Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Mám diagnózu jako Péťa Muk

Někteří lidé jako by sami o sobě neexistovali, zdá se mi. Jako by jejich vlastní kvality pro život nestačily.

Nedávno jsem se bavila se svou někdejší spolužačkou z gymnázia. Během půlhodinového rozhovoru mě stačila zevrubně proinformovat, s kým vším se zná. No, zná...

"V létě jsem byla na dovolené ve stejném hotelu, jako docent XYZ z Homolky! No, ten jak léčil naši Evču! Já se s ním dobře znám!" Neznám ani docenta, ani netuším, o jakou Evču jde. Spolužačka byla jedináček, pokud vím, a tak vřelý tón a výraz tváře nedokážu nedokážu přiřadit k nikomu než milovanému členu rodiny. Vzápětí se dozvídám, že se jedná o známou zpěvačku, kterou má kamarádka moc ráda, a docenta viděla jednou na vizitě, když sama ležela v nemocnici, a jednou v časopise, na fotce k rozhovoru.

O pár hodin později spatřím na svém facebooku zvýrazněnou ikonku "přátelé". Tato žena mě žádá o přátelství. Prohlížím si její účet: tolik známých jmen pohromadě se hned tak nenajde. Připadám si příliš nezajímavá na to, abych se přidala...

Sousedka mi přidržela domovní dveře, abych mohla projít s taškami. Během několika zdvořilých frází se překvapivě dozvídám, že její syn hraje tenis se synem známého herce. Sousedka ho nikdy neviděla, ale má ho ráda jako by byl její vlastní, a herce samotného nazývá křestním jménem. Ani jeho nikdy neviděla na živo, ale to jí nebrání prohodit, že se cítí být členkou jejich rodiny. Mají toho totiž mnoho společného. 

Na závěr mi ještě svěří, že má stejnou diagnózu jako Péťa Muk. Říká to tak, jako já konstatuju, že mám nohy do x po mámě, geny se nezapřou, co se dá dělat, zase mám po ní dobré zuby!

Když o tom tak přemýšlím, uvědomím si, že takhle mluví docela dost lidí. Přifařují se ke známým osobnostem, jako by chtěli pro sebe trošku té jejich slávy, významnost, a já nevím, čeho ještě. Jak kdyby jim nestačilo, být sám sebou? 

Jedna známá a již zesnulá spisovatelka- ne, není moje, ač si myslím, že bychom si rozuměly, neříkám jí křestním jménem a nemám její diagnózu- v jednom svém románě popsala jistou dámu, která se až křečovitě snaží kamarádit s jenom trošku významnějšími lidmi. "Jako by sbírala barevná pírka jejich úspěchů a lepila je na sebe, aby se jimi mohla chlubit."

Byla z toho zklamaná a stejně jako já udivená. 

Nedostatek sebevědomí a sebedůvěry? 

 

 

 

 

 

Autor: Ivana Dianová | neděle 19.9.2021 11:07 | karma článku: 36,75 | přečteno: 1179x
  • Další články autora

Ivana Dianová

Matky „jiných“ dětí

Jako by nestačilo, že jejich dítě není zdravé. Že vyžaduje mnohem více péče než většina dětí, zpravidla i delší dobu, než poskytují rodiče „normálním“ dětem. Že často otec nevydrží jinakost svého potomka a odejde, takže sólovka...

4.5.2024 v 0:53 | Karma: 30,35 | Přečteno: 1407x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Exotická večeře

Potřebujete se nějak potěšit? Utěšit? Není nad to, když vám někdo z lásky připraví nějakou líbeznou krmi.

25.4.2024 v 1:12 | Karma: 21,97 | Přečteno: 563x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Nedívej se tam, nikdo tam není

Nevím přesně, zda je to dar nebo prokletí. Jsem pro jistou skupinu obyvatel nepřehlédnutelná a neodolatelná. Vlastně s tím nic nechci dělat, i kdyby to šlo, když se tak nad tím zamýšlím.

10.4.2024 v 10:24 | Karma: 24,96 | Přečteno: 1021x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma: 42,73 | Přečteno: 10446x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma: 30,28 | Přečteno: 929x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Mexičtí narkos už nepašují peníze, platí si šmouly. Je to legální a bez rizika

5. května 2024

Premium Vsaďte se, že nevíte, jak mexičtí narkos pašují peníze z Ameriky. Jistě, viděli jste v seriálech na...

Nová vlna podvodů. Vyluxovaným účtem to nekončí, přeprodávají se osobní data

5. května 2024

Premium Kyberzločinu dlouhodobě přibývá, v Česku se s končící lhůtou pro daňová přiznání podvodníci...

Životní prostředí v Československu patřilo k nejhorším na světě, líčí vědec

5. května 2024

Premium V roce 1989 se stal vůbec prvním ministrem životního prostředí. Profesor Bedřich Moldan patří mezi...

Auto za tahačem s tankem zastavilo. Už ale ne kamion, který osobák sešrotoval

4. května 2024  9:48,  aktualizováno  21:52

Při nehodě tří aut zemřel na dálnici D1 mezi Bohumínem a Polskem jeden člověk, další dva jsou...

  • Počet článků 630
  • Celková karma 31,96
  • Průměrná čtenost 2033x
Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš", ...a také Danajka.  Psát mi můžete na ohlasynablogdanajka@seznam.cz             Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy