Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Týrané panenky

Můj smutek mě překvapil, ba zaskočil svou intenzitou, vytrvalostí a absurdností. Kdo jsem? Kdo to proboha jsem?
Moje holky

Jako dítě jsem panenky vážně nemusela. Nejenom že jsem si s nimi nehrála, ale neměla jsem je ráda. Nuda, nechuť. Rodiče to nevzdávali, čas od času mi přinesli nějakou novou, krásnou, zajímavou, roztomilou, miminko, krásku- modelku, a podobně. Vše marné. Panenky skončily na dně skříně. Jakkoli mě nezajímaly, tvrdila jsem, že je schovávám pro svoji budoucí dceru, jednou, samozřejmě. Byly mi fuk, ale vyhodit jsme je nedokázala.

Když jsem věděla, že budu mít holčičku, dotyčné potvůrky jsem vytáhla na světlo boží, vyčistila je, načančala, a s radostným napětím je v pravý čas věnovala. Dcerka byla v rauši. Všechny panenky si ihned zamilovala a nedala bez nich ni ránu. Trošku se mi hnusilo jak je olíbávala, oblíkala, česala, dokonce s nimi i spala, ale brala jsem to tak, že tak je to správně, dokonce jsem se i zapojovala do Nandiných her.

Nedávno dcerku přepadla šminkovací mánie. Sama pro sebe občas dosáhne maximálně nalakovaných nehtů, když si lakuju sama, neb mejkap mi přijde do školky kapku přes čáru, o to víc však maluje ubohé panny. Fixem, propiskou, kdečím, i když to má zakázáno!

Včera jsem zrovna objevila dvě zřízené panenky. Byly to ty menší, které jsem měla v dětství úplně nejméně ráda, respektive měla jsem je úplně nejvíc nerada. Měly ksichtíky jak pracovnice z E 55, fakt to Nanda přepískla! Kdyby už nespala, pěkně bych ji sprdla: hlavně, že jsem jí to tak pěkně, pedagogicky ušlechtile vysvětlovala!. Pokusila jsem se je umýt, ale nic moc. Pořád E 55. Naštvalo mě to tak, že jsem je popadla a nacpala do pytle se smetím.

Celý večer jsem ale na nešťastnice myslela. To je taky osud, Himlhergot! Nejdřív je nemám ráda já, pak čtyřicet let leží na dně skříně, teď je zneuctí dcera, a nakonec ten hnusnej pytel na odpadky! Najednou na mě padl takový smutek, že bych se rozbrečela.

Jsou zničené a tím pádem hnusné! Stejně je tu krámů, že není kam šlápnout! A stejně jsem je neměla ráda! Utěšovala jsem se za vydatné pomoci logických argumentů, ale smutek neodcházel. Naopak- sílil.

Kolem půlnoci už jsem měla dost. Rezignovaně jsem vyšla za dveře. Prohrábnu pytel, vytáhnu E 55tnice, zresuscituju je, a opět zabydlím, naplánovala jsem si. Ale za dveřmi nic nebylo! Muž šel s fenou a při té příležitosti vynesl smetí do popelnice! Byla bych ho ťala, když mi to oznamoval. "Aby to ráno vyvezli popeláři," vysvětloval překvapeně, když viděl moje zoufalství.

Dala jsem si budíka na pátou hodinu. To bych měla stihnout, tím spíš, že pytel bude hned na povrchu nádoby. Stejně jsem ale nespala. Ve tři hodiny jsem rezignovaně natáhla rukavice a bolavou hlavu opásala synovou čelovkou. Jestli bude na dvoře úchyl nebo na mě vyskočí potkan, smíchy se neudržím.

Vlka na mě zírala ze svého pohodlného pelechu a nevěřila. "Jestli nejdeš s sebou, tak se rozluč s tou dlouhou procházkou v Riegráku, jak jsem ti slíbila," oznámila jsem jí, když jenom podotkla svoje obligátní "HUFF!" a hodlala si opět zapíchnout čumák pod packu.

Už je mám doma. Obě. Jsou vydrhnuté, a trošku odřené, jak jsem je pro sichr vzala Savem, ale hezky jsem je učesala a dala jim ty pěkné pruhované šaty, co jim tehdy uháčkovala moje babička.

Mám je na knihovně, sedí tam spolu a moc jim to sluší...

 

 

 

 

.

Autor: Ivana Dianová | sobota 17.2.2018 21:38 | karma článku: 34,50 | přečteno: 1346x
  • Další články autora

Ivana Dianová

Matky „jiných“ dětí

Jako by nestačilo, že jejich dítě není zdravé. Že vyžaduje mnohem více péče než většina dětí, zpravidla i delší dobu, než poskytují rodiče „normálním“ dětem. Že často otec nevydrží jinakost svého potomka a odejde, takže sólovka...

4.5.2024 v 0:53 | Karma: 30,44 | Přečteno: 1425x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Exotická večeře

Potřebujete se nějak potěšit? Utěšit? Není nad to, když vám někdo z lásky připraví nějakou líbeznou krmi.

25.4.2024 v 1:12 | Karma: 21,97 | Přečteno: 564x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Nedívej se tam, nikdo tam není

Nevím přesně, zda je to dar nebo prokletí. Jsem pro jistou skupinu obyvatel nepřehlédnutelná a neodolatelná. Vlastně s tím nic nechci dělat, i kdyby to šlo, když se tak nad tím zamýšlím.

10.4.2024 v 10:24 | Karma: 24,96 | Přečteno: 1022x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma: 42,74 | Přečteno: 10447x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma: 30,28 | Přečteno: 929x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Mexičtí narkos už nepašují peníze, platí si šmouly. Je to legální a bez rizika

5. května 2024

Premium Vsaďte se, že nevíte, jak mexičtí narkos pašují peníze z Ameriky. Jistě, viděli jste v seriálech na...

Nová vlna podvodů. Vyluxovaným účtem to nekončí, přeprodávají se osobní data

5. května 2024

Premium Kyberzločinu dlouhodobě přibývá, v Česku se s končící lhůtou pro daňová přiznání podvodníci...

Životní prostředí v Československu patřilo k nejhorším na světě, líčí vědec

5. května 2024

Premium V roce 1989 se stal vůbec prvním ministrem životního prostředí. Profesor Bedřich Moldan patří mezi...

Auto za tahačem s tankem zastavilo. Už ale ne kamion, který osobák sešrotoval

4. května 2024  9:48,  aktualizováno  21:52

Při nehodě tří aut zemřel na dálnici D1 mezi Bohumínem a Polskem jeden člověk, další dva jsou...

  • Počet článků 630
  • Celková karma 32,00
  • Průměrná čtenost 2033x
Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš", ...a také Danajka.  Psát mi můžete na ohlasynablogdanajka@seznam.cz             Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy