Držka

20. 06. 2017 18:51:58
Je to poměrně nelichotivý výraz, ale musím uznat, že v tomto případě přesný. Osoba, která byla takto označená, prostě Držka je, nedá se nic dělat...

"Je strašně hodná, i když, pravda, dost střelená," vykládal mi něžně starý pán, který vypomáhal v útulku. Naše vyhlédnutá a kýžená fenka byla těžký svéráz, ale byla na něj upnutá. Takže mu vlhly oči, když nám ji předával.

"Vona se mnou spává," shýbnul se a podrbal vlčí kříženku na hlavě. "Parádně hřeje, ale víte co..."Zarazil se. "Vona je strašně ukecaná a žvaní i ze spaní, to mi teda vadí!" "Hi, hi," udělala jsem zdvořile. "Vona skoro mluví, víte!" Uzavřel muž svůj referát.

Fena na mě moudře koukala, ale nic neříkala. Pomyslela jsem si své. Nemluvila ani v autobusu, pouze ho poslintala, jak se potila jazykem. Syn u ní seděl v podřepu a trochu posměšně se vyptával. "T prej umíš mluvit, jo?" Fena nic, jenom se tak zase hrozně chytře dívala. Syn vytáhl piškotek. "Jestli ho chceš, řekni haf!" řekl nemilosrdně. "HAF!" zopakovala fenka doslova. "Chceš ještě?" "HAF!!" Jednoznačná odpověď na celkem zbytečnou otázku. Nebylo to psí zaštěkání, bylo to H A F.

"Fakt šokující- pes dělá haf, to by mě v životě nenapadlo," smála jsem se. Za pár hodin mě to přešlo.

Celou noc jsme byli vzhůru. Mohu vás ujistit, že i protáhlou mordou s dlouhým jazykem se dá poměrně slušně artikulovat! V pelechu u kamen naléhavě hovořila psice. "Kladla otázky a sama si na ně odpovídala. Občas svůj monolog proložila odfrknutím nebo zamlaskáním, což mě trochu uklidnilo. Celkově to ale bylo strašidelné."Takže ty fakt jako umíš mluvit," konstatovala jsem odevzdaně ráno a chtělo se mi spát. "Huf!" odvětila fena souhlasně. "A rozumíš všemu, jo?" ubezpečoval se syn, tehdy třináctiletý, a já ho zpražila pohledem. "Huf"! Intonace byla jednoznačná: "Čemu se jako furt divíte?!"

Fenka Réza, nyní asi patnáctiletá, u nás žvaní už přes deset let. Umí něžně šeptat, ale taky se strašně hádá. "To je strašná držka," podotkl pobaveně synův spolužák, kterého Réza sepsula na tři doby, protože jí sedl do jejího křesla. Nejvíce si ale vypráví s mojí malou dcerkou. Rozumí si na slovo.

Dneska jsme spolu vyprovázely dcerku na autobus. jela se školkou na výlet. Réza hovořila více než kdykoli předtím. Svým prošedivělým čenichem artikulovala skoro jako Saskia Burešová, když vyrážela: "Hue! He! Hne! Ne!" A snažila se nastoupit do vozu za Nando. Nechtěla dceru pustit samotnou, já ostatně taky ne, ale přemohla jsem se. Réza ne. Tu jsem musela snést ze schodů a složit ji na chodník.

Mluvila celé dopoledne v kuse. V duchu byla taky na výletě, to bylo jasné. Hlídala malou, odrazovala případné nebezpečníky. Pak byl čas dceru vyzvednout.

Réza letěla pře školku jak s keserem, revma nerevma, ocas za ní jenjen vlál. Nanda vyběhla z autobusu. "Ahoj! Rézo, ahoj! AHOJ!"

"Huaahoouy!" zajásala vlčice a obě holky se objaly!

Autor: Ivana Dianová | úterý 20.6.2017 18:51 | karma článku: 36.26 | přečteno: 1745x

Další články blogera

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 40.63 | Přečteno: 8556 | Diskuse

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma článku: 24.06 | Přečteno: 661 | Diskuse

Ivana Dianová

Kšeft století

Nejsem obchodně zdatná. Vůbec. Nemám v sobě to pnutí a když se občas snažím v tomto směru něco podniknout, kdekdo mě dokonale očůrá. Tím víc mě fasinují lidé, kteří to mají naopak, zejména když tím nepoškozují druhé.

21.3.2024 v 14:46 | Karma článku: 28.27 | Přečteno: 726 | Diskuse

Ivana Dianová

Dvě ženy v jedné posteli

Je to méně přirozené než když se v posteli nachází muž a žena? Zažila jsem oboje a zjistila, že přirozené jsou obě možnosti, ale s mužem je to jednodušší.

15.3.2024 v 0:14 | Karma článku: 31.32 | Přečteno: 1193 | Diskuse

Další články z rubriky Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 5.83 | Přečteno: 118 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 40.63 | Přečteno: 8556 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.22 | Přečteno: 423 | Diskuse

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma článku: 24.06 | Přečteno: 661 | Diskuse

Helena Opršalová

Fixovaný zlobílek

Sedím sama v koutu restaurace. Manžel právě odlezl i s talířem a někde mezi barem a záchody se snaží nakrmit zdrhající dítě.

25.3.2024 v 14:09 | Karma článku: 12.37 | Přečteno: 576 | Diskuse
Počet článků 627 Celková karma 32.56 Průměrná čtenost 2032

Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš", ...a také Danajka.  Psát mi můžete na ohlasynablogdanajka@seznam.cz             Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené články

více

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...