Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Nebezpečí číhá v tramvaji

Já tedy MHD nijak zvlášť nemusím, ale byly doby, kdy jsem ji opravdu těžce nesnášela. Mám na mysli doby, kdy byl syn malý.

Jakmile jsme totiž do něčeho z tohoto oboru vlezli a toto se dalo do pohybu, můj -jinak celkem mlčenlivý- syn, snad povzbuzen rytmickými zvuky jízdy, okamžitě rozvázal a začal mluvit. Nahlas, témata vesměs strašlivá, hlas zvučný. Žvanil a žvanil a žvanil a nešel umlčet ani ztlumit, většinou ani přeladit. Cestující škodolibě naslouchali, zhusta komentovali, někteří se i uráželi, to když se bezděčně stali ústředním námětem chlapečkových úvah. Jedna žena v černobílém puntíkatém kožíšku jistě dodnes vzpomíná, jak ji Maty na celou tramvaj nevybíravě obvinil, že zavraždila dalmatince, a teď se vytahuje jeho kůží, ve které stejně vypadá blbě.

Když syn povyrostl, dost se mi ulevilo. To jsem ale netušila, že to nebude na dlouho. Synovi totiž časem dorostla zdatná následovnice: dcerka, ktará mě rovněž vhání do ošemetných situací.

Nedávno jsme takhle spolu cestovaly tramvají číslo jedenáct. Vyhlížely jsme z okna, komentovaly vánoční výzdobu ulic, auta, pejsky, když na I.P.Pavlova přistoupil černoch. Chlap jako hora, ten nejtmavší odstín pleti, byly z něj vidět jenom oči a zuby. Nandu k mé malé radosti okamžitě zaujal. Hlavu jak na pružince, nedala se otočit ani odpoutat.

„Mami, čejt!“ zvolala, „blblblblbl!“ Prstíčkem ukázala na temného muže na protější sedačce. Samozřejmě rozuměl česky, co by ne, když jde o mě…Byla jsem na infarkt, v duchu jsem počítala stanice, které jsme měly ještě před sebou: pět, to nedám…

„Pšš, to není čert, to je pán,“ snažila jsem se. „To je čejt!“ nedala se moje dvouletá holčička. „Kde más oji! A oťať!“ zeptala se černocha přísně. Ten se začal chechtat na plnou hubu, jak se říká, jazyk se mu bláznivě třepetal v puse dokořán. Nanda se pozorně předklonila, aby pořádně viděla. „Má jajik,“ konstatovala spokojeně, „úžovej! Oji nemá, oťať taky nemá, ati má v kaptě, oťať. Je zima, oťať ťudenej, onem do kapti!““ přemítala nahlas.

Už jsem sbírala tašky, že vypadneme, když mě zachránil černoch- vystupoval dřív než my. Šel schválně k prostředním dveřím, aby musel projít kolem nás. Prsty naznačil na hlavě „oji“, zadupal a strašidelně zablekotal…

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Ivana Dianová | sobota 13.12.2014 18:09 | karma článku: 33,17 | přečteno: 2157x
  • Další články autora

Ivana Dianová

Matky „jiných“ dětí

Jako by nestačilo, že jejich dítě není zdravé. Že vyžaduje mnohem více péče než většina dětí, zpravidla i delší dobu, než poskytují rodiče „normálním“ dětem. Že často otec nevydrží jinakost svého potomka a odejde, takže sólovka...

4.5.2024 v 0:53 | Karma: 36,98 | Přečteno: 3002x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Exotická večeře

Potřebujete se nějak potěšit? Utěšit? Není nad to, když vám někdo z lásky připraví nějakou líbeznou krmi.

25.4.2024 v 1:12 | Karma: 22,67 | Přečteno: 616x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Nedívej se tam, nikdo tam není

Nevím přesně, zda je to dar nebo prokletí. Jsem pro jistou skupinu obyvatel nepřehlédnutelná a neodolatelná. Vlastně s tím nic nechci dělat, i kdyby to šlo, když se tak nad tím zamýšlím.

10.4.2024 v 10:24 | Karma: 25,51 | Přečteno: 1065x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma: 42,78 | Přečteno: 10492x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma: 30,45 | Přečteno: 940x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Putin se na inauguraci ujal dalšího mandátu, čekají se změny ve vládě

7. května 2024  10:11,  aktualizováno  12:26

Ruský prezident Vladimir Putin při úterní okázalé inauguraci v Kremlu zahájil svůj pátý mandát v...

Našli jsme odposlech, mysleli Poláci před jednáním vlády. Omyl, šlo o ozvučení

7. května 2024  9:39,  aktualizováno  12:05

Zařízení, které našly polské bezpečnostní služby v Katovicích v sále, kde se sejde polská vláda,...

Na Pražském okruhu se převrátil náklaďák, přes svodidla omezuje oba směry

7. května 2024  11:14,  aktualizováno  11:46

Na druhém kilometru Pražského okruhu u Jesenice havarovalo nákladní auto, které se převrátilo na...

Rusko přestalo používat Kerčský most, armádu radši zásobuje po nových tratích

7. května 2024  11:44

Rusko k dodávkám vojenské techniky invazním jednotkám na Ukrajině přestalo používat Kerčský most,...

  • Počet článků 630
  • Celková karma 32,83
  • Průměrná čtenost 2033x
Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš", ...a také Danajka.  Psát mi můžete na ohlasynablogdanajka@seznam.cz             Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy