Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Módní obrat "o tom tedy žádná" mi rve oči i uši :).

2 0
možnosti
Foto

Mně zase "měl ji zavraždit její manžel". Odhlédněme od tragiky, kterou věta vyjadřuje. Sloveso "měl" v tomto případě znamená "měl to za úkol" - tedy spíš kdysi znamenalo, význam už se dávno posunul někam jinam.

2 0
možnosti
Foto

Mě dostávají věty typu: telata se pásly.

Shoda podmětu s přísudkem ve středním rodě, v televizi je to slyšet dost často.

7 0
možnosti

I37v88o 19Ž66á45č50e89k

27. 12. 2013 12:53

"Telata se pásly" není žádný jazykový zlozvyk, to je prostě chyba.

2 0
možnosti
Foto

U mne vítězí "akustické konstanty", myslím tím slova z kategorie:

jako, vid, prostě,....,

kterých je v některých projevech víc, než slov cokoliv sdělující. Tedy, pokud "mluvka" dokáže vůbec něco sdělit. :-)

2 0
možnosti
Foto

Já téhle kategorii slov říkám "větný vloudil".

Mají je ale i ostatní jazyky, takže češtinu bych z toho nevinil.

Asi to souvisí s tím, že když mluvíme (někdy i píšeme), máme potřebu dodržovat určitý rytmus a pokud ten prevít mozek nedokáže včas navrhnout vhodného kandidáta, prskne se tam vycpávka.

3 0
možnosti
Foto

Nejste úžasným človíčkem s pozitivní enerií, ale jste VIP blogerka. Přívlastek "VIP" bych také zrušila. Stačí užít česká slova "oblíbení" nebo "zajímaví" blogeři, když už tady ta rubrika musí být. A myslím, že takových článků jako je ten Váš je hodně potřeba. Nevím, proč děti o vánocích zpívaly rodičům a prarodičům Rolničky v angličtině, když písnička má i českou verzi Rv   Ale Vám - R^

4 0
možnosti

I62v91o 76Ž20á15č70e22k

27. 12. 2013 12:50

Vy byste zrušila přivlastek VIP. Já bych nerušil nic. Možná mám někdy chuť zrušit lidi, kteří chtějí furt něco rušit, ale i to si nakonec rozmyslím.

Rolničky byly v angličtině napsány. A třeba je ten anglický text lepší.

4 1
možnosti
Foto

O56t65t10o 55Č72e44r87n79ý

27. 12. 2013 12:28

To je docela kontroverzní článek, řekl bych.R^

1 0
možnosti
Foto

Úžasný je příliš dlouhé, daleko častěji se používá úža, úžo:-))

Jestli chceš vidět, jak se przní čeština, zkus třeba mimibazar a podobné stránky;-)

5 0
možnosti
Foto

Mimísek a manža?Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr;-D

2 0
možnosti
  • Počet článků 629
  • Celková karma 32,55
  • Průměrná čtenost 2036x
Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš", ...a také Danajka.  Psát mi můžete na ohlasynablogdanajka@seznam.cz             Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy