Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nežravky

Zeleninka. Masíčko. Mlíčko. Kašičky hedvábné, do lahodna vymíchané. Jogurtíky. Tvarůžek. Ovoce. Vše v té nejdokonalejší úpravě, by to mým dětem sloužilo ku zdravému vývoji i chuti, navíc ještě krásně upravené, by jim to přivodilo estetický zážitek, na který se hned tak, možná dokonce nikdy nezapomíná. Přepečlivá matka, neváhám říct, že vzorná matka. Nemám si co vyčítat, naopak se musím pochválit, však i doktoři v poradně i jinde mě vždy chválili a chválí!

Nevíte někdo, proč teda jsou moje obě děti tak „nežravé“?

Když jsem si odvážela z porodnice v té době čtyřměsíčního syna, který právě dosáhl krásných dvou kil a třiceti dek, což byla vzhledem k jeho šedesáti dekům po narození nádhera, byla jsem posedlá dvěma věcmi: uhlídat ho, aby nepřestal dýchat (moje noční můra) a...VYKRMIT HO! V té době frčel Nutrilon a Aptamil, což byla v porovnání s Feminarem na předpis drahocenná lahůdka. Já se tak snažila! Jak já se snažila!!! Ofrňoval se tak vytrvale a zásadově, že jsem si zoufala. Trochu ho namlsaly šťávičky, pak se nechal zlákat na umixované zeleninovo- masové polívčičky. Mixovala jsem mu je asi do pěti let, totální selhání, aspoň dle moudrých knih. Jediné, co si, váhám to tak pojmenovat, oblíbil, byla vymačkaná šťáva z pomeranče s rozdrcenými "piškotkami" a nastrouhané jablko s tvarohem. Tím se dojídal asi do patnácti. Sledovat syna při jídle je dodnes zážitek pro silné nervy. Neúčastně dloube do talíře, když sní dva knedlíky, má žravý den.

Doufala jsem, že to s dcerou bude jiné, lepší, samozřejmě. No, to jsem se spletla! Miluje pouze kakao a vanilkový puding. A pórkovou polévku. A jablka. Hrušky. Všechno ostatní buď pozře, když jsem hodně dotěrná, nebo nepozře. V zásadě nikdy nemá hlad ani chuť, jakkoli vím, že se to nemá, nutím ji, povídám jí při jídle, no prostě skandál.

Obě děti navzdory tomu nádherně prospívaly a prospívají, kupodivu přibírají a mají krásnou barvu ve tváři (a skvostné hodnoty v krevních obrazech), zatímco já jsem celoživotně zmítaná pochybnostmi o svých vykrmovacích schopnostech. Jsem schlíplá a neutěší mě ani fakt, že v práci jsem schopná CIZÍ  děti tak motivovat (rozuměj zblbnout), že vylizují talíř, popřípadě si houfně chodí přidávat...

Dneska mi naše batolka připomněla jeden zážitek ze synova dětství. Byly mu tehdy necelé tři roky, na chatě se právě vzpamatovával ze své super zdravé, s láskou umixované večeře, zatímco zbytek rodiny začal pojídat uzeninky ze zabijačky, které nám poslali staří rodiče z Čierne. Sami je vyráběli a byly skvostné! Pikantní, voňavé! Nejlepší na světě! K tomu vlastnoručně vypěstovanou zeleninku. Syn se měl účastnit pouze společensky a vzpamatovat se z překonávání miniaturních kousíčků zeleniny ve svém talíři, což mu činilo značné potíže. Náhle se natáhl, popadl kus slaniny i s kůží, a labužnicky se do ní zakousl. Přichroupnul kroužek cibule, přidal tenký plátek česneku, proužek pálivého „beraního rohu“, a slastně to spolykal. Chybělo už jenom, aby si cvaknul slivovice z otcovy sklenky. Bleskově celý akt zopakoval, a šťastně se rozhlédl po rozchechtaných obličejích. Já jediná se nechechtala. Celou noc jsem se na něj chodila dívat, jestli žije, tolik jedů v sobě...

Dneska jsem si připravila ďábelské špagety a’la co dům dal. Nechyběla ani pálivá klobáska tentokrát od strýce z Czásovej. Na to Hermelín. K tomu naložené houby tak pikantní, že se člověk už ani nezajímal, zda jsou oficielně jedlé; huba po nich jela šejdrem. Dcerka ve své vysoké židli vlažně dojídala na másle dušené telecí s bramborovou kaší, jedno z jejích nejoblíbenějších jídel, což znamenalo, že jedla sama, neplivala, neprskala, nedávila se, neblinkala. Sotva zočila můj talíř se střapatým strakatým obsahem, ožila. „Nany ce ham!“ pravila důrazně. „Mámy ham!“ upřesnila pro jistotu. „To by ti nechutnalo, to pálí,“ myslela jsem to s ní dobře. „Tady je šu!“ ukázala na plátek klobásky. Hrábla mi do talíře a nabrala si domnělé šunky i špaget. Bleskově vložila do pusinky, požvýkala, bez problému spolkla. „Dík!“ utrousila spokojeně. A je to tady, pomyslela jsem si zdrceně. Kašle mi na zdravou výživu. Chce jedy! Máme zvrácené děti!

Uvažujeme o třetím dítěti. Jestli ovšem i ono bude nežravé a jedů chtivé, vybodnu se na zdravou stravu a začnu sbírat slevové kupóny do „mekáče“ a spol..

Snad se zavděčím!

 

 

 

  

Autor: Ivana Dianová | neděle 1.6.2014 1:15 | karma článku: 29,17 | přečteno: 2560x
  • Další články autora

Ivana Dianová

Exotická večeře

Potřebujete se nějak potěšit? Utěšit? Není nad to, když vám někdo z lásky připraví nějakou líbeznou krmi.

25.4.2024 v 1:12 | Karma: 21,40 | Přečteno: 508x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Nedívej se tam, nikdo tam není

Nevím přesně, zda je to dar nebo prokletí. Jsem pro jistou skupinu obyvatel nepřehlédnutelná a neodolatelná. Vlastně s tím nic nechci dělat, i kdyby to šlo, když se tak nad tím zamýšlím.

10.4.2024 v 10:24 | Karma: 24,95 | Přečteno: 979x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma: 42,72 | Přečteno: 10408x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma: 30,19 | Přečteno: 914x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Kšeft století

Nejsem obchodně zdatná. Vůbec. Nemám v sobě to pnutí a když se občas snažím v tomto směru něco podniknout, kdekdo mě dokonale očůrá. Tím víc mě fasinují lidé, kteří to mají naopak, zejména když tím nepoškozují druhé.

21.3.2024 v 14:46 | Karma: 32,00 | Přečteno: 925x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Hasiči celou noc zasahovali v pralese Mionší, vodu nosili na zádech

2. května 2024  9:16

Beskydský prales Mionší v noci zachvátil požár. Hasiči celou noc zasahovali v jeho nejvyšším...

Volby by jasně vyhrálo ANO, mimo Sněmovnu by zůstaly TOP 09 a KDU-ČSL

2. května 2024  8:17,  aktualizováno  8:48

Sněmovní volby by v dubnu vyhrálo ANO s 32,5 procenta, ODS by měla 13 procent, SPD a Piráti shodně...

Protesty studentů eskalovaly i v Kalifornii, jeden člověk skončil v nemocnici

2. května 2024  8:11

Na Kalifornské univerzitě v Los Angeles (UCLA) se v noci na středu střetli proizraelští a...

Amsterdam bojuje proti nerovnosti v močení. Vyčlení miliony na veřejné záchodky

2. května 2024  7:53

Radnice v Amsterodamu po několikaletém nátlaku ze strany žen vyčlenila čtyři miliony eur (přes 100...

  • Počet článků 629
  • Celková karma 32,11
  • Průměrná čtenost 2036x
Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš", ...a také Danajka.  Psát mi můžete na ohlasynablogdanajka@seznam.cz             Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy