Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Zkouška

Ze zapadajícího slunce zbyly už jenom rudofialové čmouhy, ale stále ještě bylo teplo a světlo. Za hodinu začne z lesa táhnout chlad a dostaví se komáři. Teď je ale ještě krásně. Nejlíbeznější a mnou nejmilovanější chvíle z celého dne...

Ležela jsem v houpací síti jak přežraný líný pavouk. Občas jsem vystrčila nohu a mírně se palcem odrazila od vyprahlé hlíny plné jehličí a vystouplých kořenů borovic. Rezaté řetězy konejšivě povrzávaly. Lážo plážo. Prostě nádhera. Měla bych se radovat ze života, a ne mít zase plnou hlavu výčitek!

Od rybníka sem doléhalo cákání, šplouchání a frkání, jako by se tam ráchalo stádo koní. Do podvečerní vůně lesa a suché trávy se vmísila vůně šampónu a dětského mýdla. Jiné jsem v chatě neobjevila. Jak příznačné- mýdlo pro děti! To použiju, rozhodla jsem se masochisticky. Až nebudu vědět, kudy kam, vrazím mu: „Vždyť ty i voníš jako to dítě!“

Pochybnosti jsem měla hned od začátku, co bych si to nepřiznala. Nejdřív mě pobavilo, pak i polichotilo, že se kolem mě tak očividně točí, zatímco kolem něj se točily pro změnu všechny ostatní kolegyně, všechny v tom „správném“ věku,“přiměřeném“, pak jsem se zalekla a odtáhla se. Nevšímal si toho, a točil se dál.

„Budeme kamarádi, jo!“ Opravdu jsem pronesla tuhle stupidní frázi. „No dovol,“ ulevil si tak opravdově, že jsem se rozesmála. „Tak teda na tvé riziko,“ oznámila jsem mu rezignovaně, když jsem konečně vyjmenovala všechny důvody, proč spolu nemůžeme chodit ani nic podobného, zatímco on se smál a svítil si na mě nadšenýma klukovskýma očima.  „A následky si ponesu sám!“ uzavřel to slavnostním hlasem, a přede všemi ostatními zaměstnanci, kteří se právě vraceli z oběda, si mě pevně přidržel a dlouze políbil...

Přiběhl od vody a prudce nade mnou zavrtěl mokrou hlavou: „Vstávat ááá cvičit!“ Ani mě tak neprobrala studená sprška z jeho vlasů, jako ta narážka na známý večerníček. Je to kluk, a já jsem pedofilní osoba středních let. Jsem na chatě s klukem, který mi cituje Boba a Bobka. Který je o pouhých deset let starší než můj vlastní syn, zato o dvanáct mladší než já! Plnoletý už nějaký ten pátek je, takže do lochu nepůjdu, což je tak jediná pozitivní zpráva...

A o kolik jsem já starší nežli on... „Víš, kolik ti je? Podívej se do zrcadla!“ Matčin hlas se dramaticky zlomil do fistule. „Ten má z tebe leda tak srandu! Za pár let si najde mladou holku, a po tobě už ani nevzdechne!“

Něco takového slyšet vždycky potěší, ale od vlastní matky dvojnásob. „To si nemůžeš najít sobě rovného?“ Myslela to zcela vážně, a já se nad jejími slovy vážně zamyslela. Nehledala jsem vůbec nikoho; ani rovného, ani nerovného. Po čtyřletém manželství s takto rovným jsem se zařekla, že už nikdy více. A po dvouleté známosti s ještě rovnějším jsem se smířila, že budu žít sama. To má taky svůj půvab! Bude- bude. Nebude? Nezblázním se. No a on je...

Seběhnul ze schodů, až to zadunělo, a obezřetně se blížil k houpačce. „Hele- mír, jo?“ ubezpečoval se zbaběle. Okázale jsem pokývala. Mír. Ovšem. Jak jinak. Měl na sobě jenom kalhoty od pyžama. Chytla jsem si ho za ně a přitáhla si ho těsně k houpačce. Já ti dám mír! Mírně jsem se pohupovala, aniž jsem pustila gumu kalhot. Střídavě jsem obnažovala chlapsky zarostlý klín, a střídavě jsem do něj jemně drcala. „ No ne, ty tu máš rozparek,“ potěšila jsem se, „a funkční!“ Hned jsem jej vyzkoušela, a fakt. „Počkej,“ zašeptal vytřeštěně, „myslíš, že sem od sousedů není vidět?“ „Je,“ připustila jsem. „A taky je sem vidět z dolní cesty,“ přidala jsem vlídně další informaci, a pořád jsem se odstrkovala. „No ale teď tudy nikdo nepůjde, viď“, zaprosil, ale já jsem nehodlala přistoupit na žádnou milosrdnou lež. „Půjdou tudy všichni chataři- na procházku před spaním, víš, to je takový zdejší zvyk,“ poučila jsem ho přejícně a stáhla mu pyžamovky až ke kolenům. „Taky je tu děsná ozvěna, to bys nevěřil...Stačí vzdychnout, a vědí to až v Budějovicích! No, ale jestli se bojíš,...“ Nechala jsem otázku krutě viset ve vzduchu a dala mu pusu na horké břicho.

Stál přede mnou nahý, vzrušený a bojoval svůj marný boj, zatímco mně se začala vtírat neodbytná myšlenka. Naprosto šílená, ale o to vlezlejší. Jestli jsem si až do teď jenom hrála, najednou jsem byla smrtelně vážná. Jestli to udělám, něco tak ujetého, znamená to, že můžu. Že si ho můžu dopřát. Chlapa o dvanáct let mladšího. A že to dobře dopadne! A jestli to teď odpískám, tak na to nemám a propustím ho...

Pyžamo jsem stáhla úplně až na zem, přišlápla ho nohou, abych měla volné ruce, olízla si rty a s pootevřenými ústy naposledy vzhlédla.

 

 

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Ivana Dianová | sobota 31.3.2012 2:22 | karma článku: 22,31 | přečteno: 1100x
  • Další články autora

Ivana Dianová

Matky „jiných“ dětí

Jako by nestačilo, že jejich dítě není zdravé. Že vyžaduje mnohem více péče než většina dětí, zpravidla i delší dobu, než poskytují rodiče „normálním“ dětem. Že často otec nevydrží jinakost svého potomka a odejde, takže sólovka...

4.5.2024 v 0:53 | Karma: 37,21 | Přečteno: 3169x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Exotická večeře

Potřebujete se nějak potěšit? Utěšit? Není nad to, když vám někdo z lásky připraví nějakou líbeznou krmi.

25.4.2024 v 1:12 | Karma: 22,84 | Přečteno: 629x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Nedívej se tam, nikdo tam není

Nevím přesně, zda je to dar nebo prokletí. Jsem pro jistou skupinu obyvatel nepřehlédnutelná a neodolatelná. Vlastně s tím nic nechci dělat, i kdyby to šlo, když se tak nad tím zamýšlím.

10.4.2024 v 10:24 | Karma: 25,64 | Přečteno: 1066x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma: 42,78 | Přečteno: 10502x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma: 30,45 | Přečteno: 941x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

NATO určilo červené linie. Má dva scénáře zásahu proti Rusku, píší média

6. května 2024  12:35

Premium Severoatlantická aliance připravila krizové scénáře „červených linií“, při jejichž překročení...

S babičkou nepřežila nehodu ani vnučka. Její orgány zachránily tři jiné děti

6. května 2024  12:02,  aktualizováno  13:46

Nehoda z Čáslavic na Třebíčsku si vyžádala druhou oběť. Auto tam minulý čtvrtek zatím z...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Česká televize odvysílá před eurovolbami i debatu evropských lídrů

12. května 2024

I Česká televize nabídne divákům před volbami do Evropského parlamentu předvolební debaty lídrů...

Hrad začal platit cesty prezidenta. Za Zemana je celé musely financovat kraje

12. května 2024

Premium Když prezident přijede do krajů, nemá kolem toho být obrovská pompa, která stojí nejen hodně...

Pomohli její zemi bránit proti Japoncům. Filipínka teď o Češích vydává knihu

12. května 2024

Premium Měli to být spojenci nepřítele, ale namísto toho čtrnáct statečných Čechů nasadilo život, aby...

Úlet novin pečetil Trumanův triumf, lovec gangsterů už šok nerozdýchal

12. května 2024

Seriál Americké prezidentské volby dokážou překvapit, i když si všichni myslí, že dopředu vědí, jak...

  • Počet článků 630
  • Celková karma 32,29
  • Průměrná čtenost 2033x
Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš",
...a také Danajka. 
Psát mi můžete na: 
ohlasynablogdanajka@seznam.cz            
Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy