Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Byla jsem na cigánské svatbě, Freude

Na PRAVÉ cigánské svatbě, jak několikrát zdůraznil ženichův otec. Měl bujný knír a housle, neb byl primášem PRAVÉ  cigánské kapely, která měla synovi a jeho milé zahrát.

Pozvala mě moje dávná kamarádka a spolužačka ze školky i ze základky. Těšila jsem se moc.  Vzala jsem si na to taneční střevíčky na vysokém podpatku, dlouhou kolovou sukni a také svoje housle, protože jsem měla slíbeno zahrát si pár kousků s výše zmíněnou kapelou.

Hosté vůbec nešli sečíst. Přijeli obrovským množstvím aut, dokonce jedním mikrobusem. Navzdory mým tajným romantickým představám tedy ne na vozech taženými koňmi a ne v květovaných dlouhých sukních; tu jsem měla jenom já (viz ten toužebně očekávaný tanec) - ostatní ženy byly v elegantních kostýmech a šatech, muži pak v oblecích, s výjimkou členů kapely, ti měli tradiční oděv pro dochucení atmosféry.

Pozvaná byla i moje maminka, která nevěstu- kamarádku Zuzu znala od školky.

Máma trochu znepokojeně sledovala, jak se nenuceně bavím se Zuziným nastávajícím tchánem, který mě naprosto okouzlil.  Vynikající tanečník, houslista i společník.  Prorokované vyškrábání očí ze strany jeho temperamentní paní se nekonalo.  Všichni jsme se skvěle bavili až do rána. Pak to na mě všechno dolehlo. Pár skleniček vína mě- skoroabstinentku – dost zřídilo, únava byla zdrcující, bolest nohou obrovská. Sundala jsem si střevíce na latinu a posadila se na nízký stolek, hlavu jsem si opřela o skříň. Jenom chvilku, pomyslela jsem si a okamžitě se propadla do spánku, podobného bezvědomí.

Vzbudilo mě třesení ramenem a smích. Přede mnou stála moje maminka, Zuza i její matka. „Vzbuď se, přijdeš o to nejlepší! Nikdo nespí, jenom ty!“ smála se Zuza. „Obuj se a pojď,“ říkala mi moje maminka a ta Zuzina souhlasně přikyvovala.

Strašlivě mě bolela hlava. K uzoufání! Tak tohle je ta kocovina? Po trošce vína?  Šílené! Bolestí jsem mhouřila oči. Půjdu bosa, rozhodla jsem se.

Zuza i obě mámy mě táhly dopředu. „Pojď, pojď,“ naléhaly jedna přes druhou, zatímco jsem opět usínala…

...„Ivanko, probuď se!“ Nade mnou se skláněl můj muž a naléhavě mě volal. S námahou jsem pootevřela oči. Honza mě nepřestával volat. Vypadal vyděšeně. Bolest hlavy mě táhla zpátky na polštář a do snu. Teď na mě volali čtyři. Kam mám jít? Co po mně všichni chcete?

Slzy bolesti mi stékaly po tvářích a po krku až do vlasů. Kde zůstaly moje taneční boty? Asi už nikdy nebudu tancovat.

Vydržím to?

Byla krásná ta pravá cigánská svatba. Škoda, že se mi to jen zdálo. Tak věrně se mi to zdálo, nemohu tomu skoro uvěřit: byl to opravdu jenom sen?

Ach, jaká škoda…

Z toho všeho mi zůstala jenom ta ukrutná bolest hlavy, které mě zbavili až v nemocnici.

Zuza už nežije, zemřela před třemi lety, její maminka pak těsně po ní. No a moje máma nás opustila před sedmi lety.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Ivana Dianová | čtvrtek 7.3.2019 21:30 | karma článku: 32,06 | přečteno: 1078x
  • Další články autora

Ivana Dianová

Exotická večeře

Potřebujete se nějak potěšit? Utěšit? Není nad to, když vám někdo z lásky připraví nějakou líbeznou krmi.

25.4.2024 v 1:12 | Karma: 21,40 | Přečteno: 510x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Nedívej se tam, nikdo tam není

Nevím přesně, zda je to dar nebo prokletí. Jsem pro jistou skupinu obyvatel nepřehlédnutelná a neodolatelná. Vlastně s tím nic nechci dělat, i kdyby to šlo, když se tak nad tím zamýšlím.

10.4.2024 v 10:24 | Karma: 24,95 | Přečteno: 982x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma: 42,72 | Přečteno: 10409x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma: 30,19 | Přečteno: 915x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Kšeft století

Nejsem obchodně zdatná. Vůbec. Nemám v sobě to pnutí a když se občas snažím v tomto směru něco podniknout, kdekdo mě dokonale očůrá. Tím víc mě fasinují lidé, kteří to mají naopak, zejména když tím nepoškozují druhé.

21.3.2024 v 14:46 | Karma: 32,00 | Přečteno: 926x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní

2. května 2024  21:36,  aktualizováno  21:50

Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...

O menopauze musíme mluvit, burácela herečka Halle Berry před Kapitolem

2. května 2024  21:41

Slavná herečka Halle Berry se zapojila do americké politiky, když podpořila senátorky snažící se o...

Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  20:58

Poslanci se přeli o změnu zákoníku práce. Opozici se ho nepodařilo vrátit vládě k přepracování....

Proč mají Japonsko a Indie problémy? Protože jsou xenofobní, kázal Biden

2. května 2024  20:57

Americký prezident Joe Biden označil Japonsko a Indii za „xenofobní“ státy, které nevítají...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 629
  • Celková karma 32,11
  • Průměrná čtenost 2036x
Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš", ...a také Danajka.  Psát mi můžete na ohlasynablogdanajka@seznam.cz             Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy