Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Můžete mi říkat Fitipaldino, popřípadě zkráceně Fifi. 1. kapitola

Víte, co si dám k padesátinám? A nebo víte co? Nehádejte, na to byste nikdy nepřišli. Jenom se vyčerpáte a nic z toho!

Tak teda...Řidičák!

 

Dala jsem si na to fóra- skoro rok, to by snad mělo stačit i mně!

Můj učitel, ó veliký, se mi smál, že to bude dřív, ale on neví, co vím já...

Ale už možná tuší.

"Já si dělám řidičák, abych mohla jezdit od chaty do Třeboně, konkrétně do Kauflandu," oznámila jsem hned na poprvé. "Žádná dálnice, jedna pustá křižovatka, jedem kruháč s rybami. A konec. Šlus!" zdůraznila jsem spokojeně. Další informace, a sice že budu jezdit na dvojku, zastihla učitele již omráčeného.

"Nebudete"! vydechl a přidal jedno pěkné vzetí božího jména nadarmo. Takže jsem se obratem naučila řadit všechny rychlosti.

"Víte, proč taky si dělám řidičák?" dodala jsem štědře. Pověděla jsem mu o mých snech, kdy se řítím autem kupředu a nemohu najít brzdu ani nic podobného. A časem ztrácím i volant...

"To mi ještě nikdy nikdo neřekl," zašeptal, hlavu v dlaních. "Vždyť psychika je půl řízení!" zakvílel bezmála. "Bezva," odtušila jsem bezstarostně. "Moje psychika je...v...háji, takže nám odpadá polovina starostí!" nabídla jsem optimistický pohled na věc. Mladý muž jej očividně nebyl mocen sdílet. "Takže se naučím řídit a tudíž moje strašidelné sny mají po žížalkách!" Nadšeně jsem sáhla po řadící páce.  "Spojku, spojku, prosím!" vykřikl učitel. "Pak teprve řadit!" 

"Fuj!!!" zařvala jsem. "Nekřičet, já se strašně lekám! Vždycky pak začnu plakat a někdy i zvracet!" ! Já se taky lekám!" odtušil muž cynicky. A bude hůůůůůůůůůůůř, zamumlala jsem si jen tak pro radost potichoučku, ale on to přesto slyšel.

"Nikde není vyšší věk tolik na překážku, jako právě při řízení auta," zopakoval už po několikáté.

"Myslíte, že někdy budu sama jezdit?" zeptala jsem se na závěr naší první hodiny. Poprvé jsem promluvila vážně a bylo to vážné. Moje představivost mě zcela zdrtila. Rozčilovali mě cyklisté v celém okrese, nejenom ti, které jsem fakticky viděla, bála jsem se o všechny psy, i u boudy, nejenom volně pobíhající, protože co kdyby...? A těch aut! A dětí u silnice bez dozoru! Zblázním se z toho všeho!

"Budete," zaslechla jsem vydechnutí z vedlejšího sedadla. "Ale bude to trvat... dýl"...

A mně tak začalo neuvěřitelné období plné strachu a pochybností, ale taky smíchu a dobré nálady s nejskvělejším učitelem autoškoly, kterého si jen si člověk může přát...

 

Autor: Ivana Dianová | sobota 5.8.2017 8:05 | karma článku: 33,90 | přečteno: 855x
  • Další články autora

Ivana Dianová

Exotická večeře

Potřebujete se nějak potěšit? Utěšit? Není nad to, když vám někdo z lásky připraví nějakou líbeznou krmi.

25.4.2024 v 1:12 | Karma: 17,16 | Přečteno: 336x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Nedívej se tam, nikdo tam není

Nevím přesně, zda je to dar nebo prokletí. Jsem pro jistou skupinu obyvatel nepřehlédnutelná a neodolatelná. Vlastně s tím nic nechci dělat, i kdyby to šlo, když se tak nad tím zamýšlím.

10.4.2024 v 10:24 | Karma: 24,24 | Přečteno: 950x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma: 42,67 | Přečteno: 10390x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma: 29,94 | Přečteno: 902x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Kšeft století

Nejsem obchodně zdatná. Vůbec. Nemám v sobě to pnutí a když se občas snažím v tomto směru něco podniknout, kdekdo mě dokonale očůrá. Tím víc mě fasinují lidé, kteří to mají naopak, zejména když tím nepoškozují druhé.

21.3.2024 v 14:46 | Karma: 31,72 | Přečteno: 920x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  19:40

Nejvyšší soud USA se poprvé zabývá otázkou, zda mají bývalí prezidenti absolutní imunitu vůči...

Trvalo to měsíc. Baltimore otevřel kanál pro lodě uvězněné po zřícení mostu

25. dubna 2024  19:34

Měsíc po zřícení přístavního mostu proplula nově otevřeným plavebním kanálem v Baltimoru první loď....

Chcete peníze? Máme otázky! Jourová jménem Bruselu griluje Ficovu vládu

25. dubna 2024  19:25

Nikdo si nepřeje, aby Slovensko přišlo o peníze z evropských fondů, řekla ve čtvrtek...

Ázerbájdžán v Karabachu zboural arménskou vesnici, na místě staví mešitu

25. dubna 2024  18:55

Ázerbájdžán v jedné ze znovuzískaných vesnic v Náhorním Karabachu zbořil 200 let starý arménský...

  • Počet článků 629
  • Celková karma 32,01
  • Průměrná čtenost 2036x
Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš", ...a také Danajka.  Psát mi můžete na ohlasynablogdanajka@seznam.cz             Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy