Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Folie á deux

Před čtrnácti lety proběhla tiskem zpráva, že Ministerstvo zdravotnictví hodlá zrušit jednu oblíbenou porodnici. Byl to pro mne tenkrát šok. Před čtrnácti lety jsem se také seznámila s Viktorií.

AmenDian

Dnes v noci za mnou připlula malá zlatá rybička. Nejdřív jsem ji nemohla poznat, až kdy jsem si nakapala umělé slzy a nasadila brýle, pochopila jsem, že to je ONA. Kdysi žila v jedné mramorové kašně v přízemí krásného domu a já si s ní každou noc chodila povídat. A modlit se. Znala nás všechny, i Viktorii. Dnes mi moje tehdejší návštěvy oplatila...

Vzpomínáš si, jak jste se s Viktorií seznámily?

No jéje! Hledala jsem spojence k odboji a dostala jistý tip. Viktorie úřadovala v otřesném otlučeném baráku až úplně pod střechou. Měla na sobě minisukni s kšandami, pruhované punčochy, šněrovací kotníčkové boty na podpatku a copy. Něco jako odvážná školačka po pětadvaceti letech. Málem jsme si při pozdravu navzájem zlomily ruce; myslím, že máme obě ten nejpevnější stisk ruky, který lze u žen najít.

Předznamenání našeho přátelství: pevné a občas bolestivé.

Víš, o čem jste tak spolu mluvily?

To je jednoduché – ať jsme začaly čímkoli, později i úmyslně, abychom zlomily to kouzlo, skončily jsme s železnou pravidelností v porodnici. „A jsme tam!“ konstatovaly jsme pokaždé odevzdaně.

Pamatuješ si, čeho jste se tenkrát nejvíc bály?

Že bude zavražděn nebo přinejmenším brutálně vyhnán Genius loci, který tam měl, a já pevně doufám a věřím, že stále ještě má, trvalé bydliště. A strachu. Vlastního i mnohých dalších lidí.

Nezdá se ti, že se na ten strach nějak rychle zapomnělo?

Jsem pověrčivá, takže i v zájmu toho promodleného zámku nad řekou doufám, že nikoli...

Co když se tě zeptám pro změnu na jiné porodnice?

Nevím, co ti na to mám říct. Snad i v nich přebývá místní Genius loci. Snad i ony mají své pacientky, které se sem- ať už fakticky nebo aspoň ve snech- rády vrací...

A... co myslíš?

Pro mne jednoznačně osudová záležitost.

Osudová setkání a poznání.

Až do morku kostí.

Amen.

Nebo se mi to jen zdálo?

Co myslíš?

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Ivana Dianová | neděle 16.10.2011 17:58 | karma článku: 19,17 | přečteno: 1077x
  • Další články autora

Ivana Dianová

Matky „jiných“ dětí

Jako by nestačilo, že jejich dítě není zdravé. Že vyžaduje mnohem více péče než většina dětí, zpravidla i delší dobu, než poskytují rodiče „normálním“ dětem. Že často otec nevydrží jinakost svého potomka a odejde, takže sólovka...

4.5.2024 v 0:53 | Karma: 14,39 | Přečteno: 230x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Exotická večeře

Potřebujete se nějak potěšit? Utěšit? Není nad to, když vám někdo z lásky připraví nějakou líbeznou krmi.

25.4.2024 v 1:12 | Karma: 21,93 | Přečteno: 528x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Nedívej se tam, nikdo tam není

Nevím přesně, zda je to dar nebo prokletí. Jsem pro jistou skupinu obyvatel nepřehlédnutelná a neodolatelná. Vlastně s tím nic nechci dělat, i kdyby to šlo, když se tak nad tím zamýšlím.

10.4.2024 v 10:24 | Karma: 24,95 | Přečteno: 989x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma: 42,72 | Přečteno: 10418x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma: 30,28 | Přečteno: 917x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Tahač s tankem a osobák zastavily, kamion už ne. Nehodu u Bohumína nepřežil člověk

4. května 2024  9:48,  aktualizováno  10:12

Při nehodě tří aut zemřel na dálnici D1 mezi Bohumínem a Polskem jeden člověk, další dva jsou...

Ňadra ze všech úhlů. Benátky vystavují nadčasovou a kdysi cenzurovanou krásu

4. května 2024  10:08

Jaké je jedno z nejranějších a nejtrvalejších témat v umění – a zároveň jedno z nejvíce...

Ukrajinista: Zelenskyj podporu ztratil, jeho lidé překračují ústavní rámec

4. května 2024

Vysíláme Na pozadí války začíná západní veřejnost se stále většími obavami sledovat domácí politickou...

Nových případů HIV za první čtvrtletí v Česku přibylo, část tvoří cizinci

4. května 2024  9:57

Nových případů infekce HIV v Česku bylo v prvním čtvrtletí 74, což je více než loňských 66 a...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 630
  • Celková karma 30,43
  • Průměrná čtenost 2033x
Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš", ...a také Danajka.  Psát mi můžete na ohlasynablogdanajka@seznam.cz             Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy