Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Dej mi znamení

Dobře si pamatuji ten den. Sluneční paprsky se prodíraly skrz štětinaté větve starých borovic, vzduch voněl vodou z nedalekého rybníka a šťastnými výkřiky dovádějících dětí. Písek na pláži mě pálil do šlapek a já koukala do nebe.

Usmívala jsem se, protože jsem zde nebyla sama a nemohla jsem si zoufat i navenek. Kdybych mohla, tvář by mi zkameněla úlekem a otevřené oči by se zalily slzami. Do srdce mě bodlo poznání. Jeho osten se mi nemilosrdně obracel v ráně, abych už konečně pochopila a přijala to. Přijala fakt, že celý život budu sama. Jako dosud, tak navždy. Nemohla jsem tu hrůzu dát najevo, natož o ní mluvit. Nebyla to ani tak hrdost, co mi v tom bránilo, jako vědomí, že okolí by mi moje rány s chutí posolilo, aby bolest byla ještě palčivější, a to by mě zabilo.  

Jako dítě jsem si donekonečna malovala obrazy velkého domu. Žlutá fasáda, červená střecha. Bílý komín se stříškou, aby do něj nenapršelo. Byla jsem romantická i praktická. Hodně stromů a kytek. Tráva. Potůček. Všude kolem pobíhali psi a děti. Pečlivě jsem vybírala a připisovala jména. Počet se stále zvyšoval, protože milých duší a lásky není nikdy dost. Ten dům měl hodně oken a z každého vyhlížela nějaká rozesmátá tvář. Ano. Čekal mě nádherný život v tomto krásném domě a já se na něj velmi těšila.

Čím déle jsem chodila po světě, tím silnější bylo moje podezření, že ten dům, který jsem si malovala, ve skutečnost nebyl pro mě.  Možná neprošel kolaudací, možná se mi do něj někdo nastěhoval a já nebyla dost rozhodná, abych se domáhala svých práv, takže si ho místo mne užíval někdo jiný. Možná ten dům vůbec neexistoval. Nevím.

V ten den, co jsem se tak hrozně a jasnozřivě lekla, mi bylo sedmnáct let a kousek k tomu, a já na něj nikdy nezapomněla. 

Když jsem tě poznala, už nám stačil malý domek se třemi okny. Ten původní, velký už bychom nezaplnili. Jenom bych zbytečně myla nepotřebné skleněné tabulky a rámy. Nepotřebovala jsem ani žádná dětská jména, jenom ta psí. Na některé věci už bylo nenávratně pozdě. Na některé ale ne! Ty jsi si přinesl svoje jméno s sebou: LÁSKA. Bože, ta byla! A ty, tys byl! A my, najednou konečně my, my byli! 

Do mého života jsi vstoupil jako Bůh. Vždyť v Písmu svatém se praví, že Bůh je láska! Často jsem si říkala, Bože, tohle všechno je opravdu moje? Přišel jsi ke mně? Ty víš, že to není rouhání, viď, že to víš? Byla jsem najednou úplná a vím, že i ty. A moje oči, přimhouřené na slunci, se odvážně otevřely, nohy se rozběhly vstříc životu, který nám kynul a voněl v ústrety. Živote, konečně! Díky, díky, díky.

Ani teď se nebudu rouhat. Nevyčítám, nežaluju, nepláču; stejně už nemám žádné slzy. Oči mám opět zavřené a jenom slyším šelestění padajících listů. Dej mě pod nějaký pěkný strom, slyším opět. Bude mi útulně. Mám rád stromy. Zcela samozřejmě jsem přitakala. Veverky, ptáčci. Jasně. Nikdy jsme si nelhali. Je to můj Bůh, stejně by to hned poznal. A navíc- sám to přece věděl. Sedmička je moje šťastné číslo, říkával jsi. Já odporovala: ne, šťastné číslo je dvojka! Za mě jedině dvojka, smála jsem se šťastně! Sedm krásných let. Možná krátkých, ale tak plných! Tak šťastných. Tak dokonalých! A teď tu jsme spolu pod tím tvým stromem, ze kterého se pomalu houpavě snáší první barevné listy. Víš, že jsem tady? Víš, že jsem tě uložila pod ten strom se strakatou, jakoby maskáčovou kůrou s ježatými, kulatými plody? Víš, že tě pořád miluju? Víš to, víš? Jo?

Ať nezvítězí můj tehdejší pocit zmaru a beznaděje, ať můžu zůstat vděčná, ať už se tu sama nebojím, prosím tě, prosím...

Dej mi nějaké znamení!

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Ivana Dianová | úterý 17.10.2023 2:19 | karma článku: 39,70 | přečteno: 1061x
  • Další články autora

Ivana Dianová

Matky „jiných“ dětí

Jako by nestačilo, že jejich dítě není zdravé. Že vyžaduje mnohem více péče než většina dětí, zpravidla i delší dobu, než poskytují rodiče „normálním“ dětem. Že často otec nevydrží jinakost svého potomka a odejde, takže sólovka...

4.5.2024 v 0:53 | Karma: 37,06 | Přečteno: 3054x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Exotická večeře

Potřebujete se nějak potěšit? Utěšit? Není nad to, když vám někdo z lásky připraví nějakou líbeznou krmi.

25.4.2024 v 1:12 | Karma: 22,68 | Přečteno: 622x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Nedívej se tam, nikdo tam není

Nevím přesně, zda je to dar nebo prokletí. Jsem pro jistou skupinu obyvatel nepřehlédnutelná a neodolatelná. Vlastně s tím nic nechci dělat, i kdyby to šlo, když se tak nad tím zamýšlím.

10.4.2024 v 10:24 | Karma: 25,51 | Přečteno: 1065x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma: 42,78 | Přečteno: 10495x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma: 30,45 | Přečteno: 940x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Rusko útočilo na ukrajinskou energetiku, poškodilo tři tepelné elektrárny

8. května 2024  7:09,  aktualizováno  7:20

Ruský vzdušný útok v noci na středu vážně poškodil tři ukrajinské tepelné elektrárny, uvedl jejich...

Kácíš? Pak sázej či plať. Novela zákona zpřísní podmínky kácení stromů

8. května 2024

Premium Pokuta až milion pro jednotlivce, až dvacet milionů pro firmu. Tedy desetkrát víc než nyní. Takové...

Padlého rudoarmějce oplakali u Rudolfina. Jenže ho zabili sami Sověti

8. května 2024

Seriál Je to snad nejslavnější fotografie z květnového osvobození Prahy a dlouho se věřilo, že Georgij...

Princezna z Kremlu. Touha po diamantech se stala Brežněvově dceři osudnou

8. května 2024

Premium Letos uplynulo 95 let od narození Galiny Leonidovny, dcery sovětského generálního tajemníka Leonida...

  • Počet článků 630
  • Celková karma 32,24
  • Průměrná čtenost 2033x
Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš", ...a také Danajka.  Psát mi můžete na ohlasynablogdanajka@seznam.cz             Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy