Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Pěstounská péče- starší pěstouni. Ano či ne?

"Už mě to hodněkrát napadlo. Šla bych do toho hned. Láká mě to, ještě být užitečná, pomoct nějakému opuštěnému dítěti do života...", slýchám občas z úst lidí středního věku. A vždy k tomu přidají: "Ale na to už jsem stará/ý..."
Nanynka

Když jsem před lety oznamovala svým blízkým a známým, že jsem se rozhodla vzít si do pěstounské péče bezprizorní dítě, byla jsem všeobecně za podivína. Reakce byly pozoruhodné, některé skoro trestuhodné. Prognózy, rozuměj strašení, mě dost šokovaly. Ne, nejsem úplný prosťáček, vím a znám své, ale tohle bylo přes čáru. Když jsem navíc ještě doplnila, že jsem se nevymezila ani proti žádnému etniku, ani zdravotnímu stavu, a jí nevím, proti čemu ještě, pár "přátel" mě následně tak znechutilo, že jsem je degradovala. Nikdo nebude o mém dalším dítěti mluvit hnusně!

Pak jsem časem představila světu svoje nové pěstouně, batolátko jak sen;  všichni se mohli přetrhnout, jak se jim líbilo. A líbí se všem podnes, když už je z batolátka krásná velká školačka, premiantka a celkově nadaná na všechno možné. Už dávno je to moje dcera, naše dítě, které nikomu nedáme. I když začíná pěkně držkovat (že by se už blížil přechod?) a je to bordelářka!

V době, kdy jsem si žádala o dítě do náhradní rodinné péče, mi bylo přes čtyřicet. Věděla jsem, že mám právě tak vhodné období, kdy mám vše potřebné hotovo, a můžu začít piplat potřebné dítě. To uvádím proto, že kromě obligátních námitek tu byla ještě ta spojená s věkem. "Umřeš dřív, než dítě bude samostatné! Slečna půjde do tanečních a bude se stydět za doprovázející belhající stařenku! Budete současně v přechodu a v pubertě a zabijete se navzájem!" Kreativita škarohlídů a hnidopichů, rozuměj racionálních a zodpovědných lidí, byla dechberoucí.

Nepřipadala jsem si ani přehnaně mladá, ani nesmrtelná. Ale cítila jsem se na to, co jsem chtěla udělat a udělala. A kdyby to, nedej bóže neklaplo, byl tu dospělý syn.

Teď je mi před padesát. Dcera je ve všech směrech bezproblémová. A někde, docela nedaleko, je spousta potřebných dětí...Co je lepší? Mít starou matku, která se bude belhat do tanečních, nebo žádnou matku a nikdy nepoznat, co je rodina?

Já si myslím, že to první, zásadní roli ale budou hrát názory jiných. Těch, kteří mě budou posuzovat ze všech možných úhlů a pozic. Jsem na to moc zvědavá. Jestlipak projdu? Rozhodně až tahle kýžená další dcera bude jednou v pubertě, já už snad budu mít po přechodu, takže bude idylka. To mám chuť při šetření orgánů uvést jako pozitivní argument. 

Každopádně jsme s dcerou vyndaly oblečky, které nosila, když byla malá.

Nebudeme jen tak čekat se založenýma rukama, přece!

Jak to asi dopadne?

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Ivana Dianová | pondělí 28.9.2020 14:28 | karma článku: 34,73 | přečteno: 1006x
  • Další články autora

Ivana Dianová

Matky „jiných“ dětí

Jako by nestačilo, že jejich dítě není zdravé. Že vyžaduje mnohem více péče než většina dětí, zpravidla i delší dobu, než poskytují rodiče „normálním“ dětem. Že často otec nevydrží jinakost svého potomka a odejde, takže sólovka...

4.5.2024 v 0:53 | Karma: 37,10 | Přečteno: 3090x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Exotická večeře

Potřebujete se nějak potěšit? Utěšit? Není nad to, když vám někdo z lásky připraví nějakou líbeznou krmi.

25.4.2024 v 1:12 | Karma: 22,68 | Přečteno: 624x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Nedívej se tam, nikdo tam není

Nevím přesně, zda je to dar nebo prokletí. Jsem pro jistou skupinu obyvatel nepřehlédnutelná a neodolatelná. Vlastně s tím nic nechci dělat, i kdyby to šlo, když se tak nad tím zamýšlím.

10.4.2024 v 10:24 | Karma: 25,51 | Přečteno: 1065x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma: 42,78 | Přečteno: 10499x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma: 30,45 | Přečteno: 941x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Z uprchlíka agentem. Šapošnikov sehrál při výbuchu ve Vrběticích klíčovou roli

9. května 2024

Premium Jakou roli hrál ve výbuchu muničního skladu ve Vrběticích bývalý ruský voják Nikolaj Šapošnikov? O...

Rusko bombarduje civilní cíle a chlubí se tím. Nechutné, říkají Ukrajinci

9. května 2024

Premium Záporoží (od zpravodajů iDNES.cz) Areál stavební firmy v Záporoží nacházející se jen dva kilometry od centra města zasáhla raketa...

Severní Makedonie zvolila novou prezidentku. Předchůdce uznal porážku

8. května 2024  22:19,  aktualizováno  22:35

Severomakedonský prezident Stevo Pendarovski uznal porážku ve středečním druhém kole prezidentských...

Izrael otevřel přechod Kerem Šalom, pomoc se k civilistům přesto nedostává

8. května 2024  9:48,  aktualizováno  21:28

Do Pásma Gazy ve středu přes klíčové hraniční přechody na jihu oblasti nepřicházela žádná...

  • Počet článků 630
  • Celková karma 32,24
  • Průměrná čtenost 2033x
Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš",
...a také Danajka. 
Psát mi můžete na: 
ohlasynablogdanajka@seznam.cz            
Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy