Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Utrpení- daň z lásky?

Snad každý měl v životě nějakou velkou lásku, o kterou později přišel. Smutek a trápení, které následovaly, se zdály být nekonečné. "Kdybys teď netrpěla, znamenalo by to, že jsi předtím nemilovala", nabídl mi útěchu kamarád.
sehraná trojka

Sotva jsme zaparkovali u chaty a otevřeli dveře auta, Ťapka, takto mix ovčáka a dobrmana, vyrazila ven a rovnou nahoru k lesu. Ještě si ani neulevila, a už začala čenichat v jehličí a pomalu postupovat až k velkému smrku nad kadibudkou. Ulehla a vědoucně se na mě podívala.

Ležela na hrobě našich psic Meggy a Rézy. Když tam byla jenom Meggy, chodila si tam lehat Réza. Teď je přišla pozdravit pozůstalá Ťapka. Meggy nepoznala, ale vzpomínka na Rézu byla ještě v její i naší čerstvé paměti. ještě pořád jsme po ní smutnili.

Réza

Réza byla svérázný vořech původem z východoslovenské osady. Mix ovčáka s ubroušenými zuby od řetězu a poúrazovou epilepsií. Tulačka, lovkyně čehokoli a vybíračka popelnic.  Změnili jsme ji na plyšáka, milujícího celou rodinu, včetně staré Meggy. Ta už byla v té době šestnáctiletá a slepá, takže ji Réza vodila. Když si na Meggy dovolila brazilská fila, která ji povalila na záda a už už hledala krční tepnu, Réza, zježená jak kartáč, zasáhla jak profesionální ochranka. Obě kožené dámy se tedy milovaly, navíc zjistily, že když se noha k noze vine, tak se dílo podaří: společné otevírání trouby s pečení, piksly s piškoty, apod. Byly to prostě sestry, jak se patří, přestože nevlastní.

Réza Meggyin odchod obrečela, a to doslova. Pak si zvykla na Ťapku, rovněž svéráznou psici opět z útulku, a život ji začal zase bavit.

V 18 letech ji zřejmě někdo nakopl. Přiběhla od vzdálených chat s kňučením, kulhající, na zadní nožky, a vzápětí na ně ochrnula. Po dlouhé léčbě a nošení v náručí a na šátku se uzdravila a byla s námi ještě rok a půl. Vychrtlá, šedivá, ale se zájmem o život i procházky. Mazlivá a žravá. Milovaná a milující.

Najednou, bylo to opět na chatě, zničehož nic se dala do pláče. Okamžitě jsme jeli k našemu veterináři, ale věděla jsem, že je zle. Když ležela v ordinaci na stole, už zklidněná léky, bez bolestí, obě jsme věděly, že je konec. Dívala se mi upřeně do očí a já ji hladila po odřeném, kdysi tak huňatém a lesklém kožíšku, a šeptala jí do ouška, že je ten nejmilejší pes a že se jednou setkáme. Byla jsem s ní až do konce. Pak jsem šla do auta a místo mě šel dovnitř můj partner. On nedokázal být s Rézinkou až do konce, já zase nedokázala přinést už bezvládné tělo naší kamarádky do auta. Oba jsme plakali.

Druhý den jsme jeli znovu na chatu uložit Rézu k Meggy do posledního pelíšku pod smrkem. Naše bolest byla hrozná.

"Kvůli tomu nechci žádné zvíře," pravila sousedka, " to za tu bolest, když pak přijde konec, nestojí!" Já říkám, že stojí. Všechny psice mi daly tolik radosti a lásky, že je to až k neuvěření. Doufám, že si ony o mně myslely totéž. Kde jsou ty podrápané dveře, okousaný nábytek a zničené boty? Už dávno o nich nevím. Vzpomínám jen na lásku.

Ťapka

 

Autor: Ivana Dianová | středa 26.7.2023 20:36 | karma článku: 34,46 | přečteno: 741x
  • Další články autora

Ivana Dianová

Exotická večeře

Potřebujete se nějak potěšit? Utěšit? Není nad to, když vám někdo z lásky připraví nějakou líbeznou krmi.

25.4.2024 v 1:12 | Karma: 20,46 | Přečteno: 468x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Nedívej se tam, nikdo tam není

Nevím přesně, zda je to dar nebo prokletí. Jsem pro jistou skupinu obyvatel nepřehlédnutelná a neodolatelná. Vlastně s tím nic nechci dělat, i kdyby to šlo, když se tak nad tím zamýšlím.

10.4.2024 v 10:24 | Karma: 24,94 | Přečteno: 969x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma: 42,72 | Přečteno: 10403x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma: 30,19 | Přečteno: 909x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Kšeft století

Nejsem obchodně zdatná. Vůbec. Nemám v sobě to pnutí a když se občas snažím v tomto směru něco podniknout, kdekdo mě dokonale očůrá. Tím víc mě fasinují lidé, kteří to mají naopak, zejména když tím nepoškozují druhé.

21.3.2024 v 14:46 | Karma: 32,00 | Přečteno: 925x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 629
  • Celková karma 32,48
  • Průměrná čtenost 2036x
Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš", ...a také Danajka.  Psát mi můžete na ohlasynablogdanajka@seznam.cz             Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy