Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Schovávaná bez vítěze

Dodnes jsem byla úspěšnější já, teď jsem však konečně prohrála. Všichni jsme prohráli. Definitivně.,,

První flašku jsem našla v Alešově skříni. Chtěla jsem mu uklidit vyžehlená trika a něco vzadu vadilo. Zašátrala jsem a vytáhla lahev: Hruškovice! No ne, to jsou mi věci, kroutila jsem nad tím nálezem hlavou a trochu se smála. Přišlo mi to zábavné, flaška v hadrech! Jako malá jsem vždy před Vánoci hledala dárky. Že by to byl dárek? Překvapení pro mě? Divné. Hruškovici jsem zastrčila zpátky a pustila ji z hlavy.

Když jsem o pár dní později chtěla vrátit žehlicí prkno zpět do komory, musela jsem se shýbnout, abych si udělala místo, a co tam neleželo, jako moje známá láhev! „Co tu děláš,“ oslovila jsem ji, „ jak ses sem dostala?“

Byla poloprázdná. Tady normálně straší! Vzala jsem láhev a vydala se ke skříni. I tady byla Hruškovice. Skoro prázdná. Nějak mě přešel smích. Dám je obě do lednice, rozhodla jsem se, a až přijde Aleš, zeptám se ho, co to má znamenat. Už tam je rum do vánočního pečiva, můžou si spolu pokecet.

Z pokecu sešlo, rum z neznámých důvodů absentoval.

Udělalo se mi špatně…

Nekonečné dohadování. Scény. Hádky. Trapasy. Lhaní. Vybrané dětské kasičky. Dluhy. Sliby. Křik. Láhvemi prošpikovaná domácnost. Jako by ji prolezli červi! Celo rodinná hra na schovávanou. Už ne domov. Naše dvě dospívající děti v tom všem. Otec, jejich Bůh, kamarád, ochránce, jejich táta zmizel. I můj Bůh, moje životní láska, můj muž zmizel. Zůstal jenom ubožák, který by za frťana prodal duši.

Tahle dovolená všechno rozhodne. Aleš se nechal uprosit námi třemi, že to zkusí. Říkáme tomu, že se táta rozhodl a my ho ve všem podpoříme. Nejprve zkusí sám abstinovat. Když to nepůjde, přihlásí se na léčení. My všichni ho budeme všemožně podporovat.

První večer v pronajaté chatě ve znamení euforie. Nedal si ani pivo, šeptá mi vítězně malý Aleš a dcerka září.

Druhý den přinesl mlčení. Klid před bouří? Třetí den už jenom řev a hádky. Třískání vším, co je po ruce.

Pak podvečerní projížďka na kole. "To mě vždycky uklidní, pohyb, to mi udělá dobře!" říká muž a já pocítím nával naděje. „Tati, a můžeme jet s tebou?“ Alešek i Lenička nadskakují radostí a běží ke kůlně, kde jsou uložená kola.

Aleš si nás cize změří. „Ne. Pojedu sám.“

Vrací se za tři hodiny. Je potlučený do krve a tak nějak schlíplý. Je tak opilý, že není jasné, kdo na kom jede- on na kole, nebo kolo na něm.

Jde se rychle převléknout do pokoje, zatímco my s dětmi zůstáváme zaraženě stát v kuchyni.

Zaražení a poražení.

Jdu za mužem do pokoje. Právě se snaží nacpat velkou zelenou plochou láhev do stolečku pod televizorem. Strašně se lekne, takže celkem v klidu beru Becherovku a jdu nahoru do ložnice. Kam ji mám schovat?

Nakonec ji dám do kabely s rozpleteným svetrem. Zamknu ložnici a jdu k dětem k venkovnímu stolu.

 Mlčky a unaveně na sebe zíráme přes velký talíř s domácími chlebíčky. Nikdo ani nezvedne ruku, aby si vzal.

Zvedne nás až rána a tříštivý zvuk střepů, dopadajících na zem.

A pak ještě jedna rána, větší a hrozivější. Uslyšíme nářek.

Na schodech leží Aleš. Je všelijak pokroucený. Očividně má bolesti, ale v pořezané ruce pevně svírá Becherovku a zbytek rozpáraného pletení.

„Jdi do prdele, Lenko,“ říká mi nenávistně, když mu ji páčím z ruky. Opakuje to několikrát, ještě když ho nakládají do sanity: „Jdi do prdele!“

Nikam chodit nemusím. Už tam dávno jsem. Jsme tam všichni.

Teď budu muset pro změnu najít cestu ven.

Jestli tedy nějaká existuje...

 

 

 

 

 

Autor: Ivana Dianová | středa 4.8.2021 20:02 | karma článku: 46,88 | přečteno: 7552x
  • Další články autora

Ivana Dianová

Exotická večeře

Potřebujete se nějak potěšit? Utěšit? Není nad to, když vám někdo z lásky připraví nějakou líbeznou krmi.

25.4.2024 v 1:12 | Karma: 21,40 | Přečteno: 508x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Nedívej se tam, nikdo tam není

Nevím přesně, zda je to dar nebo prokletí. Jsem pro jistou skupinu obyvatel nepřehlédnutelná a neodolatelná. Vlastně s tím nic nechci dělat, i kdyby to šlo, když se tak nad tím zamýšlím.

10.4.2024 v 10:24 | Karma: 24,95 | Přečteno: 979x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma: 42,72 | Přečteno: 10408x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma: 30,19 | Přečteno: 914x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Kšeft století

Nejsem obchodně zdatná. Vůbec. Nemám v sobě to pnutí a když se občas snažím v tomto směru něco podniknout, kdekdo mě dokonale očůrá. Tím víc mě fasinují lidé, kteří to mají naopak, zejména když tím nepoškozují druhé.

21.3.2024 v 14:46 | Karma: 32,00 | Přečteno: 925x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Dvacet let dotací z EU. Přinesly zločiny, ale i vlaky, techniku a splavné řeky

2. května 2024

Premium Lázně, které nevznikly a je z nich night club nebo zdvihací most, který se nikdy nezdvihl. Česko...

Rus má imperialistické myšlenky. Ukrajinou nekončí, říká velitel v Donbasu

2. května 2024

Premium Doněcká oblast (od zpravodajů iDNES.cz) Vymlácená okna, ale i celé domy srovnané se zemí. Tak vypadá Doněck a celý průmyslový Donbas....

Zelenskyj odvolal šéfa kybernetické špionáže kvůli skandálu s bytem manželky

1. května 2024  22:26

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj odvolal šéfa kybernetického oddělení tajné služby SBU...

V Břeclavi na chlapce spadla branka, na následky zranění zemřel

1. května 2024

V Břeclavi ve středu v podvečer po úrazu na hřišti zemřel dvanáctiletý chlapec. Policie okolnosti...

  • Počet článků 629
  • Celková karma 32,11
  • Průměrná čtenost 2036x
Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš", ...a také Danajka.  Psát mi můžete na ohlasynablogdanajka@seznam.cz             Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy