Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Nejlepší kamarádka

Víte, podle čeho se vybírají kamarádi? Dostala jsem zaručený návod, jak na to a spěchám se s vámi podělit. Vždyť kamarádi jsou jedna z nejdůležitějších věcí v životě!              

Cestou ze školy vždy s dcerou probíráme, co bylo toho dne nového. Nejde ani tak o učení, jako o společenské vyžití. To klade moje prvňačka na přední místo. Je až extrémně společenská, doopravdy je šťastná jedině v chumlu kamarádek a celkově spřízněných duší.

"Alice dneska řekla, že je nejlepší kamarádka, protože mají s rodičema hóódně penízků, takže má nejlepší oblečení a hraček, kolik chce," pronesla Nanda zadumaně. "Já si ale stejně nejradši hraju s Deniskou."

Okamžitě mi naskočil Malý Bobeš, se kterým si nechtěla hrát Boženka z rychty. Pak se přidala Čapkova Chudá noční košilka, která neměla vůbec žádné vyšívání, takže bohatá vyšívanka se s ní nebavila. Anna proletářka tu pak byla cobydup.

"Mami, a my jsme ale taky docela bohatý, ne?" zadoufala Nanda a já duševním zrakem zapátrala ve své šrajtofli. Alice by i se svými rodiči nade mnou hořce zaplakali, ale bylo už i hůř!

Moje přednáška dcerce se nesla v duchu ideálů. Nejlepší kamarád nemusí být vůbec bohatý. Ale má nás rád, rozumíme si spolu, je připraven kdykoli nám pomoci. Utěší nás, když je nám smutno. A peníze fakt nejsou všechno, zakončila jsem rozšafně.

"Takže my nejsme bohatý," shrnula to Nanda. "Nando, máme co jíst, máme hezký domov, co na sebe, hračky máš taky, a nevadí snad, že nemáš, na co si ukážeš. Máme dobrou rodinu, kde se máme všichni rádi..."

Malá přikyvovala, ale když jsme došly k drogerii, ukázalo se, že by nutně potřebovala jelení lůj, který už zase ztratila. "Když teda nejsme tak bohatý, tak který si mám koupit?" ukázala mi růžový- malinový a oranžový s vůní manga. Očička jí blikala z jednoho kousku na druhý.

"Víš co, tak si dneska vezmi oba dva," rozhodla jsem zcela v souladu s její představou. Zbytek cesty pročmuchala s nosem zabořených do pomád a sociální situaci (prozatí) odsunula do pozadí.

"Tak jsem to dětem vysvětlila!" Nany nazítří vesele i pyšně poskakovala po chodníku a trochu mě napínala. "Cos jim vysvětlila?" "No to!" odpověděla mi káravým tónem, jako že neudržím myšlenku do druhého dne. "Kdo je nejlepší kamarádka, přece!"

Zastavila jsem se, abych v klidu sklidila sladké plody mé výchovy. "Řekla jsem, že nejlepší kamarádka jsem já!" Hmm...

"Jo?" opáčila jsem nechápavě.

"Já! protože jsem si do školy přinesla dva loje! Jeden pro sebe a druhý pro nějakou kamarádku, kdyby měla taky suchou pusu! "

Takže: nejlepší kamarád je ten, kdo má u sebe hojivý balzám na rty i pro nás.

 

 

 

Autor: Ivana Dianová | čtvrtek 17.10.2019 17:25 | karma článku: 36,43 | přečteno: 1011x
  • Další články autora

Ivana Dianová

Exotická večeře

Potřebujete se nějak potěšit? Utěšit? Není nad to, když vám někdo z lásky připraví nějakou líbeznou krmi.

25.4.2024 v 1:12 | Karma: 21,40 | Přečteno: 510x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Nedívej se tam, nikdo tam není

Nevím přesně, zda je to dar nebo prokletí. Jsem pro jistou skupinu obyvatel nepřehlédnutelná a neodolatelná. Vlastně s tím nic nechci dělat, i kdyby to šlo, když se tak nad tím zamýšlím.

10.4.2024 v 10:24 | Karma: 24,95 | Přečteno: 982x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma: 42,72 | Přečteno: 10409x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma: 30,19 | Přečteno: 915x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Kšeft století

Nejsem obchodně zdatná. Vůbec. Nemám v sobě to pnutí a když se občas snažím v tomto směru něco podniknout, kdekdo mě dokonale očůrá. Tím víc mě fasinují lidé, kteří to mají naopak, zejména když tím nepoškozují druhé.

21.3.2024 v 14:46 | Karma: 32,00 | Přečteno: 926x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Nová odhalení z fakulty: studenti viděli vraha dřív, policie byla v budově víckrát

3. května 2024

Premium Masový vrah David K., který v prosinci při střelbě na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v...

Na důchodce zaklekli, chalífát neřeší. Němce děsí mdlé reakce jejich politiků

3. května 2024

Premium Snímky stovek radikálních islamistů demonstrujících v ulicích severoněmeckého Hamburku, kteří...

Na jednání o míru nepřijdeme, vzkázali Rusové. Švýcaři je ani nezvali

2. května 2024  22:11

Švýcarsko iniciuje vlastní mírovou konferenci o Ukrajině. S pozváním Ruska na setkání, které se má...

Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní

2. května 2024  21:36,  aktualizováno  21:50

Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 629
  • Celková karma 32,11
  • Průměrná čtenost 2036x
Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš", ...a také Danajka.  Psát mi můžete na ohlasynablogdanajka@seznam.cz             Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy