Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Taky střídavka

"Co máte za úkol, říkám ti, mluv! Co- má- te za ú-kol, ptám se tě! Rozumíš mi konečně? No já se teda z  tebe zblázním! A co ti ta káča dala k svačině? No já ti snad nebudu kupovat pití, copak kradu? Ta se jdi napít na záchod!

Pa-dej! Říkám ti- pa-dej! Seš hluchá?"

Holčička, podle všeho prvňačka,se nervózně ošívala a zadrhávala, když se snažila odpovědět, ale řev té ženské ji vždy přerušil. Ta seděla před školním klubem a klofala do mobilu, zatímco druhá holčička, tak dvouletá, pobíhala a šplhala všude okolo.

Ženská štítivě prohrabávala aktovku, až z ní věci lítaly. "Tělocvik- vyprat? To jako nemohla ta cuchta vyprat sama? Mám snad za ni ještě prát smradlavý hadry? To jí nechám na pondělí, ať si nemyslí!"

Během několika příštích minut jsem vyrozuměla, že malá, Adélka, jde na čtyři dny k tátovi na střídavku. Ženská to vyřvávala a domáhala se soucitu, kromě mě tu seděly dvě babičky a další matka se svými dětmi.

Jedna z babiček rychle přiskočila k batoleti, které stálo na stolku u okna. "Néé, nechte jiiii, vona je šíleně šikovná, viď, Terýsečku!" Zaprskala. "Né jako tahle..." ušklíbla se. Babička si začala povídat s Adélkou, ta se rozpačitě, ale potěšeně usmívala, zatímco ženská vykládala nechutnosti o její matce. Nadávky nejnechutnějšího kalibru. Tak se celé patro mohlo dozvědět, že matka je cuchta, sexuální pracovnice, a ještě jiné věci. "A jaký dělala scény, abychom si ji nemohli s tím mým brát na střídavku!" odfrkla si, "ale soudce jí to vytmavil! Máme na to právo, řekl jasně a ona musela držet hubu!" Kromě otce a macechy jsem začala nesnášet i soudce.

"Teď holka nebude žrát, jasně jsem jí napsala, že odpolední svačinu jí má dát s sebou do školy. Copak kradu?" Sama si v automatu koupila pití i brambůrky, maličká taky svírala v ruce oplatku ze stejného zdroje...

Hořká pachuť mě neopustila až do teď, kdy to píšu.  Napadají mě otázky, na které se nikdy odpověď nedozvím. Ví otec Adély, jak se k ní jeho nová žena chová? Nevadí mu to? Ví to maminka Adély- přece se vyptává, jak se dcera u táty měla, pozoruje, jak reaguje.

Opravdu je tady střídavka na místě?

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Ivana Dianová | čtvrtek 18.10.2018 21:42 | karma článku: 43,12 | přečteno: 4019x
  • Další články autora

Ivana Dianová

Matky „jiných“ dětí

Jako by nestačilo, že jejich dítě není zdravé. Že vyžaduje mnohem více péče než většina dětí, zpravidla i delší dobu, než poskytují rodiče „normálním“ dětem. Že často otec nevydrží jinakost svého potomka a odejde, takže sólovka...

4.5.2024 v 0:53 | Karma: 37,10 | Přečteno: 3085x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Exotická večeře

Potřebujete se nějak potěšit? Utěšit? Není nad to, když vám někdo z lásky připraví nějakou líbeznou krmi.

25.4.2024 v 1:12 | Karma: 22,68 | Přečteno: 623x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Nedívej se tam, nikdo tam není

Nevím přesně, zda je to dar nebo prokletí. Jsem pro jistou skupinu obyvatel nepřehlédnutelná a neodolatelná. Vlastně s tím nic nechci dělat, i kdyby to šlo, když se tak nad tím zamýšlím.

10.4.2024 v 10:24 | Karma: 25,51 | Přečteno: 1065x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma: 42,78 | Přečteno: 10498x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma: 30,45 | Přečteno: 941x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Severní Makedonie zvolila novou prezidentku. Předchůdce uznal porážku

8. května 2024  22:19,  aktualizováno  22:35

Severomakedonský prezident Stevo Pendarovski uznal porážku ve středečním druhém kole prezidentských...

Izrael otevřel přechod Kerem Šalom, pomoc se k civilistům přesto nedostává

8. května 2024  9:48,  aktualizováno  21:28

Do Pásma Gazy ve středu přes klíčové hraniční přechody na jihu oblasti nepřicházela žádná...

USA pozastavily dodávky bomb Izraeli. Nechtějí krveprolití v Rafáhu

8. května 2024  10:51,  aktualizováno  20:49

Spojené státy odložily plánovanou dodávku munice Izraeli a kvůli jeho operacím v Rafáhu na jihu...

Plat 200 tisíc čistého, k tomu tučné náhrady. Co čeká na nové europoslance

8. května 2024

Premium Poslední měsíc zbývá do voleb do Evropského parlamentu. A českých 675 kandidátů, kteří usilují o...

  • Počet článků 630
  • Celková karma 32,24
  • Průměrná čtenost 2033x
Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš",
...a také Danajka. 
Psát mi můžete na: 
ohlasynablogdanajka@seznam.cz            
Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy