Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Dva tátové. A proč by ne?

Vracíme se s dcerkami ze hřiště. Cestou nás dobíhá nádherné dítě, tak dvouleté. Mini culíčky, obrovské černé oči s radostnými jiskřičkami. Maličká mi připomíná Nandu, když byla malá. Okamžitě zjihnu. "Ne! mami, ne!" zaklíná mě. 

"Tohle dítě má milující rodiče, jen se na ně podívej," směje se starší dcera; ví přesně, na co myslím. "Neboj, nechci ji, stačíte mi bohatě, přebohatě," odbývám ji naoko mrzutě, ale nemohu spustit z dítěte zrak. Je jak z reklamy na šťastné dítě! Dohání ji mladý muž s nakrátko ostříhanými blond vlasy. Něžně na ni žvatlá, lechtá ji a nakonec ji odchytí a posadí si ji za krk. "Táta, táta!" volá holčička, a já trochu znejistím. Zaujala mě zvláštní, sotva znatelná intonace v mužově hlase. Znám ji a ještě nikdy jsem se nespletla.

"Teda ta je kouzelná," nevydržím to. Muž se taky usměje. "To je naše štěstíčko! Naše divoška!" hladí malou po opálené nožičce. V ruce má kabelu, ze které vyndá lahvičku s čajem a vyzvedne ji do výšky. Divoška po ní spokojeně chňapne a hned s chutí nasává. "My máme Samantu teprve měsíc, teprve si zvykáme," řekne muž a já chápavě přikývnu. Podívá se na moje holky a významně se usměje. "Taky divošky," pronesu. Je to jasné. Chvíli si povídáme o dětech.  "Hele, táta Dan už na nás čeká," zavolá směrem k dítěti za krkem a ukáže jí na auto, které právě přirazilo na parkoviště na konci cesty. Rozloučíme se a oni přidají do kroku. Z auta vystupuje další blonďák, jen je o dost starší a vousatý. Obejme a políbí tátu č.1, opatrně převezme jásající dítě a taky je políbí. Když je míjíme, usmějeme se na sebe. 

Mám z toho radost. Tak má dva táty, no a co. Kromě toho má i tři tety a babičku, které jsou pevnou součástí jejich života, babička dokonce bydlí ve stejném domě, patro pod nimi. Z toho, co mi muž vyprávěl, je jasné, že jim to všem takhle klape a že jsou všichni nesmírně šťastní!

A já se ptám, proč by ne?

 

 

 

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Ivana Dianová | středa 13.9.2023 17:26 | karma článku: 37,29 | přečteno: 1325x
  • Další články autora

Ivana Dianová

Matky „jiných“ dětí

Jako by nestačilo, že jejich dítě není zdravé. Že vyžaduje mnohem více péče než většina dětí, zpravidla i delší dobu, než poskytují rodiče „normálním“ dětem. Že často otec nevydrží jinakost svého potomka a odejde, takže sólovka...

4.5.2024 v 0:53 | Karma: 37,13 | Přečteno: 3124x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Exotická večeře

Potřebujete se nějak potěšit? Utěšit? Není nad to, když vám někdo z lásky připraví nějakou líbeznou krmi.

25.4.2024 v 1:12 | Karma: 22,68 | Přečteno: 625x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Nedívej se tam, nikdo tam není

Nevím přesně, zda je to dar nebo prokletí. Jsem pro jistou skupinu obyvatel nepřehlédnutelná a neodolatelná. Vlastně s tím nic nechci dělat, i kdyby to šlo, když se tak nad tím zamýšlím.

10.4.2024 v 10:24 | Karma: 25,51 | Přečteno: 1065x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma: 42,78 | Přečteno: 10500x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma: 30,45 | Přečteno: 941x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Ženíšek může být novým ministrem pro vědu, kývlo i širší vedení TOP 09

9. května 2024,  aktualizováno  20:25

Marek Ženíšek má být podle TOP 09 novým ministrem pro vědu, výzkum a inovace. Schválilo to širší...

Čína je pilířem nového světového řádu, řekl Orbán a kývl na její mírový plán

9. května 2024  20:05

Čína je jedním z pilířů nového světového řádu a Maďarsko podporuje její mírový plán pro Ukrajinu,...

ANO chce odložit korespondenční volbu na dobu po volbách v příštím roce

9. května 2024  5:15,  aktualizováno  20:05

Přímý přenos Poslanci se přou o zavedení korespondenční volby pro české občany v zahraničí. Sněmovnu opět...

Za nové zuby si připlatíme, mnozí zubní technici skončí. Na vině je nařízení EU

9. května 2024

Premium Zubní techniky ohrožuje nová legislativa. U každé zubní náhrady by teď měli plnit stejné povinnosti...

  • Počet článků 630
  • Celková karma 32,24
  • Průměrná čtenost 2033x
Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš",
...a také Danajka. 
Psát mi můžete na: 
ohlasynablogdanajka@seznam.cz            
Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy