Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Žába

Jsou dny, kdybyste se nejradši neviděli. A pak zase takové, kdy byste nejradši neviděli ani druhé, nejlépe nikoho. A to je můj dnešní případ...

Jakkoli je téma vážné, začnu vtipem.  Přijde žába k fotografovi a žádá si: "Pane fotografe, potřebovala bych pěknou fotečku, ale skutečně šik- mám to pro snoubence k výročí, víte, tak aby to vypadalo." "Samozřejmě," je fotograf samá ochota, "uděláme portrétovku, srdce snoubence se na ni bude smát nahlas!"

Žába posmutní a vyloží mu, že má jisté pochybnosti, jakož i špatné zkušenosti z dřívějška- jelikož má velká ústa, vypadá na každé fotce otlemená a kulatá a celkově nic moc. Dá se s tím něco dělat? Nějaký trik?

Fotograf září. "Ale ovšem, madam, lehká pomoc! Až takhle udělám," luskne prstem," řeknete džéééém, a uvidíte, jak skvostně budete na své fotografii vyhlížet!"

Žába se natěšeně usadí, fotograf si naaranžuje ji i aparát, a pak luskne. "Marmeláda!" vysloví snaživě žába...

Ten vtip mám od svého otce, po kterém mám kulatou hlavu, jakož i obličej; pokaždé ho vyprávěl, když se vrátil od fotografa, aby uvolnil svou frustraci.

Dneska jsem se byla vyfotit na novou občanku. Dnes vás vyfotí hned na místě, možnost úniku žádná. Fotka musí splňovat asi tak půl miliónu podmínek, kupodivu ale mezi nimi není, že pak nemá děsit lidi.

Snažila jsem se stočit hlavu trochu šikmo a pozvednout bradu, abych alespoň opticky zmenšila počet brad a zúžila chřtán. Nesměla jsem. Chtěla jsem vystrčit sem tam nějaký zub, což většinou fotku lehce vylepší- taky jsem nesměla. To bude fotečka jak do zločineckého alba, pomyslela jsem si posupně, ale poslušně jsem zabodla zrak do objektivu jak na rentgenu.

Neutekla jsem jedině proto, že bych zase příště vyplňovala ty stohy papírů, a znovu by mě čekalo stejné ponížení.

"Tak co, jak se vám líbí?" zeptala se se sadistickým úsměvem ta sveřepá osoba za přepážkou.

"Běžte někam!" málem jsem plačtivě zakřičela.

Na její obrazovce, nebo co to je, byla moje (?) hlava jako koule od sněhuláka, splývající s krkem, jako bych měla hlavohruď. Na ní dvě kulaté oči, jako když tříleté dítě nakreslí hlavonožce, a trpce semknuté rty uštvaného člověka...

 

Autor: Ivana Dianová | čtvrtek 4.10.2018 22:27 | karma článku: 39,15 | přečteno: 1132x
  • Další články autora

Ivana Dianová

Matky „jiných“ dětí

Jako by nestačilo, že jejich dítě není zdravé. Že vyžaduje mnohem více péče než většina dětí, zpravidla i delší dobu, než poskytují rodiče „normálním“ dětem. Že často otec nevydrží jinakost svého potomka a odejde, takže sólovka...

4.5.2024 v 0:53 | Karma: 35,05 | Přečteno: 2419x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Exotická večeře

Potřebujete se nějak potěšit? Utěšit? Není nad to, když vám někdo z lásky připraví nějakou líbeznou krmi.

25.4.2024 v 1:12 | Karma: 22,16 | Přečteno: 586x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Nedívej se tam, nikdo tam není

Nevím přesně, zda je to dar nebo prokletí. Jsem pro jistou skupinu obyvatel nepřehlédnutelná a neodolatelná. Vlastně s tím nic nechci dělat, i kdyby to šlo, když se tak nad tím zamýšlím.

10.4.2024 v 10:24 | Karma: 25,24 | Přečteno: 1044x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma: 42,75 | Přečteno: 10472x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma: 30,37 | Přečteno: 934x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Poslance SPD jsem zbil já, přiznal se 17letý mladík. Došlo k dalšímu ničení

5. května 2024  11:22,  aktualizováno  20:49

Drážďany v sobotu zaznamenaly další předvolební útok. Tentokrát šlo o stánek protiimigrační...

Strach z migrace i rebelie proti levici. Mladí Němci se přiklánějí k AfD

5. května 2024  20:15

Čekali byste, že mladí Němci volí hlavně Zelené nebo jiné levicové strany? Omyl Roste podíl těch,...

Méně teorie a faktů, více praktických znalostí. Blíží se reforma školních osnov

5. května 2024

Premium Ministerstvo školství chystá změnu toho, co a hlavně jak by se měli žáci na základních a středních...

Usnul za volantem a srazil lidi na chodníku. Pro ženu a dítě letěl vrtulník

5. května 2024  19:10,  aktualizováno  19:48

V Kostelní Lhotě na Nymbursku vjel v neděli odpoledne řidič osobního auta na chodník, kde srazil...

  • Počet článků 630
  • Celková karma 32,52
  • Průměrná čtenost 2033x
Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš", ...a také Danajka.  Psát mi můžete na ohlasynablogdanajka@seznam.cz             Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy