Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Je na šlupky, já ještě ne

Popravdě doufám, že ani nebudu. Že mě k tomu nikdo a nic nepřinutí. I když, známe to: člověk nikdy neví...

Už jste jedli okurkový salát, kde byla neoloupaná strouhaná okurka? Vypadá zajímavě, jako melírovaná pletenina. A což takhle brambory i se slupkou? Mrkev jenom omytou, cuketu rovněž jen opláchnutou, a tak dále. Občas se s tím setkávám, a málokdy z toho  mám radost. Odmítám! Na druhou stranu na mě v tu chvíli ostatní přítomní pohlížejí jako na podivína, nebo dokonce rozhazovačnou osobu.

Brambory loupu vždy, kořenovou zeleninu rovněž. Rajčatový salát mám raději bez slupek, stejně tak okurky a žampiony. Určitě popudím spousty lidí, ale dětem jsem loupala i jablka, přesněji řečeno ta nejkrásnější, nejnablýskanější (nejnavoskovanější) z obchodu. Jablíčka ze zahrady, která dostávám od kamarádky, absolutně bez chemického ošetření, většinou ne, a pokud přece, tak z nich vařím jablečný čaj.

Známá kdysi  byla v šoku, že loupu přílohové brambory. Jsem prý asi bohatá, když takhle mrhám jídlem. Navíc ve slupkách je nejvíc vitamínů! Nechci snad ničit zdraví sobě i dětem? A když odmítám zrnité pečivo, obarvené do tmavě hněda! Ona svým dětem nikdy jiné nedávala, nechce je zabít! Jen ať si už od útlého věku důkladně čistí střeva!

Jsem přesvědčena, že ve slupkách běžné zeleniny i ovoce bude víc než vitamínů různých chemických látek. Že celozrnné pečivo mi leze do zubů a drápe mi dásně, a já chci mít až do smrti svoje pěkné zuby (neobroušené), a to právě v těch samých dásních. Že děti si v útlém věku různými zrnitci svoje střívka spíš poškodí, než vyčistí. Že všeho moc škodí. A že slupky od brambor chutnají jako kousky šusťáku. Chce někdo řízek se šusťákovinou? Já ne.

Doufám, že nepřijde doba, kdy budeme jíst banány a třeba kiwi se slupkou (chlupatou), nebo třeba ananas se vším všudy, včetně zelené ostré šošolky. Že obilí budeme chroupat rovnou z pole (ječmen syčí mezi vousy) a houby i s podhoubím. Papriky včetně semen: tam musí být vitamínů! A pokud náhodou ta doba přijde, tak doufám, že si ten protiproud uplavu.

A jak to máte Vy?

 

 

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Ivana Dianová | pátek 4.8.2023 17:29 | karma článku: 33,05 | přečteno: 857x
  • Další články autora

Ivana Dianová

Matky „jiných“ dětí

Jako by nestačilo, že jejich dítě není zdravé. Že vyžaduje mnohem více péče než většina dětí, zpravidla i delší dobu, než poskytují rodiče „normálním“ dětem. Že často otec nevydrží jinakost svého potomka a odejde, takže sólovka...

4.5.2024 v 0:53 | Karma: 37,13 | Přečteno: 3132x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Exotická večeře

Potřebujete se nějak potěšit? Utěšit? Není nad to, když vám někdo z lásky připraví nějakou líbeznou krmi.

25.4.2024 v 1:12 | Karma: 22,68 | Přečteno: 626x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Nedívej se tam, nikdo tam není

Nevím přesně, zda je to dar nebo prokletí. Jsem pro jistou skupinu obyvatel nepřehlédnutelná a neodolatelná. Vlastně s tím nic nechci dělat, i kdyby to šlo, když se tak nad tím zamýšlím.

10.4.2024 v 10:24 | Karma: 25,51 | Přečteno: 1065x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma: 42,78 | Přečteno: 10500x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma: 30,45 | Přečteno: 941x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Traktorista nezvládl projet zatáčku, proboural se zdí rodinného domu

10. května 2024  9:39

Traktor narazil ve čtvrtek odpoledne do rodinného domu v Libštátu na Semilsku a prorazil jeho zeď....

V podezřelých časopisech publikoval i Havlíček. Nejsou predátorské, hájí se

10. května 2024  8:54,  aktualizováno  9:29

Místopředseda opozičního hnutí ANO Karel Havlíček zveřejňoval vědecké články v podezřelých...

Policisté našli v pozůstalosti muže kromě registrovaných i 27 nelegálních zbraní

10. května 2024  9:26

V pozůstalosti zemřelého muže zajistili policisté na Jindřichohradecku téměř tři desítky nelegálně...

Slovenská prezidentka Čaputová přijela na „rozlučku“ do Kyjeva

10. května 2024  9:19

Slovenská prezidentka Zuzana Čaputová v pátek ráno přicestovala do Kyjeva na návštěvu Ukrajiny....

  • Počet článků 630
  • Celková karma 32,25
  • Průměrná čtenost 2033x
Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš",
...a také Danajka. 
Psát mi můžete na: 
ohlasynablogdanajka@seznam.cz            
Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy