Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pohybuju se, čti žiju, ve vlnách

Je to velmi náročný styl. Může přinést obrovské štěstí, vzrušení, radost, ale taky může být devastační. Asi je mnohem pohodlnější, a určitě bezpečnější, žít průměrný, běžný život. Hospodařit s energií a dávat si přiměřené cíle.

Taková pěkná, klidná, nerozčilující polopřímka, která se jednoho dne promění v úsečku a hotovo.

Já to neumím. Buďto ryc, nebo nic. Mívám období, kdy jen díky pečlivému ohledání lze zjistit, že žiju. Uberu plyn na minimum a přežívám. Pokud něco dělám, tak jen v nezbytné míře. Jsem klidná a tiše brumlavá, mám nízký tlak a klidně bych mohla být v celý ten čas v pyžamu. Moje aktivity mají spíše sebezáchovný charakter. Pohybuji se v lepším případě na nízké vlně, v horším případě pod ní, a v nejhorším ležím na dně.

Toto období náhle, bez varování vystřídá smršť. Pocítím příval až ničivé energie a chuti do života, potažmo díla. Jsem bezedná studnice odvážných nápad! Z mírné pochrupující hospodyňky se stanu stohlavou saní, jejíchž hlavy chtějí každá jiným směrem a mají na to. Cítí, že na to mají! No tak se saň roztrhne, no, však ona se zase zašije!

Moje činorodost je téměř vražedná. Žádný plán pro mě není neuskutečnitelný. Často mi to vyjde: z ruiny bez vody a elektřiny, o podlahách a dalších drobnostech nemluvě, vytvořím útulný domov, aniž bych měla na hotovosti víc než pár stovek, a před sebou tři roky rodičovské dovolené. Však ty dluhy splatím! (splatila jsem). Rozhodnu se napsat první knížku, jen tak, mimochodem, a vydat ji, všichni si bouchají do lebky nad mou naivitou, a....knížka je na světě! A je o ni zájem!

Občas to silně přeťápnu. Při takové jedné mimořádně vysoké vlně jsem se s kamarádkou přihlásila do soutěže ve společenském tanci. Podezírám ji dodnes, že rovněž měla vysokou vlnu. Jinak vážně nechápu, jak to mohla nechat dojít tak daleko a nevymluvit mi to. Bylo nám oběma kolem čtyřiceti, a mezi osmnáctiletými, maximálně tak pětadvacetiletými hvězdičkami jsme se skvěle vyjímaly. Všichni si tam mysleli, že jsme nějaké tanečnice v důchodu, které si ještě chtějí vrznout, a lepili se na nás ve snaze setřít si z nás pro sebe trochu toho hvězdného třpytu. A my zatím byly jen vysokovlnné, na což se přišlo ve druhém kole při salze...

Momentálně se nacházím ve fázi vnv- d. V překladu se jedná o fázi velmi nízké vlny- dna. Následovala, celkem logicky, po jedné pyšné, nekonečně vzedmuté vlně. Na samém vrcholku gejzíru, někde až pod nebem, jsem se rozhodla, že si vydám druhou knížku. Mé rozhodnutí bylo pevné jak špatně srostlá fraktura nohy a neodkladné jak střevní potíže. A abych si to jó užila, vydala jsem si tuto knížku v množství mnohem větším, než velkém, větším, než je obvyklé u známějších a příčetnějších autorů. Plameny z mé stovky hlav šlehaly neobyčejně jasně a pod velkým tlakem. Vůbec nešlo odolat. Musím říct, že jsem si to hodně užila...

Takže teď tu ležím v komoře, nožky mám ne nahoře, ale dole, protože je strachy nedokážu vykopnout do výšky. Kolem sebe mám takové docela maličké stohy své nové knížky, které se nevešly do nakladatelství ani do skladu distributorům, na sobě své pomyslné věčné pyžamo a trnu. Zatím je o knížku docela zájem, ale co když časem opadne?

Jo, a už jsem říkala, že jsem to vydala na vlastní náklady?

 

 

Autor: Ivana Dianová | sobota 25.1.2020 22:11 | karma článku: 34,47 | přečteno: 691x
  • Další články autora

Ivana Dianová

Nedívej se tam, nikdo tam není

Nevím přesně, zda je to dar nebo prokletí. Jsem pro jistou skupinu obyvatel nepřehlédnutelná a neodolatelná. Vlastně s tím nic nechci dělat, i kdyby to šlo, když se tak nad tím zamýšlím.

10.4.2024 v 10:24 | Karma: 24,24 | Přečteno: 933x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma: 42,66 | Přečteno: 10378x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma: 29,93 | Přečteno: 896x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Kšeft století

Nejsem obchodně zdatná. Vůbec. Nemám v sobě to pnutí a když se občas snažím v tomto směru něco podniknout, kdekdo mě dokonale očůrá. Tím víc mě fasinují lidé, kteří to mají naopak, zejména když tím nepoškozují druhé.

21.3.2024 v 14:46 | Karma: 31,65 | Přečteno: 918x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Dvě ženy v jedné posteli

Je to méně přirozené než když se v posteli nachází muž a žena? Zažila jsem oboje a zjistila, že přirozené jsou obě možnosti, ale s mužem je to jednodušší.

15.3.2024 v 0:14 | Karma: 32,42 | Přečteno: 1357x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Biskupové se distancovali od Zemanovy akce v Arcibiskupském paláci

24. dubna 2024  19:05,  aktualizováno  21:31

Pražský arcibiskup Jan Graubner se distancoval od akce, při které byla minulý týden v...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Maďarský zákon o svrchovanosti dráždí europoslance, mají „vážné obavy“

24. dubna 2024,  aktualizováno  20:25

Nový maďarský zákon o svrchovanosti, který má bránit zásahům zvenčí do národní politiky, v rezoluci...

Ukrajina tajně použila střely dlouhého doletu, nová pomoc vítězství nezaručí

24. dubna 2024  20:19

Ukrajinská armáda už začala používat balistické rakety dlouhého doletu. Tajně jí je poskytly...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 628
  • Celková karma 33,49
  • Průměrná čtenost 2040x
Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš", ...a také Danajka.  Psát mi můžete na ohlasynablogdanajka@seznam.cz             Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy