Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Týrané panenky

Můj smutek mě překvapil, ba zaskočil svou intenzitou, vytrvalostí a absurdností. Kdo jsem? Kdo to proboha jsem?
Moje holky

Jako dítě jsem panenky vážně nemusela. Nejenom že jsem si s nimi nehrála, ale neměla jsem je ráda. Nuda, nechuť. Rodiče to nevzdávali, čas od času mi přinesli nějakou novou, krásnou, zajímavou, roztomilou, miminko, krásku- modelku, a podobně. Vše marné. Panenky skončily na dně skříně. Jakkoli mě nezajímaly, tvrdila jsem, že je schovávám pro svoji budoucí dceru, jednou, samozřejmě. Byly mi fuk, ale vyhodit jsme je nedokázala.

Když jsem věděla, že budu mít holčičku, dotyčné potvůrky jsem vytáhla na světlo boží, vyčistila je, načančala, a s radostným napětím je v pravý čas věnovala. Dcerka byla v rauši. Všechny panenky si ihned zamilovala a nedala bez nich ni ránu. Trošku se mi hnusilo jak je olíbávala, oblíkala, česala, dokonce s nimi i spala, ale brala jsem to tak, že tak je to správně, dokonce jsem se i zapojovala do Nandiných her.

Nedávno dcerku přepadla šminkovací mánie. Sama pro sebe občas dosáhne maximálně nalakovaných nehtů, když si lakuju sama, neb mejkap mi přijde do školky kapku přes čáru, o to víc však maluje ubohé panny. Fixem, propiskou, kdečím, i když to má zakázáno!

Včera jsem zrovna objevila dvě zřízené panenky. Byly to ty menší, které jsem měla v dětství úplně nejméně ráda, respektive měla jsem je úplně nejvíc nerada. Měly ksichtíky jak pracovnice z E 55, fakt to Nanda přepískla! Kdyby už nespala, pěkně bych ji sprdla: hlavně, že jsem jí to tak pěkně, pedagogicky ušlechtile vysvětlovala!. Pokusila jsem se je umýt, ale nic moc. Pořád E 55. Naštvalo mě to tak, že jsem je popadla a nacpala do pytle se smetím.

Celý večer jsem ale na nešťastnice myslela. To je taky osud, Himlhergot! Nejdřív je nemám ráda já, pak čtyřicet let leží na dně skříně, teď je zneuctí dcera, a nakonec ten hnusnej pytel na odpadky! Najednou na mě padl takový smutek, že bych se rozbrečela.

Jsou zničené a tím pádem hnusné! Stejně je tu krámů, že není kam šlápnout! A stejně jsem je neměla ráda! Utěšovala jsem se za vydatné pomoci logických argumentů, ale smutek neodcházel. Naopak- sílil.

Kolem půlnoci už jsem měla dost. Rezignovaně jsem vyšla za dveře. Prohrábnu pytel, vytáhnu E 55tnice, zresuscituju je, a opět zabydlím, naplánovala jsem si. Ale za dveřmi nic nebylo! Muž šel s fenou a při té příležitosti vynesl smetí do popelnice! Byla bych ho ťala, když mi to oznamoval. "Aby to ráno vyvezli popeláři," vysvětloval překvapeně, když viděl moje zoufalství.

Dala jsem si budíka na pátou hodinu. To bych měla stihnout, tím spíš, že pytel bude hned na povrchu nádoby. Stejně jsem ale nespala. Ve tři hodiny jsem rezignovaně natáhla rukavice a bolavou hlavu opásala synovou čelovkou. Jestli bude na dvoře úchyl nebo na mě vyskočí potkan, smíchy se neudržím.

Vlka na mě zírala ze svého pohodlného pelechu a nevěřila. "Jestli nejdeš s sebou, tak se rozluč s tou dlouhou procházkou v Riegráku, jak jsem ti slíbila," oznámila jsem jí, když jenom podotkla svoje obligátní "HUFF!" a hodlala si opět zapíchnout čumák pod packu.

Už je mám doma. Obě. Jsou vydrhnuté, a trošku odřené, jak jsem je pro sichr vzala Savem, ale hezky jsem je učesala a dala jim ty pěkné pruhované šaty, co jim tehdy uháčkovala moje babička.

Mám je na knihovně, sedí tam spolu a moc jim to sluší...

 

 

 

 

.

Autor: Ivana Dianová | sobota 17.2.2018 21:38 | karma článku: 34,50 | přečteno: 1346x
  • Další články autora

Ivana Dianová

Exotická večeře

Potřebujete se nějak potěšit? Utěšit? Není nad to, když vám někdo z lásky připraví nějakou líbeznou krmi.

25.4.2024 v 1:12 | Karma: 20,04 | Přečteno: 437x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Nedívej se tam, nikdo tam není

Nevím přesně, zda je to dar nebo prokletí. Jsem pro jistou skupinu obyvatel nepřehlédnutelná a neodolatelná. Vlastně s tím nic nechci dělat, i kdyby to šlo, když se tak nad tím zamýšlím.

10.4.2024 v 10:24 | Karma: 24,67 | Přečteno: 963x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma: 42,71 | Přečteno: 10398x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma: 30,19 | Přečteno: 908x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Kšeft století

Nejsem obchodně zdatná. Vůbec. Nemám v sobě to pnutí a když se občas snažím v tomto směru něco podniknout, kdekdo mě dokonale očůrá. Tím víc mě fasinují lidé, kteří to mají naopak, zejména když tím nepoškozují druhé.

21.3.2024 v 14:46 | Karma: 31,93 | Přečteno: 923x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

EU se od zemí jako Česko naučila hodně o Kremlu i Putinovi, řekla Leyenová

26. dubna 2024  18:09,  aktualizováno  18:29

Díky hořkým zkušenostem, které mají země ze středu a východu Evropy se Sovětským svazem, se...

Zkusil unést hocha ze školky, vydával se za jeho matku. Mladík dostal rok vězení

26. dubna 2024  18:16

Nejprve telefonicky a poté i osobně se čtyřiadvacetiletý muž snažil vynutit si vydání chlapce z...

Po havárii na koloběžce skončil v řece, bezvládného muže museli oživovat

26. dubna 2024  17:24

Bezvládného muže vytahovali krátce po čtvrteční půlnoci policisté z řeky Svitavy v brněnských...

V bytě mám cizího muže, volal majitel strážníky. Vetřelce našli v posteli s pivem

26. dubna 2024  17:05

Neznámý návštěvník se ve čtvrtek odpoledne objevil muži v bytě na českobudějovickém sídlišti Máj....

  • Počet článků 629
  • Celková karma 32,41
  • Průměrná čtenost 2036x
Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš", ...a také Danajka.  Psát mi můžete na ohlasynablogdanajka@seznam.cz             Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy