Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Moji lidé

V poslední době se skoro bojím pročítat nové zprávy. Nerada lovím ve své schránce. Lekám se nočních telefonátů... Kdo zase bude v mém životě chybět?

Věřím, že každý z nás dostane do vínku jakýsi pomyslný ranec lidí, kteří ho budou doprovázet životem. Někteří budou žít těsně vedle nás, někteří opodál, jiní zdánlivě úplně jinde, ale přesto k nám patří. Některé potkáme jenom jednou, ale náš život poznamenají jednou provždy; nikdy už na ně nezapomeneme, i kdyby oni zapomněli na nás. Můj ranec navoní, obarví krásnými barvami, a nebo v něm vykoušou nezhojitelné díry, zatíží tak, že se mi uzel zaryje do ramene, kdo ví...

Někdo rozhodl, že patří do našeho života. Kdo? Osud? Bůh? Na náhodu věřit odmítám.

Někdo rozhodl, že moje porce životních setkání a vztahů bude taková, jaká je, a také, že ty méně šťastné nebo i zlé přežiju. Ať už bez ztráty, nebo se ztrátou kytičky malou, a nebo větší, ba velikánskou, obří ztrátou, ale že přežiju.

Někdo rozhodl, abych se v mládí, tehdy čerstvě po rozvodu a s malým synem, nastěhovala právě do starého domu, kde na stejném patře žila stará laskavá žena, která nás od samého začátku měla ráda a díky níž jsem se přestala bát sama doma, protože nás neúnavně všestranně strážila. Dozvěděla jsem se tehdy od "babičky Boženky", poprvé v životě, že jsem silná a všechno zvládnu, což se i stalo.

Někdo rozhodl, že se setkám s lékařem, který připustí, že šedesát deka porodní váhy mého zatím nenarozeného syna sice není moc, ale jeho odborný i lidský um, moje touha a víra nás obou může znamenat zázrak, a on se opravdu stal.

Někdo rozhodl, abych si podala žádost o náhradní rodinnou péči, a tato aby byla kladně vyřízena zrovna v době, kdy v jednom zařízení na novou mámu čekala moje tehdy maličká dcerka, která se omylem narodila někomu jinému.

Lidé, kteří k nám nějak patří...

Do mého rance patří i lidé, se kterými jsem se nikdy nesetkala a už nesetkám. Patří sem množství spisovatelů, kteří si se mnou povídají, nejenom když jsem sama, aniž by o tom tušili, ale i muzikanti, zpěváci, herci...Bez nich by byl můj ranec poloprázdný.

Někdy se až otřesu hrůzou při pomyšlení: co by se mnou bylo, kdybych je nepotkala? Kdo ví o mých přáních, touhách i tajných myšlenkách víc, než třeba skvělá textařka Jiřina Fikejzová? Kdo jiný by se mnou brečel, těsně předtím, než opět povstanu z popela, ne-li Hana Hegerová? 

V poslední době "moji lidé" odcházejí. Nějak víc a rychleji, než obvykle. Stárnou, stejně jako já sama. Ale pořád jsou u mě v ranci. Obohatili mou sbírku tak, že na ně nikdy nezapomenu.

Jednou i já odejdu. Ze života určitě. Co bude pak, těžko říct. Uvidíme.

Ale stačilo by mi, kdybych se mohla navždy schoulit v něčím ranci.

A nebyla moc těžká...

 

 

 

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Ivana Dianová | středa 24.3.2021 0:48 | karma článku: 36,40 | přečteno: 937x
  • Další články autora

Ivana Dianová

Hyeny na lovu starých lidí

Celý život dávali pozor na své děti. Vštěpovali jim pravidla bezpečnosti. A teď totéž potřebují od nás.

14.5.2024 v 9:56 | Karma: 37,12 | Přečteno: 3547x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Matky „jiných“ dětí

Jako by nestačilo, že jejich dítě není zdravé. Že vyžaduje mnohem více péče než většina dětí, zpravidla i delší dobu, než poskytují rodiče „normálním“ dětem. Že často otec nevydrží jinakost svého potomka a odejde, takže sólovka...

4.5.2024 v 0:53 | Karma: 37,32 | Přečteno: 3292x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Exotická večeře

Potřebujete se nějak potěšit? Utěšit? Není nad to, když vám někdo z lásky připraví nějakou líbeznou krmi.

25.4.2024 v 1:12 | Karma: 23,34 | Přečteno: 669x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Nedívej se tam, nikdo tam není

Nevím přesně, zda je to dar nebo prokletí. Jsem pro jistou skupinu obyvatel nepřehlédnutelná a neodolatelná. Vlastně s tím nic nechci dělat, i kdyby to šlo, když se tak nad tím zamýšlím.

10.4.2024 v 10:24 | Karma: 25,90 | Přečteno: 1112x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma: 42,82 | Přečteno: 10565x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Bakterie z vody letos zabíjí častěji, zemřelo už 23 lidí. Řada nákaz uniká

17. května 2024

Premium Kromě jiných infekcí se v Česku letos více šíří i smrtelnější legionářská nemoc, která se...

Slovensko k tragédii směřovalo dlouho, tímhle prohráli všichni, míní expert

17. května 2024

Premium Bývalý slovenský novinář a bezpečnostní expert Milan Žitný je přesvědčen, že k tragické události,...

V Kladně hořel sklad olejů a autodílů, škoda je čtyřicet milionů korun

16. května 2024  12:31,  aktualizováno  22:59

V kladenské ulici Železničářů ve čtvrtek hořela průmyslová hala se skladem olejů a autodílů. U...

Soud v Haagu začal řešit Gazu. Genocida dosáhla strašlivé úrovně, zaznělo

16. května 2024  22:40

Genocida, kterou Izrael páchá v Pásmu Gazy, dosáhla strašlivé úrovně, prohlásil zástupce...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 631
  • Celková karma 32,89
  • Průměrná čtenost 2030x
Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš",
...a také Danajka. 
Psát mi můžete na: 
ohlasynablogdanajka@seznam.cz            
Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy