Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VK

Vážená paní I. D., jsme spřízněné duše co se týká češtiny. Nenávidím hlavně zbytečně používaná cizí slova. Díky tomu je hodně řečníkům a pisatelům velmi špatně rozumět.

Pár příkladů:

(o Rathovi) „označil vazbu za novodobou torturu a začalplédovat za změnu …“

(Schwarzenberg) "Když dneska zgrejznu, tak je tu spousta dobrých mladších lidí..."

(to je čeština!)   „ ... média akcentují banality ...“

(týká se naší kultury)  „Nedopusťme její asimilaci ani její infikování a už vůbec ne degeneraci." Řekl jsem prodavačce: " ... mám fota v číslicovém fotoaparátu ...". Zeptala se "co myslíte tím č. fotoaparátem?" Já řekl "digitální f." a hned věděla o co jde. Zdraví VK

1 0
možnosti
MS

Zdomácnělé cizí výrazy bych do toho netahal. Digitální takovým výrazem určitě je. Taky třeba počeštělé slovo víkend.

4 0
možnosti

Byla jsem na semináři hypnózy  a jakási "odbornice"  tam propagovala natahování slabik a  vkládání slovních spojení- je to fáááájn. Má to hypnotizovaného naladit se a uvolnit, ale místo toho jsem vibrovala. Vibrovalo nás tam víc. Stejně jako při slovech- dycinky, mocinky, spontálně, to dáš, dýfoltně, manža, příťa, mimísek a tuleníčko s manžou, až mimísek usne.:-/

5 0
možnosti
Foto

Či hůř: Dobře já! ;-D

1 0
možnosti
Foto

Ježišinky, teď jsem si vzpomněla... "Řekněte mi své iniciály prosím..." ;-D;-D K.B. To bychme měli, že ;-D

7 0
možnosti
MS

Mne vytáčejí téměř všichni moderátoři všech televizí bez rozdílu, když se hosta ve studiu ptají na otázku, místo aby ji kladli: "Chtěl(a) bych se vás zeptat na otázku ..."  :-)

9 0
možnosti
Foto

Přihodila bych ti těhulku, baculku, top, kolegyňku, všechny bejby borny (takový krásný název pro panenku-miminko), mega (jako milion), vyselektovat a... no asi by se jich našla fůra, ale nakonec budu zdrženlivá. Kdysi jsem totiž nesnášela například slovo "super", a dnes ho používám (pánbu mě netrestej, jestli se mi to přihodí i s výše zmiňovanými), i když vůbec nechápu, jak se mi to stalo. Tak tedy radši žádnej seznam, ale "kudla v kapse" se mi otevírá často :-)

4 0
možnosti
Foto

Já nesnáším slova: lidičky, mocinky, lovískovat atd...;-O

3 0
možnosti
PP

P41e22t43r 42P95i19l81n77ý

27. 12. 2013 18:38

Milá paní Ivano,

Váš článek (blog), i příspěvky těch, kteří k němu přidávají svůj názor, působí úsměvně. Avšak jen zdánlivě. Ve skutečnosti je to setsakramentsky smutné. (Teď mi prosím promiňte, že si dovolím použít jednoho ze slov, o nichž je také v diskusi zmínka...)

Všechno to povídání jen ukazuje, jak naše, sice složitá, avšak bohatá, krásná a jadrná řeč dostává NA PRDEL.

Blíží se nový rok (Nemíním Nový rok - 1.leden). Mějte se v něm dobře! (Žádné PF!)

P.P.

2 0
možnosti
Foto

Je to tak...I Vám přeji dobrý nový rok!:-)

1 0
možnosti
Foto

Děkuji ´mamčehelče´ a p. Dvořákovi za mail- inspiraci!R^R^

1 0
možnosti
RS

Já to fakt nedám. HolD se Vás musím zeptat. Nevíte o čem je snídaně?

3 0
možnosti
Foto

Jááááááááj! To je na husí pokožku!R^

1 0
možnosti
JH

Níže v diskusi je slovo "krutopřísný". A co takové slovo "hustokrutě"? Teď mě napadá, že se i to slovo "přísný" používá jako synonymum ke slovu "hustý" ...  "To je hustý/přísný" Račte si vybrat;-)

1 0
možnosti
Foto

Šoupneme to tam všechno!;-D

0 0
možnosti
  • Počet článků 629
  • Celková karma 32,55
  • Průměrná čtenost 2036x
Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš", ...a také Danajka.  Psát mi můžete na ohlasynablogdanajka@seznam.cz             Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy