Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Ale přísahejte, děti, že to neprozradíte...

"Jestli ano, tak ať vás stihne nejkrutější trest! Přísahejte!" Hubená žena si rozčileně posunula brýle a prohrábla si nakrátko střižené vlasy odstínu myšky polní. Obě její dcerky mlčky pozvedly pravice k přísaze.

Maminka jim koupila balíček celozrnných koleček a vodu. Usadily se u vedlejšího stolku v cukrárně, kde jsem seděla se svojí dcerkou nad jahodami se šlehačkou a Colou. Potřebovaly jsme zvednout morálku, tlak a tak podobně, abychom se odhodlaly na další cestu.

Holky od vedle chroupaly, ale zraky měly zabodnuté do našich porcí jahod. Byly to ty nejlepší a nejčerstvější jahody s pravou hebkou šlehačkou, jak sen. Jak sen! Jedna z dívek se sklonila k uchu matčině s naléhavou otázkou.  Matka se šokovaně napřímila. " Jako jízdenku rovnou na pohotovost?" vyjekla vysokým hlasem. "Já mám peníze, ale promiň, omlouvám se ti, tímhle způsobem nehodlám investovat. Skutečně ne!"

Pauza, pouze chroupání sušenek a mlaskavé olizování dlouhé lžičky z Nandina poháru.

"Cola! Fuj!" Kupodivu si neuplivla, ale provrtávala mě a mou ubohou hnědozrzavou dvoudecku  zlým pohledem, až jsem to nevydržela a taky jsem se podívala: nic, Pepsina. Ne že bych ji pila po litrech, ale občas mi sedne. "Provzdušněný samotný cukr! To chceš být TAKY jako koule? To bys musela chodit cvičit každý den, a ty brečíš i čtyřikrát týdně! A stejně by ti to nepomohlo!"

Maminka měla zhruba polovinu mé váhy, aniž by byla nějak výrazně menší, holčičky, zhruba šestileté, taky zrovna nepotřebovaly skoro denní aerobic, zvlášť když tam plakaly nechutí, jak maminka několikrát zopakovala.

Jahody mi poněkud zhořkly, ale nenašla jsem způsob, jak dát holkám aspoň koštnout, ani jak se přimluvit u jejich maminky. A tak milé holčiny odešly na toaletu se smutnýma očima plnýma našich nezdravých pochoutek a mini jiskřičkami doutnající vzpoury.

Jejich matka bleskově skočila k chladničce, vytáhla si láhev toniku, a sotva ji zaplatila, začala lačně sát. Dopila první skleničku, dolila si zbytek a láhev bleskově zastrčila za palmu. "Co to piješ, maminko?" zajímaly se. "No co asi," odtušila ledabyle. Jedna z dívek si přičichla. "To ale není voda? To zvláštně voní, můžu ochutnat?" "Matka si hrkla zbytek až do hltanu, ne-li níž, a odmítavě zavrtěla hlavou. "To je jenom pro dospělé, nic pro děti!" vyhlásila kategoricky. "Je to nezdravé?" užasly dcerky?" "No, ne zrovna nezdravé," kličkovala matka jak zajíc. "Pro děti teda jo, ale..."

"Dala jsem si jenom jeden tonic, po strašně dlouhé době, asi před pěti lety jsem ho měla naposledy, ne, před deseti!" naříkala a z nějakého důvodu se dívala přímo na mě. "Dneska mi není moc dobře, asi tlak, nebo stres, ta únava, člověk lítá po těch kroužcích,..." Pořád se na mě dívala, jako by prosila o odpuštění, a mně napadla mučivá otázka, proč zrovna já potkávám tolik poťapaných lidí, proč si nemůžu ani v klidu sežrat jahody, aniž by mi je někdo vzápětí vytahoval ze žaludku, a obě holčičky se začaly poťouchle usmívat.

"Tatínek taky rád ten...tónik?" zeptala se nevinně jedna. "Tak to mu někdy řeknu, aby nám taky koupil," přidala se sladce druhá. "No holky!" zavřeštěla matka. "Vždyť jste přísahaly, že tátovi o cukrárně vůbec neřekneme!" To zrní mohly zrovna tak pojíst někde ve mlejně nebo na poli, proč tedy lezou do cukrárny, když je to u nich v rodině sprosté slovo, a co je to za lidi, bóže, já jsem ještě hóódně normální!

Docucly jsme s Nandou zbytek a sunuly se k východu.Ty tři jezinky si něco bouřlivě šeptaly.

Už jsem zavírala těžké dveře, když jsem zaslechla plačtivé: "Ještě dvakrát tonic, prosím vás!"

 

Autor: Ivana Dianová | úterý 25.9.2018 19:08 | karma článku: 39,70 | přečteno: 2242x
  • Další články autora

Ivana Dianová

Exotická večeře

Potřebujete se nějak potěšit? Utěšit? Není nad to, když vám někdo z lásky připraví nějakou líbeznou krmi.

25.4.2024 v 1:12 | Karma: 21,40 | Přečteno: 510x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Nedívej se tam, nikdo tam není

Nevím přesně, zda je to dar nebo prokletí. Jsem pro jistou skupinu obyvatel nepřehlédnutelná a neodolatelná. Vlastně s tím nic nechci dělat, i kdyby to šlo, když se tak nad tím zamýšlím.

10.4.2024 v 10:24 | Karma: 24,95 | Přečteno: 982x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma: 42,72 | Přečteno: 10409x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma: 30,19 | Přečteno: 915x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Kšeft století

Nejsem obchodně zdatná. Vůbec. Nemám v sobě to pnutí a když se občas snažím v tomto směru něco podniknout, kdekdo mě dokonale očůrá. Tím víc mě fasinují lidé, kteří to mají naopak, zejména když tím nepoškozují druhé.

21.3.2024 v 14:46 | Karma: 32,00 | Přečteno: 926x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Podporujeme kulturu nahoty. Obec na Sardinii jako první umožní nudistické sňatky

3. května 2024  7:26

Obec San Vero Milis na severu středomořského ostrova Sardinie jako první v Itálii umožní sňatky...

Demonstrace v Tbilisi pokračují. Premiér odvolal návštěvu Spojených států

3. května 2024  7:08

Gruzínská policie začala zatýkat demonstranty, kteří i ve čtvrtek pokračovali v metropoli Tbilisi v...

Izrael zasáhl budovu bezpečnostních sil v Damašku, osm vojáků utrpělo zranění

3. května 2024  6:43

Při izraelském vzdušném úderu byla ve čtvrtek večer zasažena budova syrských bezpečnostních sil na...

Záplavy na jihu Brazílie si vyžádaly desítky obětí, přehradám hrozí kolaps

3. května 2024  6:23

Rozsáhlé záplavy, které v těchto dnech sužují jih Brazílie, mají nejméně 29 obětí. Dalších 60 lidí...

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....

  • Počet článků 629
  • Celková karma 32,11
  • Průměrná čtenost 2036x
Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš", ...a také Danajka.  Psát mi můžete na ohlasynablogdanajka@seznam.cz             Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy