Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Porušila jsem zákon a zítra ho poruším zas

Možná mě to bude stát padesát tisíc, možná život, ale tomu bych se dost podivila. Moje psice mě plně podporují.

V celé Praze jsou uzavřeny parky. Nesmí se do nich. Vyskytl se případ, kdy se v důsledku počasí z podmáčené půdy vytrhl strom a smrtelně zranil nějakou ženu. Takže byl preventivně zakázán vstup do všech parků.

Zjistily jsme to tuhle s fenami, když jsme se kráčely vyvenčit: ve všech vstupech modro - bílé pásky s varováním. Feny stály se zkříženými packami a chtěly dovnitř. Jsou to estétky a nadto jsou slušně vychované: vyčůrat se na chodník je pro ně nemyslitelné. Kdyby měly prasknout, tak nee! Haf!!!

Protáhly se pod páskou a radostně skotačily na trávu. Rozpačitě jsem je i se svou zásobou psích sáčků napodobila. Park tu stál i se svými pajasany, tújemi, tisy, kaštany i japonskými třešněmi tak, jako vždy. Nikdo se nenakláněl ani nepadal, tráva i cesty dávno oschlé. K řece dvě hodiny pěší cesty, k Botiči tři, klid a mír.

Po cestě k nám přijelo policejní auto. „Do parku je vstup zakázán, ano?“ volala na mě z okénka vykloněná mladá policistka. Jenom jsem přikývla. „ Jste tu na vlastní nebezpečí, ano?“ pokračovala dívka v podávání informací, a já opět přikývla. Ostatně celý život je na vlastní nebezpečí. „Pokud ihned neopustíte park, může vám být uložena pokuta padesát tisíc korun, ano?“ To už ve mně hrklo.

Přivolala jsem holky a vyložila jim celou situaci. Žijou v chudé domácnosti. Na pokutu v nejbližší pětiletce nenašetřím. Šla bych do lochu a ony do útulku. A to přece žádná z nás nechce!  Takže se výjimečně vykálí na chodník, mně je stejně jedno, odkud to pak po nich seberu, to jsem je jen tak drezírovala, abych se mohla vytahovat.

Připnula jsem je na vodítko a vyvedla ven z parku. Stály opět se zkříženými packami a házely po mně ksichty jak vlci těsně před útokem. Vedla jsem je po chodníku kolem parku, ve snaze o kompromis. Tam se kupodivu smělo, ač se nad ním naklánějí stromy lemující park, tj. ty nejstarší a nejmohutnější. Takže kdyby se chtěl nějaký strom vyrvat ze země a padnout k zemi, budou to dle mého názoru právě tito ctihodní kmetové, nikoli mladé borovice s dlouhými kořeny ani černý bez či snad už zmiňovaná dvoumetrová třešeň nebo šeřík, obyvatelé to vnitřku parku...

Večer jsme šly zas do parku. Bylo tam bezpečněji, než kdekoli jinde na světě. Díky nepřetržitým policejním hlídkám, kroužícím kolem dokola, odpadl strach z různých živlů, povalujících se běžně po lavičkách i po zemi, což je jindy běžný úkaz, stromy nejevily žádné znepokojující známky nechuti zůstat ztopořené. Idyla jak v pokojíčku. Pokutu jsem zatím neplatila... Asi je vidět, že by ji ze mne stejně nikdo nevytřásl a v lochu mají plno.

Jsem tu na vlastní nebezpečí a jsem přesvědčená, že jsem v bezpečí. Už třetí den si užíváme v zakázaném, sluncem zalitém parku, ze všech stran omotaném modrobílou páskou...

 

 

 

Autor: Ivana Dianová | neděle 9.6.2013 1:15 | karma článku: 47,06 | přečteno: 77964x
  • Další články autora

Ivana Dianová

Matky „jiných“ dětí

Jako by nestačilo, že jejich dítě není zdravé. Že vyžaduje mnohem více péče než většina dětí, zpravidla i delší dobu, než poskytují rodiče „normálním“ dětem. Že často otec nevydrží jinakost svého potomka a odejde, takže sólovka...

4.5.2024 v 0:53 | Karma: 9,15 | Přečteno: 109x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Exotická večeře

Potřebujete se nějak potěšit? Utěšit? Není nad to, když vám někdo z lásky připraví nějakou líbeznou krmi.

25.4.2024 v 1:12 | Karma: 21,93 | Přečteno: 526x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Nedívej se tam, nikdo tam není

Nevím přesně, zda je to dar nebo prokletí. Jsem pro jistou skupinu obyvatel nepřehlédnutelná a neodolatelná. Vlastně s tím nic nechci dělat, i kdyby to šlo, když se tak nad tím zamýšlím.

10.4.2024 v 10:24 | Karma: 24,95 | Přečteno: 988x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma: 42,72 | Přečteno: 10416x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma: 30,28 | Přečteno: 917x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Rusko do konce srpna zakázalo vývoz cukru, chce zajistit stabilitu na trhu

4. května 2024  7:16

Rusko přechodně zakázalo vývoz cukru ze země. S odkazem na vládní nařízení o tom píší ruské tiskové...

Španělské ministerstvo se rozhodlo zrušit cenu býčích zápasů. Vyvolalo kritiku

4. května 2024  7:05

Španělské ministerstvo kultury se rozhodlo zrušit národní cenu býčích zápasů. Informoval o tom...

Do konce roku by se mohlo konat další jednání české a ukrajinské vlády, řekl Fiala

4. května 2024  6:48

Do konce letošního roku by se podle premiéra Petra Fialy mohlo konat další společné jednání české a...

Ruský zbrojní průmysl vzkvétá. Díky čínské pomoci výroba dramaticky roste

4. května 2024

Premium Přes citelné západní sankce ruský zbrojní průmysl vzkvétá. Tamní produkce zbraní se dramaticky...

  • Počet článků 630
  • Celková karma 29,80
  • Průměrná čtenost 2033x
Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš", ...a také Danajka.  Psát mi můžete na ohlasynablogdanajka@seznam.cz             Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy