Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Máš ráda svou babičku?

Kdo by si pomyslel, že taková nevinná otázka může mít tak dramatický, téměř drásající dopad? Vždyť kdo by neměl rád svou babičku? A přece...
Réza je skutečně moc hodná...

Moje maminka v zásadě psy moc nemusela. Vzala na milost jedině naši Meggy. Tu znala od štěňátka, takže přerod něžné strakaté kuličky ve středně velkého vořecha proběhl pozvolna, nenásilně a bezbolestně. Té se nebála.

Meggy navíc byla mimořádně chytrá a sociálně zdatná, tudíž si to uměla zařídit. K babičce vzhlížela tak okázale, že ta nemohla jinak, než se do naší vypráskané fenky zamilovat. Kdyby bylo v celé její domácnosti deset deka šunky a přišlo deset hladových hostí, lahodná uzenina byla jednoznačně čubajzny!

Jednoho dne jsme objevili v útulku naši Rézu. Pan Srstka ji nabízel ve svém pořadu: "No. Rézinka, sluníčko, kdo by ji nechtěl, takový poklad?" Psice byla v dětství a dospívání týraná, byla označená jako obtížně vychovatelná a taky dvakrát vrácená coby nezvladatelná. Měla takové ty patřičně psí oči. A byla neuvěřitelně podobná Meggy! Všechno tohle dohromady pro mě byla jasná indikace k převzetí do péče!

Fenka se okamžitě sčuchla s celou rodinou, včetně stávající psičky. Nadešel den, kdy jsme ji hodlali představit prarodičům. Nebyla jsem si nijak zvlášť jistá, že babička bude nadšená. Děda byl jasný, tam jsem nepochybovala, ale babička, ach jo, už když jsem jí volala, že máme o psa víc, byla velmi podrážděná. Celkem logicky poukazovala na absurditu situace, kdy v jednom malém bytečku žijí dva psi, o jiných zvířatech nemluvě. Navíc tady byla jedna přitěžující okolnost: Na rozdíl od patnáctikilové Meggy byla Réza mnohem větší a silnější.

Rozhodli jsme se jít na to vědecky. I. P. Pavlov by si mlasknul! Stačil nám na to jeden sáček piškot, asi tak kilo syrového hovězího nakrájeného na kousky a víkend. "Máš ráda babičku?" zeptala jsem se naléhavým hlasem, v ruce pochoutku. Syn uchopil krásnou psí hlavu a souhlasně s ní zakýval, načež jsem vložila do kožešinové mordy lahodné sousto- odměnu.

Tomuto pošetilému konání jsme se oddávali po dva dny. Réza nejdřív nadšeně spolupracovala, ale čím byla sytější, tím výmluvnější ksichty u toho dělala. Ale KÝVALA! V neděli už z nás byla na prášky. Jakmile jsem vzala do ruky budoucí odměnu, Réza kývala jak blázen, nadšeně poskakovala, jazyk jí vlál až na zem, uculovala se čumákem jak šús, no děs běs.

Vypravili jsme se k našim, abychom rychle udali naše cirkusové číslo, dokud Réza ještě vypadá jako pes.

"Bože, kam sem vedeš toho koně?" spráskla ruce babička. Réze cvakaly drápy jak koni kopyta, s drobnou stařenkou si prakticky hleděly do očí....

"To je naše Rézinka," objala jsem strakatou hlavu, abych ukázala, jak moc hodná a vlídná naše fena je. Už do telefonu jsem ji patřičně vychválila! "Má tě moc ráda, víš, já jsem jí o tobě vyprávěla,a..." šaškovala jsem.

"No čoveče, ty ses už úplně pomátla z těch všech svých potvor chlupatejch", děla máma. To už ale pomalu roztávala. Lehce ji pohladila a fena se na ni vděčně podívala. "No, hodná asi je, což o to," babička ji začala hladit odvážněji a začala se usmívat. Réza nadšeně vrtěla a nastavovala hlavu.

"Hele, babi, že jsem nekecala, ona tě má fakt ráda!" nevydržela jsem. Zatímco babička masírovala psí čelo a uši, sáhla jsem do kabelky a vytáhla šustivý sáček s piškotami. Réza najednou nahodila takový ten varovný pohled jakože "a ty už mě s tím nes.r!" Nenechala jsem se však zastavit. Tohle číslo prostě předvedu! "Rézinko!" Fena pozvedla obočí, jako by říkala "no, co je, co zase chceš?" Babička se natěšeně uculovala, a já jsem sladce dořekla: "Máš ráda babičku?"

A Réze definitivně hráblo. Pysky až u nosu, zuby vyceněné jako vlk, začala vydávat neuvěřitelné hrdelní zvuky. Rozeřvala se jak šílenec a evidentně používala samá sprostá slova!

Babička vyděšeně ucukla. Tolik lásky ani nečekala? Tak to se nepovedlo, pomyslela jsem si zdrceně. Teď už asi mámu nikdo nepřesvědčí, že ji Réza miluje...

Réza konečně utichla. Pak přišla až těsně k babičce, opatrně jí položila svou vlčí hlavu do klína a oddaně a blaženě si něžně povzdechla, když ucítila její ruku na svém čele...

 

 

Autor: Ivana Dianová | neděle 28.8.2016 12:24 | karma článku: 36,18 | přečteno: 2103x
  • Další články autora

Ivana Dianová

Matky „jiných“ dětí

Jako by nestačilo, že jejich dítě není zdravé. Že vyžaduje mnohem více péče než většina dětí, zpravidla i delší dobu, než poskytují rodiče „normálním“ dětem. Že často otec nevydrží jinakost svého potomka a odejde, takže sólovka...

4.5.2024 v 0:53 | Karma: 30,36 | Přečteno: 1410x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Exotická večeře

Potřebujete se nějak potěšit? Utěšit? Není nad to, když vám někdo z lásky připraví nějakou líbeznou krmi.

25.4.2024 v 1:12 | Karma: 21,97 | Přečteno: 563x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Nedívej se tam, nikdo tam není

Nevím přesně, zda je to dar nebo prokletí. Jsem pro jistou skupinu obyvatel nepřehlédnutelná a neodolatelná. Vlastně s tím nic nechci dělat, i kdyby to šlo, když se tak nad tím zamýšlím.

10.4.2024 v 10:24 | Karma: 24,96 | Přečteno: 1021x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma: 42,73 | Přečteno: 10446x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma: 30,28 | Přečteno: 929x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Mexičtí narkos už nepašují peníze, platí si šmouly. Je to legální a bez rizika

5. května 2024

Premium Vsaďte se, že nevíte, jak mexičtí narkos pašují peníze z Ameriky. Jistě, viděli jste v seriálech na...

Nová vlna podvodů. Vyluxovaným účtem to nekončí, přeprodávají se osobní data

5. května 2024

Premium Kyberzločinu dlouhodobě přibývá, v Česku se s končící lhůtou pro daňová přiznání podvodníci...

Životní prostředí v Československu patřilo k nejhorším na světě, líčí vědec

5. května 2024

Premium V roce 1989 se stal vůbec prvním ministrem životního prostředí. Profesor Bedřich Moldan patří mezi...

Auto za tahačem s tankem zastavilo. Už ale ne kamion, který osobák sešrotoval

4. května 2024  9:48,  aktualizováno  21:52

Při nehodě tří aut zemřel na dálnici D1 mezi Bohumínem a Polskem jeden člověk, další dva jsou...

  • Počet článků 630
  • Celková karma 31,99
  • Průměrná čtenost 2033x
Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš", ...a také Danajka.  Psát mi můžete na ohlasynablogdanajka@seznam.cz             Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy