Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Hřbitovní rozvaha sedmileté

Na hřbitov chodím často. Většinou s sebou beru zbytek rodiny, ale Natálku vždycky. Mojí maminku už nezažila, dá se říct, že se na tomhle světě doslova vystřídaly. Mám pocit, že mi máma Nandu poslala   coby náhradu za sebe.

Nanda se ve zdobení hrobu vyžívá. Občas ji musím trošku brzdit, aby svojí babičce neudělala z místa posledního odpočinku střelnici, k čemuž silně inklinuje, ale jsem na ni pyšná. Koneckonců- jestli mi máma mohla nutit krimplenové šatičky, které mě žraly jak blázen, tak jednu dvě umělé růže  vydrží, zvlášť když jsou z lásky darované...

Teď naposledy dcerka vybrala všechno listí z trávníčku, vyměnila vyhořelé svíčky za nové, položila kytici ze stříbrného smrku pěkně doprostřed, a pak se zastavila, propletla si navzájem prsty obou rukou a zadívala se na zlacené jméno na pomníku.

"Škoda, že jsem tě nepoznala, babi. Určitě bys ze mne měla radost. Mám vlasy jako ty!  No co se dá dělat. Ale mámu jsi dobře vychovala! Mám se s ní fajn!" Omámeně jsem poslouchala.

Nanda najednou změnila tón. "Ale jak tenkrát máma musela stát v předsíni, než její brácha usnul, to se ti teda moc nepovedlo!" poznamenala přísně. "Ty plyšáky totiž házel on, ne máma!" Vyprávěla jsem dcerce, kterak na mě bratr svedl zlobení před usnutím a babička uvěřila jemu, zatímco mě potrestala.

"To nejde! Když máš víc dětí, musíš věřit všem stejně a všechny mít stejně ráda," poučila na závěr svou babičku, takto matku pěti dětí. Tohle dítě mě nepřestane udivovat...

"Tak zase příště, jo! Ahoj!"

Posbírala hedvábný papír, prázdné kelímky od svíček, všechno hodila do kontejneru a důležitě vykročila směrem k bráně.

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Ivana Dianová | pondělí 4.11.2019 1:04 | karma článku: 37,50 | přečteno: 1264x
  • Další články autora

Ivana Dianová

Matky „jiných“ dětí

Jako by nestačilo, že jejich dítě není zdravé. Že vyžaduje mnohem více péče než většina dětí, zpravidla i delší dobu, než poskytují rodiče „normálním“ dětem. Že často otec nevydrží jinakost svého potomka a odejde, takže sólovka...

4.5.2024 v 0:53 | Karma: 36,60 | Přečteno: 2910x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Exotická večeře

Potřebujete se nějak potěšit? Utěšit? Není nad to, když vám někdo z lásky připraví nějakou líbeznou krmi.

25.4.2024 v 1:12 | Karma: 22,18 | Přečteno: 602x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Nedívej se tam, nikdo tam není

Nevím přesně, zda je to dar nebo prokletí. Jsem pro jistou skupinu obyvatel nepřehlédnutelná a neodolatelná. Vlastně s tím nic nechci dělat, i kdyby to šlo, když se tak nad tím zamýšlím.

10.4.2024 v 10:24 | Karma: 25,24 | Přečteno: 1057x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma: 42,75 | Přečteno: 10486x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma: 30,37 | Přečteno: 936x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Nevlastní vnučka viní seniora z osahávání. Chtějí jen peníze, brání se souzený

6. května 2024  14:32

Jednaosmdesátiletý senior z Táborska stanul na lavici obžalovaných za pohlavní zneužívání nezletilé...

Novým premiérem Skotska bude veterán Swinney, všichni soupeři odstoupili

6. května 2024  14:22

Novým lídrem Skotské národní strany je politický veterán John Swinney, který už stranu vedl před...

Putin je vrah, vítal protest motorkáře u hrobů sovětských vojáků v Praze

6. května 2024,  aktualizováno  14:18

Motorkáři z Night MC Europe, odnože ruského motorkářského klubu Noční vlci, přijeli na pražské...

Evropa je priorita, řekl Si Ťin-pching v Paříži. Macron ho usadil k holému stolu

6. května 2024  13:31,  aktualizováno 

Čína považuje Evropu za prioritu své zahraniční politiky a na vztahy s Evropskou unií pohlíží ze...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 630
  • Celková karma 32,68
  • Průměrná čtenost 2033x
Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš", ...a také Danajka.  Psát mi můžete na ohlasynablogdanajka@seznam.cz             Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy