Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

pobavili ste ma k slzám, ďakujem, spasiba, ďakujem:-)

1 0
možnosti
ND

Milý článek...

Já jsem z ruštiny maturovala a měla s ruštinou něco pár zážitků i u té maturity.

Naposledy zážitek na Kypru kdy jsem se hned zkraje pobytu místo u moře ocitla v tamější nemocnici a vytrvala tam až do odletu. Zacházeli se mnou úžasně, ale domluvit se se mnou měli potíž, anglicky znali jen oni. A tak nastoupily ruské sestřičky a lámaly jsme ruštinu. No, slavný to moc tedy nebylo, ale byly moc milé.

1 0
možnosti
Foto

I69v46a43n 43M85a86r81e93k

20. 7. 2021 7:01

Byl jsem na školení v Čáslavi, vedle mě seděla nějaká inženýrka z Prahy. Vyložil jsem na stůl zelené desky ve kterých byly původně dokumenty od zlikvidovaných sov. raket. Teď jsem v nich měl své písemnosti. Inženýrka se podívala na desky, na nichž byl v ruštině text "Formuljar dlja. . . . " a s neskrývaným obdivem mi řekla "A vy to pane dokážete přečíst?". Tehdy jsem se usmál a v duchu si myslel. "Vidíš, jsi Ing a je Ti to houby platné".

1 0
možnosti
VV

A ja mel zato, ze jste odbornik na zeleznici.

0 0
možnosti
PK

Já jsem tedy z RJ nematuroval, ale dodnes udivuji své okolí a příbuzné svou znalostí, teda ona se upřimně řečeno se týká pouze jedné věty, ale nějak si s tím vystačím.

Po pravdě , když jsem se vrátil ze států byl jsem překvapen jak mladá generace měla o tento jazyk zájem, dnes už je to vlivem ne příliš dobrých vztahů asi mimo zájem...

0 0
možnosti
Foto

Také jsem měla ruštinu docela ráda. Už kvůli tomu, že jsme se učili ve škole ruské básně Například tu a běrege Čiernogo morjj... (A. S. Puškin), zpívali ruské písně, nekjvíc se mi líbí ta smutná píseň " V pustinnych stěpjach Zabajkalja... " dodnes si ji zazpívám. Byla o vězni, který se vracií domů z těžkého žaláře na Sibiři - a jeho rodiče mu již mezitím zemřel - a brtr je ve vězení. Také proto, že mi, jako tříměsíčnímu dítku, (otrava krve) zachránil vlastní obětavostí život ruský lékař, emigrant z Ruska po roce 1917. který působil ve vedlejší obci. A také kvůli ruské literatuře a hudbě. - L. N. Tolstoj A. P. Čechov, G. Dostojevskij , hud. skladatel P.I. Čajkovský a další. Mrzí mě, že je tu tu tolik nenávisti ke všemu ruskému. Obyčejný člověk za to, jak dělají papaláši politiku v Kramlu, nemůže. Ani za srpen 1968. Tehdy jsem byla na Rusy také hodně naštvaná, Díky, Ivanko, za pěkný článek. Karma. R^V

1 0
možnosti
  • Počet článků 629
  • Celková karma 32,52
  • Průměrná čtenost 2036x
Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš", ...a také Danajka.  Psát mi můžete na ohlasynablogdanajka@seznam.cz             Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy