Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Poslední rýže

Mám ji, holku moji, ale dostanu koronavirus. Teda korónu, přesně řečeno. Tutově. Ten pán mi to řekl.

Už několik dní lze spatřit naši domorodou Billu, kterak poněkud zmateně čelí nájezdům shánčlivých občanů.

Nepatřím mezi ně hned z několika důvodů.

  1. I kdybych náhodou měla takové úspory, že bych mohla do zásoby natahat několik vozíků potravy, stejně bych ji následně neměla kde uskladnit. Mám jenom decentní spížku, a takový pošuk, abych žila s hromadami jídla v pokojích a odháněla moly, fakt nejsem.
  2. Nenávidím stádnost a hysterčení všeho druhu, a tohle je oboje dohromady.
  3. Nesnáším příkazy, v tomto případě mi nebude žádný pocachtaný neviditelný chrobák diktovat, abych přestupovala svůj stín.

Takže mám jídlo tak na dva tři dny, což mám vždycky, kdyby něco. Teď jsem usoudila, že mi došla rýže a polohrubá mouka, která by se mi šikla na palačinky, neb nedělá cucky

I natáhly jsme s dcerkou šátky přes obličej a vyrazily směr Billa.

Billa byla totálně vyrabovaná. Přesto jsme objevily pár věcí, které jsme zrovna chtěly. Regály s moukami, rýží a těstovinami byly průhledné.

V uličce stál muž s vrchovatým vozem výše jmenovaného. Nezblázním se, palačinky udělám i z hladké mouky, co mám doma, cucky rozmetám.

Na nejvyšším regále ležela krabička s rýží. Osm sáčků, to budeme s Nandou zobat měsíc.

Natáhla jsem se jak pohádkový Dlouhý, a vyhodila ruku vzhůru. V této pozici bych se svou výškou mohla leštit na stropě zářivky, hmátnout si nahoru pro rýži byla hračka.

„Saxana,“  podotkla uznale dcerka.

Muž, odhadem tak metr sedmdesát, když si stoupl na špičky, byl z právě mnou předvedeného výkonu mrtvičnatý.

„Tuhle jsem chtěl taky, ta je moje!“  Ukázal na svou horu Říp ve vozíku a zamračil se.

„A proč jste si ji nevzal?“ podivila jsem se okázale. Div si neodplivnul. „Protože tu nebyl nikdo z personálu, aby mi to sundal!“

Jenom jsem pokrčila rameny. Už ve frontě ke kase jsem zaznamenala, jak nadává doplňovači zboží, že nebyl poblíž rýžového regálu. „Tahle mi to vzala!“ zvolal zoufale. Mrkli jsme s klukem na sebe a současně propukli v bláznivý smích. Naše duše, týrané davy lidí a jejich šílenstvím, se potřebovaly osvobodit. Chrčeli jsme do svých roušek, já nohy křížem, dokud jsem nezaplatila. Zastavit to nešlo, utéct jsme taky nemohli , ani jeden.

Neutišilo nás ani srdečné provolání onoho muže: „Já vás proklínám, šmejdi! Ať chcípnete na tu koronu!“

 

 

 

 

Autor: Ivana Dianová | středa 18.3.2020 17:42 | karma článku: 31,43 | přečteno: 774x
  • Další články autora

Ivana Dianová

Matky „jiných“ dětí

Jako by nestačilo, že jejich dítě není zdravé. Že vyžaduje mnohem více péče než většina dětí, zpravidla i delší dobu, než poskytují rodiče „normálním“ dětem. Že často otec nevydrží jinakost svého potomka a odejde, takže sólovka...

4.5.2024 v 0:53 | Karma: 32,83 | Přečteno: 1913x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Exotická večeře

Potřebujete se nějak potěšit? Utěšit? Není nad to, když vám někdo z lásky připraví nějakou líbeznou krmi.

25.4.2024 v 1:12 | Karma: 21,99 | Přečteno: 575x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Nedívej se tam, nikdo tam není

Nevím přesně, zda je to dar nebo prokletí. Jsem pro jistou skupinu obyvatel nepřehlédnutelná a neodolatelná. Vlastně s tím nic nechci dělat, i kdyby to šlo, když se tak nad tím zamýšlím.

10.4.2024 v 10:24 | Karma: 25,23 | Přečteno: 1034x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma: 42,75 | Přečteno: 10461x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma: 30,37 | Přečteno: 933x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Další předvolební útok v Drážďanech. Terčem byl stánek protiimigrační AfD

5. května 2024  11:22,  aktualizováno  12:24

Drážďany v sobotu zaznamenaly další předvolební útok. Tentokrát šlo o stánek protiimigrační...

Cyklista vjel do křoví a hlavou narazil do stromu. Přilbu měl, přesto zemřel

5. května 2024  12:07

V sobotu v podvečer řešili jihomoravští policisté dvě dopravní nehody. Na Znojemsku naboural řidič...

Řidič najel do brány Bílého domu, policie to vyšetřuje jako běžnou nehodu

5. května 2024  11:47

Neznámý šofér v sobotu v noci autem najel do brány Bílého domu. Náraz nepřežil. K přímému ohrožení...

Odbory svolávají další protest. Vadí jim změny v zákoníku práce a důchodech

5. května 2024  11:42

Českomoravská konfederace odborových svazů (ČMKOS) pořádá 21. května demonstraci na Malostranské...

  • Počet článků 630
  • Celková karma 32,22
  • Průměrná čtenost 2033x
Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš", ...a také Danajka.  Psát mi můžete na ohlasynablogdanajka@seznam.cz             Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy