Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Které z dětí máš nejradši?

Moje starší dcera mi tuhle otázku klade každou chvíli. Vybafne to na mě, když to nejméně čekám. Jestli doufá, že se spletu nebo mě nachytá u nějaké nepřesnosti, těžko říct. Naopak tuším, proč se mě na to ptá.

"Mám tři děti a všechny mám ráda stejně. Žádné bych nikomu nedala!" To je má odpověď, a pokaždé mě zaplaví radost: Tři děti! Kdy bych si to mohla pomyslet, že někdy budu mít tři děti!

Už se mě začíná ptát i šestiletá Vivi. I tady vím, proč. Nejenom že se inspirovala u skoro dvanáctileté Nandy. Obě zkoumají: "Když jsi nás neměla v břiše, tak to asi není, jako když jsi měla Matyho."  "Ber to tak, že jsem aspoň nezvracela, jako když jsem čekala bráchu", pronesla jsem poněkud cynicky. "Jinak všechno stejné."  Panebože, jedenáct kilo jsem tehdy zhubla, to už se mi nepoštěstí! Maty se uchechtne. Kupodivu se mě na tohle nikdy neptal. Když skoro ve dvaceti dostal první sestru, ani stopy po nějaké žárlivosti. Splnila se mu jeho velká touha po sourozenci, byť kapku po sezóně, druhá sestra byla rovněž vlídně vítána. Břicho/ nebřicho buď neřešil, nebo neventiloval; spíš ale neřešil.

Nanda může být klidná, že nekecám. Mám tři děti a tři děti mám stejně ráda, ač jsem porodila jen jedno. Ale i kdyby tomu tak náhodou nebylo, stejně bych to nepřiznala. Nikdy! Moje máma to měla ještě těžší- víc dětí, víc otázek. A těžká žárlivost všech na všechny k tomu, přestože všechny děti "břišní". A vždy  odpovídala totéž: "Všechny stejně!" Jedna z mých sester to těžce snášela. Jednou přišla do pokoje, když předtím něco řešila s mámou v kuchyni. " Máma mi řekla, koho má z dětí nejradši!" Vítězně houpala nohou mezi dveřmi, sem tam kopnula do futra, aby zdůraznila důležitost sdělení. "Mě!" zašeptala chlubivě, když se předtím opatrně rozhlédla, a mě bodlo u srdce. "A nejmíň!" Zachichotala se protivně. "Tebe!" Už chodila na učňák, já do školky. Vychutnala si mě jak řízek s bramborovou kaší a broskvovým kompotem. Dělala jsem jakoby nic, mrtvá, ale hrdá, ale fakt, že si to padesát let pamatuju, jako by to bylo včera, o něčem svědčí. Dneska jsem si to zrovna připomněla.

Dobrmanice si zatáhla tašku s neuklizeným nákupem do svého pelechu a nabídla si se zakoupených uzenin. Rychlá jak blesk, bestie jedna! Vynadala jsem jí jak psovi. Párky jsem jí už nechala, zbytek jsem jí vyrvala a šla uklidit do lednice. Vivi se s nadějí v hlase zeptala: "Maminko, a Ťapku máš taky stejně ráda, jako všechny svoje děti?" Pod dojmem ztráty vídeňských mini párečků od soukromého uzenáře jsem zavrčela: "To ani náhodou!" Vivi si dala ruce na pusu! "To ale nesmíš říkat takhle nahlas! Ťapinka by to uslyšela a bylo by jí to líto!"

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Ivana Dianová | čtvrtek 1.2.2024 2:52 | karma článku: 37,25 | přečteno: 2654x
  • Další články autora

Ivana Dianová

Matky „jiných“ dětí

Jako by nestačilo, že jejich dítě není zdravé. Že vyžaduje mnohem více péče než většina dětí, zpravidla i delší dobu, než poskytují rodiče „normálním“ dětem. Že často otec nevydrží jinakost svého potomka a odejde, takže sólovka...

4.5.2024 v 0:53 | Karma: 37,10 | Přečteno: 3084x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Exotická večeře

Potřebujete se nějak potěšit? Utěšit? Není nad to, když vám někdo z lásky připraví nějakou líbeznou krmi.

25.4.2024 v 1:12 | Karma: 22,68 | Přečteno: 623x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Nedívej se tam, nikdo tam není

Nevím přesně, zda je to dar nebo prokletí. Jsem pro jistou skupinu obyvatel nepřehlédnutelná a neodolatelná. Vlastně s tím nic nechci dělat, i kdyby to šlo, když se tak nad tím zamýšlím.

10.4.2024 v 10:24 | Karma: 25,51 | Přečteno: 1065x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma: 42,78 | Přečteno: 10497x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma: 30,45 | Přečteno: 941x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Izrael otevřel přechod Kerem Šalom, pomoc se k civilistům přesto nedostává

8. května 2024  9:48,  aktualizováno  21:28

Do Pásma Gazy ve středu přes klíčové hraniční přechody na jihu oblasti nepřicházela žádná...

USA pozastavily dodávky bomb Izraeli. Nechtějí krveprolití v Rafáhu

8. května 2024  10:51,  aktualizováno  20:49

Spojené státy odložily plánovanou dodávku munice Izraeli a kvůli jeho operacím v Rafáhu na jihu...

Plat 200 tisíc čistého, k tomu tučné náhrady. Co čeká na nové europoslance

8. května 2024

Premium Poslední měsíc zbývá do voleb do Evropského parlamentu. A českých 675 kandidátů, kteří usilují o...

Monopol skončil. Čínské satelity obsazují orbitu, znepokojují Pentagon

8. května 2024

Čína buduje svou „flotilu“ satelitů v takovém tempu, že Spojené státy ztrácejí svou dominanci ve...

  • Počet článků 630
  • Celková karma 32,24
  • Průměrná čtenost 2033x
Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš",
...a také Danajka. 
Psát mi můžete na: 
ohlasynablogdanajka@seznam.cz            
Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy