Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Nežer ty vejce, budeš třímetrová!

„Šly panenky silnicí, silnicí, silnicí, potkali je myslivci…“, hrála s očividnou škodolibostí kapela na pódiu. Napjatě jsme spolu s ostatními dívkami pochodovaly kolem tanečního parketu; vně kruhu stáli muži- tanečníci, a všichni dohromady jsme svorně trnuli, kdy se ozve gong. Úder gongu znamenal: zastavit, otočit se a vytvořit taneční dvojici s klukem, který se takto ocitl před vámi. Oblíbená ďábelská hra tanečního mistra na Žofíně. Oficiálně měla sloužit k tomu, aby se dostalo na všechny holky, protože pochodovaly i ty liché, a taky aby se alespoň občas rozdělily stabilní páry a zatancovaly si taky s někým jiným. Já jsem ale dodnes přesvědčená, že to byl hlavně zvrhlý vtip, namířený speciálně proti mojí osobě.

V celém tanečním kurzu byli všehovšudy tři mládenci, kteří byli o něco větší, než já, jeden stejně velký, když jsem neměla podpatky, což bylo málokdy, no a pak tam byli... ti ostatní.  Nedělalo mi nejmenší problém střídavě obhospodařovat své tři partnery, avšak když se ozvala zmíněná píseň, šly na mě mrákoty. Ať jsme se, my - normálně rostlí, snažili sebevíc, abychom na sebe „vyšli“, zákony pravděpodobnosti i schválnosti byly neúprosné a já zhusta přibrzdila někde úplně jinde. Po kolenou tančit neumím, utéct se dost dobře nedalo, takže jsme si pohlédli s přisouzeným nešťastníkem významně z prsů do očí a pustili se do nerovného boje, v němž byli dva poražení a žádný vítěz…

„ No ta vám zase vyrostla,“ jásali známí na potkání a šli mi tím dost na nervy. V deseti letech jsem přerostla jednu dospělou sestru, ve dvanácti další dospělé sestry a maminku, v patnácti otce. Zbyl bratr, který má metr devadesát a pak už jen pět strýců z matčiny strany, kteří mají přes dva metry. Když se někdy společně brodíme davem na ulici, vypadáme, jak když jsme sem spadli z nějaké volejbalové planety, abychom děsili domorodce, a moc si to užíváme.

Můj otec se dodnes nemůže rozhodnout, jestli má být pyšný, že zplodil něco tak velkého nebo má mít mírné komplexy, takže to střídá. Moje matka zase s jistou dávkou provinilosti tvrdívala, že za mou urostlost může Sunar, což bych brala s rezervou. Od jistého věku mi taky bránila jíst vejce, která jsem měla ve velké oblibě, a nestyděla se v tomto smyslu zaangažovat zbytek rodiny. Jakmile jsem si umíchala žloutek s cukrem a kakaem do pěny, oblíbenou to rodinnou pochoutku, vždy se našel někdo, kdo zasyčel: „Nežer ty vejce, budeš třímetrová!“ Načež mi vyrval misku z ruky (a sežral sám).

Stalo se mi kdysi, že se mě pokoušel sbalit zajímavý mladý muž. V tramvaji, přičemž on stál, já jsem seděla. Já měla jasno, on netušil. Jela jsem kvůli němu místo na Vinohrady až na konečnou, abych si ho poprvé a naposled užila. Tak moc byl zajímavý! Na Spořilově už nebylo zbytí a nastalo lámání chleba. Vstávala jsem velmi neochotně. Pomalu jsem před ním rostla a rostla, byla jsem větší a větší, až jsem byla největší z celé tramvaje, možná největší na celém světě, stýskal si jeho žalostný pohled, no a bylo po balení. Jeho chyba – naučila bych ho míchat žloutek do pěny, třeba by ještě nějaký ten cenťák uhrál!

Brzy jsem zjistila, že po světě běhají spousty ještě zajímavějších chlapů, buď dostatečně velkých nebo aspoň dostatečně sebevědomých, nejlépe oboje, a moje výška má mnohé, pro někoho možná i záviděníhodné výhody. Na vejce, Sunar ani vysoké podpatky jsem rozhodně nezanevřela!

Jen ta nechuť k jisté písničce mi - kdovíproč - zůstala…

 

Autor: Ivana Dianová | úterý 6.9.2011 1:06 | karma článku: 23,06 | přečteno: 1485x
  • Další články autora

Ivana Dianová

Matky „jiných“ dětí

Jako by nestačilo, že jejich dítě není zdravé. Že vyžaduje mnohem více péče než většina dětí, zpravidla i delší dobu, než poskytují rodiče „normálním“ dětem. Že často otec nevydrží jinakost svého potomka a odejde, takže sólovka...

4.5.2024 v 0:53 | Karma: 0 | Přečteno: 17x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Exotická večeře

Potřebujete se nějak potěšit? Utěšit? Není nad to, když vám někdo z lásky připraví nějakou líbeznou krmi.

25.4.2024 v 1:12 | Karma: 21,58 | Přečteno: 518x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Nedívej se tam, nikdo tam není

Nevím přesně, zda je to dar nebo prokletí. Jsem pro jistou skupinu obyvatel nepřehlédnutelná a neodolatelná. Vlastně s tím nic nechci dělat, i kdyby to šlo, když se tak nad tím zamýšlím.

10.4.2024 v 10:24 | Karma: 24,95 | Přečteno: 984x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma: 42,72 | Přečteno: 10411x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma: 30,28 | Přečteno: 916x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Ruský zbrojní průmysl vzkvétá. Díky čínské pomoci výroba dramaticky roste

4. května 2024

Premium Přes citelné západní sankce ruský zbrojní průmysl vzkvétá. Tamní produkce zbraní se dramaticky...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Budoucnost válčení? Stíhačka řízená AI obstála v „boji“, vezla i šéfa letectva

3. května 2024  21:23

Americký šéf letectva Frank Kendall se poprvé proletěl experimentální stíhačkou F-16, kterou místo...

Hamás má týden na příměří, jinak Izrael vtrhne do Rafáhu, spekuluje Egypt

3. května 2024  19:28,  aktualizováno  21:13

Izrael dal palestinskému radikálnímu hnutí Hamás týden na to, aby přijal dohodu o příměří a...

  • Počet článků 630
  • Celková karma 29,19
  • Průměrná čtenost 2033x
Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš", ...a také Danajka.  Psát mi můžete na ohlasynablogdanajka@seznam.cz             Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy