Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Habsburk, lupa, atyp a jiní na mém WC

Člověk si myslí, že žije již dost dlouho na to, aby ho dokázalo něco tak obyčejného překvapit, a ejhle! Všechno je jinak!  

Nedávno jsem se rozhodla, že si dopřeju nové sedátko na záchodovou mísu. Měla jsem to pěkně naplánované. Stávajícím bílým prkýnkem osadím latrínu na chatě aneb konec třísek v hýždích, a na původní místo dodám prkýnko nové. Nejraději starorůžové, popřípadě vínové. Aby ladilo s obkladem. Musím říct, že jsem jedno takové zahlédla v Bauhausu a prudce se mi zalíbilo; odtud ta myšlenka.

Bílé prkýnko jsem odvezla na chatu a nainstalovala v kadibudce. Nutno upřesnit, že kýžené barevné  snobské prkno v naší domácnosti dosud nebylo. Prostě až pojedeme z chaty, stavíme se v obchodě a pojednáme ho, rozhodla jsem se.. Ovšemže jsem si nezapomněla zapsat vzdálenost děr pro upevnění! Nejsem pako, že.

Zakoupila jsem vínové sedátko, srdce se na něj smálo. Přítel jej nainstaloval a já se hnala na zkoušku. Smutně se na mě díval: na naší míse se usalašil Habsburk! Kde se tu vzal? Dolní keramický ret vzpurně a zdegenerovaně vyšpulený před přiloženým sedátkem, ještě zabaleným ve fólii:  SEDÁTKO BYLO KRÁTKÉ!

Servala jsem vínovou parádu, vrazila ji do krabice a běžela do krámu. Na lístek jsem přidala další míry. Jestli tohle nebude stačit, tak už nevím. Mladík nám ochotně vzal sedlo zpět a s lístkem s mírami naší mísy v ruce nás zavedl do jedné z uliček. "Tady", máchl rukou. Vínové sedátko tu nebylo, ale bílé s růžovým motivem na poklopu se nám také líbilo, dokonce bylo stejně drahé.

Ihned jsme se vydali na WC přiložit zboží na určené místo, pro jistotu opět v obalu. Nejnovější sanitární kousek rozverně lemoval otvor mísy, mezi sebou tak půlcentimetrovou mezeru! Nevěřila jsem vlastnímu oku. SEDÁTKO BYLO ŠIROKÉ!  I růžovobílý kousek skončil opět v krabici. Poklekla jsem a změřila jsem otvory na šrouby, šířku, délku, tloušťku a další veličiny, chyběl jenom tep a tlak a možná sedimentace. Pro jistotu jsem mísu i vyfotila. Z profilu i anfasu. Fakt nejsem pako!

Opět jsem odchytila téhož prodavače. Díval se na mě trochu ustrašeně, ale nakonec si nechal ukázat míry i fotky našeho miláčka mísy. "Prosím vás pěkně, vyberte nám sám něco, co na to bude pasovat. Nebo ten hajzlík urvu a dopravím ho sem, abychom mohli postupně přiložit veškeré zdejší zboží!

Chlapec se uchechtl: "Hajzl urvěte, to vám schvaluju, ale dopravte ho ne sem, ale rovnou na skládku! Vždyť máte atypa!"

Když jsem přestala plakat, ukázal mi pozoruhodný typ záchodového sedátka, Dlouhé, široké, snad i bystrozraké, očividně bytelné. OBYČEJNĚ BÍLÉ! "Tohle je tak vymakaný, že to sedne všude!" zahlaholil hrdě, jako by ho sám vymyslel i vyrobil. "Dejte mi ho!" rozhodla jsem se. "Ale běda vám, běda vám!"

Bílé sedlo stálo asi tak tolik, jako by stály nové kozačky, které jsem si nekoupila, že byly moc drahé. Mělo stříbrné kování a brzdu. Žádné klapání, bouchání nebo rozbíjení mísy! Děti mého přítele se nadšeně usnesly, že má motor a můj kredit v jejich očích viditelně stoupl! Konečně pohodlně spočinu!

Dosedla jsem ...a sedátko se mnou nenuceně vyjelo vedle mísy, jako se vysouvá kapesní lupa z pouzdra! Zamáčkla jsem zdivočelé srdce opět do hrudníku a přivolala posilu. Chvíli jsme se s přítelem hádali, kdo z nás má větší zadek a nadváhu, a kdo sebou při vykonávání potřeby mlátí tak, že až šoupe záchodem, pak jsme se zanořili do návodu. Zjistili jsme, že náš nový přírůstek do domácnosti je od narození tak flexibilní, že není vyloučeno, že se umí i vznášet jako labutě na pouti! Takže žádný aušus, ale výkřik techniky!

Do krámu už jsme nešli. Nechali jsme si tu stvůru bílou, strašidelnou. Při jízdě se držíme madel na stěnách, které jsme tam pro větší komfort nainstaloval.

Má to něco do sebe- přijďte se povozit, ať je to za ty prachy využité!

 

 

Autor: Ivana Dianová | čtvrtek 11.2.2016 17:10 | karma článku: 34,03 | přečteno: 2000x
  • Další články autora

Ivana Dianová

Matky „jiných“ dětí

Jako by nestačilo, že jejich dítě není zdravé. Že vyžaduje mnohem více péče než většina dětí, zpravidla i delší dobu, než poskytují rodiče „normálním“ dětem. Že často otec nevydrží jinakost svého potomka a odejde, takže sólovka...

4.5.2024 v 0:53 | Karma: 33,64 | Přečteno: 2021x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Exotická večeře

Potřebujete se nějak potěšit? Utěšit? Není nad to, když vám někdo z lásky připraví nějakou líbeznou krmi.

25.4.2024 v 1:12 | Karma: 22,16 | Přečteno: 579x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Nedívej se tam, nikdo tam není

Nevím přesně, zda je to dar nebo prokletí. Jsem pro jistou skupinu obyvatel nepřehlédnutelná a neodolatelná. Vlastně s tím nic nechci dělat, i kdyby to šlo, když se tak nad tím zamýšlím.

10.4.2024 v 10:24 | Karma: 25,24 | Přečteno: 1038x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma: 42,75 | Přečteno: 10465x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma: 30,37 | Přečteno: 933x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Záchranka na maratonu ošetřila 13 běžců po kolapsu, do nemocnice nemusel žádný

5. května 2024  13:30

Záchranáři na Pražském mezinárodním maratonu ošetřili dosud 13 běžců, vesměs po kolapsu....

Al-Džazíra končí v Izraeli. Hrozba pro bezpečnost, shodla se vláda

5. května 2024  13:28

Izraelská vláda jednomyslně schválila ukončení činnosti katarské televizní sítě Al-Džazíra v zemi....

Putinova inaugurace bez Česka. Vláda odvolala velvyslance, řekl Lipavský

5. května 2024  12:59,  aktualizováno  13:25

Vláda odvolala českého velvyslance v Rusku Vítězslava Pivoňku, řekl v neděli v diskusním pořadu...

Malostranský zápisník: Když nevíš, kudy kam, majzni soka Putinem!

5. května 2024

Premium Jak odvrátit pozornost od kočkopsího tandemu Vondra-Niedermayer? Kdo zase znásilnil českého...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 630
  • Celková karma 32,35
  • Průměrná čtenost 2033x
Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš", ...a také Danajka.  Psát mi můžete na ohlasynablogdanajka@seznam.cz             Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy