Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Nejkrásnější vůně aneb Čím voní miminka?

Nedávno jsem byla navštívit vnoučka mého přítele. Chlapeček byl pár měsíců na světě, takže jsem šla na jisto: okamžitě jsem si ho šla očmuchat. Pes cvičený na vyhledávání drog by to nemohl provést kvalifikovaněji než já. Opájela jsem se miminkovským parfémem, jeho maminka na mě hleděla s poněkud rozpačitým výrazem. Ten vám tak nádherně voněl!

Ještě pořád voní...Dian

I batolata ještě hezky voní. V práci máme děti od roku a půl; to jsou přímo čmuchací orgie! S kolegyní hojně chováme a při té příležitosti fetujeme hedvábné hlavičky. Naše malá brzy oslaví druhé narozeniny. Když jsem za ní poprvé přišla do kojeňáku a pochovala si ji, rádoby nenápadně jsem zabořila nos do jejích dlouhých hustých vlásků. Bála jsem se, aby si sestry nemyslely, že jim tam přišel nějaký úchyl, ale ty jenom s porozuměním podotkly: „Voňavka, co! My je tu taky pořád očicháváme!“ Druhá dodala, že děti dokonce poslepu rozeznávají podle vůně!

Tomu beze zbytku věřím. Když mi poprvé vytáhli syna z inkubátoru a dali pochovat, lépe řečeno poklokánkovat, tj. šoupli mi ho za výstřih, nasála jsem jeho nepopsatelnou vůni jednou pro vždy. Jsem přesvědčena, že kdyby tam měli jiné takhle moc nedonošené dítě, a pokusili se mi ho vyměnit, ihned bych to pomocí nosu odhalila!

Když mě později syn vyčerpával svou hyperaktivitou a všestrannou náročností, chodila jsem si ho po nocích očmuchávat (kdy už spal a neškodil :-)), a užívala si aromaterapii, abych příští den obstála bez větších ztrát na své CNS. Čímž se dostávám k myšlence, proč vlastně ty malé dětí tak voní? Možná je to z toho samého důvodu, jako proč mají mimina tak výrazné oči, což jsem někde četla. Děti jsou tak bezbranné a závislé na dospělých, že je příroda takto vybavila, aby k nim byli dospělí přitahovaní a pečovali o ně. Velké oči s poněkud rozšířenou zornicí budí dojem, že je z vás mimino celé vedle a nespouští vás z očí, vůně tělíčka vás nutí hladit a chovat. Mohlo by to tak být, ne?

Budí se mi moje holčička; jdu si ji očmuchat, dokud je ještě vláčná, na hřišti už ji nedohoním...

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Ivana Dianová | neděle 27.4.2014 16:39 | karma článku: 30,69 | přečteno: 1987x
  • Další články autora

Ivana Dianová

Hyeny na lovu starých lidí

Celý život dávali pozor na své děti. Vštěpovali jim pravidla bezpečnosti. A teď totéž potřebují od nás.

14.5.2024 v 9:56 | Karma: 29,42 | Přečteno: 1494x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Matky „jiných“ dětí

Jako by nestačilo, že jejich dítě není zdravé. Že vyžaduje mnohem více péče než většina dětí, zpravidla i delší dobu, než poskytují rodiče „normálním“ dětem. Že často otec nevydrží jinakost svého potomka a odejde, takže sólovka...

4.5.2024 v 0:53 | Karma: 37,24 | Přečteno: 3212x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Exotická večeře

Potřebujete se nějak potěšit? Utěšit? Není nad to, když vám někdo z lásky připraví nějakou líbeznou krmi.

25.4.2024 v 1:12 | Karma: 22,85 | Přečteno: 640x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Nedívej se tam, nikdo tam není

Nevím přesně, zda je to dar nebo prokletí. Jsem pro jistou skupinu obyvatel nepřehlédnutelná a neodolatelná. Vlastně s tím nic nechci dělat, i kdyby to šlo, když se tak nad tím zamýšlím.

10.4.2024 v 10:24 | Karma: 25,64 | Přečteno: 1083x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma: 42,79 | Přečteno: 10525x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Experta Antoše srazilo auto. Je mimo ohrožení života, MS komentovat nebude

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  19:07

Hokejový expert České televize Milan Antoš už na domácím světovém šampionátu komentovat nebude. V...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

Gruzínský parlament schválil zákon o zahraničním vlivu, poslanci se poprali

14. května 2024  14:06,  aktualizováno  15:46

Gruzínský parlament schválil návrh zákona o zahraničním vlivu, který prosazuje vládní strana...

Traktor je po střetu s vlakem na dva kusy, řidič zničeného stroje se zranil

14. května 2024  15:30

Traktor a osobní vlak se odpoledne srazily u Sovětic na Královéhradecku. Řidiče traktoru s tržnou...

A z nebe pršely peníze. Akce tiktokera v Curychu se zvrtla, v davu se zranilo dítě

14. května 2024  15:27

Švýcarský tiktoker Oracle o víkendu vyvolal rozruch v Curychu, když ohlásil, že na tamní louce...

V cele hornoslavkovské věznice hořelo, trojice odsouzených zapálila matraci

14. května 2024  14:53,  aktualizováno  15:26

Při požáru vybavení jedné z cel v areálu věznice v Horním Slavkově na Sokolovsku zasahovaly v...

Zkraťte si čas v kuchyni: Vyhrajte kořenící pasty od Podravky
Zkraťte si čas v kuchyni: Vyhrajte kořenící pasty od Podravky

Zrychlete vaření s kořenícími pastami Podravka Natur. Usnadní a zjednoduší přípravu pokrmů, protože zeleninu nemusíte čistit ani krájet, ale...

  • Počet článků 631
  • Celková karma 31,94
  • Průměrná čtenost 2030x
Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš",
...a také Danajka. 
Psát mi můžete na: 
ohlasynablogdanajka@seznam.cz            
Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy