Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nežer ty vejce, budeš třímetrová!

„Šly panenky silnicí, silnicí, silnicí, potkali je myslivci…“, hrála s očividnou škodolibostí kapela na pódiu. Napjatě jsme spolu s ostatními dívkami pochodovaly kolem tanečního parketu; vně kruhu stáli muži- tanečníci, a všichni dohromady jsme svorně trnuli, kdy se ozve gong. Úder gongu znamenal: zastavit, otočit se a vytvořit taneční dvojici s klukem, který se takto ocitl před vámi. Oblíbená ďábelská hra tanečního mistra na Žofíně. Oficiálně měla sloužit k tomu, aby se dostalo na všechny holky, protože pochodovaly i ty liché, a taky aby se alespoň občas rozdělily stabilní páry a zatancovaly si taky s někým jiným. Já jsem ale dodnes přesvědčená, že to byl hlavně zvrhlý vtip, namířený speciálně proti mojí osobě.

V celém tanečním kurzu byli všehovšudy tři mládenci, kteří byli o něco větší, než já, jeden stejně velký, když jsem neměla podpatky, což bylo málokdy, no a pak tam byli... ti ostatní.  Nedělalo mi nejmenší problém střídavě obhospodařovat své tři partnery, avšak když se ozvala zmíněná píseň, šly na mě mrákoty. Ať jsme se, my - normálně rostlí, snažili sebevíc, abychom na sebe „vyšli“, zákony pravděpodobnosti i schválnosti byly neúprosné a já zhusta přibrzdila někde úplně jinde. Po kolenou tančit neumím, utéct se dost dobře nedalo, takže jsme si pohlédli s přisouzeným nešťastníkem významně z prsů do očí a pustili se do nerovného boje, v němž byli dva poražení a žádný vítěz…

„ No ta vám zase vyrostla,“ jásali známí na potkání a šli mi tím dost na nervy. V deseti letech jsem přerostla jednu dospělou sestru, ve dvanácti další dospělé sestry a maminku, v patnácti otce. Zbyl bratr, který má metr devadesát a pak už jen pět strýců z matčiny strany, kteří mají přes dva metry. Když se někdy společně brodíme davem na ulici, vypadáme, jak když jsme sem spadli z nějaké volejbalové planety, abychom děsili domorodce, a moc si to užíváme.

Můj otec se dodnes nemůže rozhodnout, jestli má být pyšný, že zplodil něco tak velkého nebo má mít mírné komplexy, takže to střídá. Moje matka zase s jistou dávkou provinilosti tvrdívala, že za mou urostlost může Sunar, což bych brala s rezervou. Od jistého věku mi taky bránila jíst vejce, která jsem měla ve velké oblibě, a nestyděla se v tomto smyslu zaangažovat zbytek rodiny. Jakmile jsem si umíchala žloutek s cukrem a kakaem do pěny, oblíbenou to rodinnou pochoutku, vždy se našel někdo, kdo zasyčel: „Nežer ty vejce, budeš třímetrová!“ Načež mi vyrval misku z ruky (a sežral sám).

Stalo se mi kdysi, že se mě pokoušel sbalit zajímavý mladý muž. V tramvaji, přičemž on stál, já jsem seděla. Já měla jasno, on netušil. Jela jsem kvůli němu místo na Vinohrady až na konečnou, abych si ho poprvé a naposled užila. Tak moc byl zajímavý! Na Spořilově už nebylo zbytí a nastalo lámání chleba. Vstávala jsem velmi neochotně. Pomalu jsem před ním rostla a rostla, byla jsem větší a větší, až jsem byla největší z celé tramvaje, možná největší na celém světě, stýskal si jeho žalostný pohled, no a bylo po balení. Jeho chyba – naučila bych ho míchat žloutek do pěny, třeba by ještě nějaký ten cenťák uhrál!

Brzy jsem zjistila, že po světě běhají spousty ještě zajímavějších chlapů, buď dostatečně velkých nebo aspoň dostatečně sebevědomých, nejlépe oboje, a moje výška má mnohé, pro někoho možná i záviděníhodné výhody. Na vejce, Sunar ani vysoké podpatky jsem rozhodně nezanevřela!

Jen ta nechuť k jisté písničce mi - kdovíproč - zůstala…

 

Autor: Ivana Dianová | úterý 6.9.2011 1:06 | karma článku: 23,06 | přečteno: 1485x
  • Další články autora

Ivana Dianová

Exotická večeře

Potřebujete se nějak potěšit? Utěšit? Není nad to, když vám někdo z lásky připraví nějakou líbeznou krmi.

25.4.2024 v 1:12 | Karma: 20,83 | Přečteno: 477x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Nedívej se tam, nikdo tam není

Nevím přesně, zda je to dar nebo prokletí. Jsem pro jistou skupinu obyvatel nepřehlédnutelná a neodolatelná. Vlastně s tím nic nechci dělat, i kdyby to šlo, když se tak nad tím zamýšlím.

10.4.2024 v 10:24 | Karma: 24,94 | Přečteno: 971x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma: 42,72 | Přečteno: 10403x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma: 30,19 | Přečteno: 910x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Kšeft století

Nejsem obchodně zdatná. Vůbec. Nemám v sobě to pnutí a když se občas snažím v tomto směru něco podniknout, kdekdo mě dokonale očůrá. Tím víc mě fasinují lidé, kteří to mají naopak, zejména když tím nepoškozují druhé.

21.3.2024 v 14:46 | Karma: 32,00 | Přečteno: 925x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Bombardování Gazy si vyžádalo nejméně 13 obětí, Biden mluvil s Netanjahuem

29. dubna 2024  6:53

Izraelské bombardování tři domů ve městě Rafáh na jihu Pásma Gazy zabilo nejméně 13 lidí a zranilo...

Letní teploty ještě vydrží. Ochladí se až koncem týdne, kdy přijdou přeháňky

29. dubna 2024  6:33

Přímý přenos V neděli meteorologové zaznamenali letní den, teplota ve středočeské Tuhani vystoupala k 25,5...

Soud začal řešit podvod století za 2,4 miliardy. Okradených jsou tisíce

29. dubna 2024  6:21

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Přijíždí německý prezident Steinmeier. Setká se s Pavlem, uctí oběti střelby

29. dubna 2024  6:03

Německý prezident Frank-Walter Steinmeier zahájí dvoudenní návštěvu Prahy. Na Pražském hradě ho...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 629
  • Celková karma 32,52
  • Průměrná čtenost 2036x
Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš", ...a také Danajka.  Psát mi můžete na ohlasynablogdanajka@seznam.cz             Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy