Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Neučte mě znát učitelky

Nesnáším "Mekáč", ale moje dcery to mají naopak. Nevím, proč. Takže jim vždy vysvětlím, jaká že to zvěrstva jedí, nevynechám ani mleté kůže a chrupavky. A popíšu mastnotu. Přepálenou! Játra! Slinivka! No a pak jim něco objednám.

Bývá to jen jednou za dlouhý čas a spíš symbolické množství. Jde spíš o to jejich vítězství nade mnou a příchuť ne přímo zakázaného, ale rozhodně vzácného ovoce. Patří k tomu i to, že si to snědí na místě. To taky nesnáším. No, ať si to užijí!

Nuže. Sedíme v prvním patře "Meku" na Pavláku, máme pro sebe takové to kupátko, tvořené kulatou lavicí a já, abych se odreagovala, zkoumám žákovskou a sešity své páťačky. Všimnu si nevyplněných listů v matematice. Rozruším se:" Proč to máš prázdný," ptám se podezřívavě, "když to máš zakroužkovaný, tak jsi to asi měla udělat, ne?" Nanda si strká do hlavy hranolky s tatarkou. "Cóó?" táže se nezúčastněně, " jo tohle", zabručí týmž otvorem, takže mě trochu poprská. " To je ještě za první pololetí, jak jsem byla nemocná!" "No tak si to stejně dodělej, kdyby se paní učitelka podívala dopředu, ať vidí, že ses na to nevykašlala!" starám se. Má starost není na místě. Nána si je jista, že se jednak učitelka nepodívá, druhak ji to nezajímá, a třeťak z případně objeveného deficitu nevyvodí nižádné následky! No to se ale plete!

"Tak já tě zklamu. Paní učitelka to určitě nepřehlédne! Když to budeš mít dodělané, bude spokojená. Když ne, řekne si, že jsi lemplice, a dá ti to sežrat! Třeba až budeš mít na konci roku nerozhodnou známku, tak si na to vzpomene!" Nanda pochybovačně pokyvuje svou pubertální hlavičkou, jako že matko, kecej si ze svého háku, na kterém tě mám. Připomene mi to dnešní poradu. Přes deset učitelek v jedné místnosti... Rozčílím se. Neuč MĚ znát učitelky, prosím tě! Celej život je mám kolem sebe! Ty chtěj mít všechno akurátní, včas, pořádně a žádný resty! Učitelky- vím, co je tohle za národ, co se jim honí v lebkách," provolám na konec pateticky a částečně to myslím vážně.

Upiju ze svého kafe, postavím hrnek na stůl a s úlevou se opřu a rozhlédnu kolem sebe. Hned vedle nás, taky v kupátku, sedí paní, o něco mladší než já. Na čele má jedny brýle, na očích druhé. Před sebou má nějaký velký sešit atypických rozměrů a hromádku papírů, ze kterých zjevně něco opisuje, až se z ní kouří, a významně se usmívá. No, usmívá... Zubí se jako kůň a kouká po mně. Musela slyšet moje hororové líčení pedagožek. No co. Je to pravda! Taky se vzpurně zazubím. Významně pozvedne sešit v zelených deskách a pohlédne mi do očí. Další pošuk dneska, ona nestačila dnešní porada! Musím do zítřka dopsat třídnici málem za měsíc! Pak zaostřím: na jejích mně tolik povědomých deskách je štítek s nápisem TŘÍDNÍ KNIHA! 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Ivana Dianová | úterý 27.2.2024 18:51 | karma článku: 33,65 | přečteno: 1162x
  • Další články autora

Ivana Dianová

Matky „jiných“ dětí

Jako by nestačilo, že jejich dítě není zdravé. Že vyžaduje mnohem více péče než většina dětí, zpravidla i delší dobu, než poskytují rodiče „normálním“ dětem. Že často otec nevydrží jinakost svého potomka a odejde, takže sólovka...

4.5.2024 v 0:53 | Karma: 37,10 | Přečteno: 3115x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Exotická večeře

Potřebujete se nějak potěšit? Utěšit? Není nad to, když vám někdo z lásky připraví nějakou líbeznou krmi.

25.4.2024 v 1:12 | Karma: 22,68 | Přečteno: 625x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Nedívej se tam, nikdo tam není

Nevím přesně, zda je to dar nebo prokletí. Jsem pro jistou skupinu obyvatel nepřehlédnutelná a neodolatelná. Vlastně s tím nic nechci dělat, i kdyby to šlo, když se tak nad tím zamýšlím.

10.4.2024 v 10:24 | Karma: 25,51 | Přečteno: 1065x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma: 42,78 | Přečteno: 10500x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma: 30,45 | Přečteno: 941x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Řidič odmítl zvážení náklaďáku, sto tisíc na pokutu vytáhl z batohu

9. května 2024  17:27

Že ani stotisícová pokuta za odmítnutí zvážení nákladního vozu nemusí být pro některé dostatečně...

Poškodí to českou demokracii nejvíc od 1989, odmítla Schillerová volbu poštou

9. května 2024  5:15,  aktualizováno  17:15

Přímý přenos Poslanci pokračují ve schvalování návrhu koalice na zavedení korespondenční volby pro české občany...

Havlíčkův vodopád vulgarismů. Citoval starostu Novotného a káral premiéra

9. května 2024  15:52,  aktualizováno 

Provokativně vystoupil ve Sněmovně šéf stínové vlády ANO Karel Havlíček. Chce, aby se premiér a...

Pachatelé zvěrstev přímo za Putinovými zády. Kdo je kdo na záběru z Moskvy

9. května 2024  16:55

Při čtvrteční přehlídce vojenské techniky v Moskvě se v blízkosti ruského diktátora Vladimira...

Rozdáváme kojenecké mléko Hipp ZDARMA
Rozdáváme kojenecké mléko Hipp ZDARMA

HiPP rozšiřuje své portfolio kojeneckého mléka o nový typ obalu. Novinka přichází ve formě HiPP COMBIOTIK® v plechové dóze, 800 g, která nabízí...

  • Počet článků 630
  • Celková karma 32,24
  • Průměrná čtenost 2033x
Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš",
...a také Danajka. 
Psát mi můžete na: 
ohlasynablogdanajka@seznam.cz            
Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy