Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nikam nejdu II. aneb Dej tam tu ceduli!

Čekám v otcově bytě na to, až ho přiveze sanita. Z nemocnice, kde strávil tři týdny s jednou z nejhorších chorob, která ho kdy mohla postihnout. Splnil svůj slib a vrátil se. Vrátil se do života, navzdory všem beznadějným prognózám a temným předpovědím.

Už jsem netrpělivá. Měl přijet ve dvanáct, teď jsou tři pryč. Abych se jó měla dobře, zvoní mi mobil. Neznámé číslo. Nějaký hlas mi pomalu a jakoby zdráhavě hlásí, že je sestra z oddělení, kde ležel můj otec. Musí mi bohužel říct něco špatného. Udělá se mi zle. Už vsedě poslouchám, jak ze sebe ta sestra souká svou špatnou zprávu: zapomněli otci přibalit inzulín! Odháním od sebe příznaky infarktu a ujišťuju jí, že si rááááda pro ten inzulín večer zaběhnu! Uff…

Ale to už slyším, jak někdo buší na dveře, letím otevřít a otec vchází do předsíně. Přes rameno má velký pytel jako čert. Žádný saniťák nebo tak někdo, který by ho měl předat, jak bylo domluveno. Otec prý vyskočil z auta sám a nečekal; je snad nějaký Lazar nebo co?!

Zatímco se cpe kuřetem na smetaně, pročítám si jeho propouštěcí zprávu. Nevěřím vlastním očím. Zpráva čítá pět poctivých listů oboustranně, každý odstavec je v zásadě konstatování, že šlo o život. Mám chuť tento skvost zhudebnit- to by byl melodram jako víno! Jsou tam ovšem takové perly, že místy propukám v nezvladatelný smích, ve kterém jsou bezpochyby přimíchány úleva z dobrého konce a bezmoc.

Otec diktoval svou anamnézu napůl v bezvědomí, což se očividně odrazilo na kvalitě sdělení, leč některé hlody byly zjevně poznamenány básnickou licencí autora. Co mě zaujalo jako první, bylo velkorysé číslo potomků, které otec uvedl. Buď přidal několik vnoučat či pravnoučat do nesprávného oddělení, nebo mám někde tajné sourozence. A nebo otec prostě nenuceně zaokrouhlil směrem nahoru. Výsledek byl vpravdě omračující.

Dále mě málem strhly tyto informace: pacient v mládí kouřil, ale již přes šedesát let je nekuřák! A nebo: jeho starší sestra prodělala rakovinu, TBC, dvakrát infarkt, ale jinak je zcela zdravá, přesto ovšem v 99 letech zemřela?! Tady lékař udělal nepřeberné množství vykřičníků i otazníků, aby nebylo pochyb, že to si tedy moje teta dovolila dost!

Když jsem došla ke kajícnému přiznání pacienta na straně tři, a sice,   že inzulín si píchá, jen když si vzpomene, a asi tak šest jednotek, zatímco si má píchat dvakrát denně jednotek dvacet šest, už jsem byla vyřízená a zprávu jsem musela odložit.

Bylo nad slunce jasnější, že se nám rýsuje celodenní péče a dohled, jakkoli otec mával rukou a mluvil o přemrštěnosti. Prý se odmítá najednou pozorovat a hlídat a následně nervovat, kdyby skutečně něco zaznamenal. Užil jsem si pěkný život, a teď už Pánu Bohu poručeno!

Už jsem si zoufala, že bezvědomí nezůstalo bez následků, když tu naprosto rozumně a přesně pronesl: „Co je ale nutný, tak dát tam tu děkovnou ceduli!“ Věděla jsem, o čem mluví. Říkal mi to už v nemocnici. Vzala jsem kus papíru a tužku: „Tak diktuj, co tam chceš všechno mít,“ pobídla jsem ho a otec se poctivě zamyslel. Nalepím to na výlohu krámku, před kterým se to stalo, umínila jsem si.

„Tak si piš!“ rozkázal po chvíli. „Děkuju neznámému zachránci, nebo podle hlasu možná spíš zachránkyni, která mi dne toho a toho zavolala sanitu, když jsem se zhroutil na zastávce té a té. Nebýt jí, už bych tu nebyl. Šlo o vteřiny a ona byla duchapřítomná. Jsem jí z celého srdce vděčný a přeju jí v životě jen to nejlepší!“

Můj sarkastický otec měl vlhké oči, když dodiktoval, a já je mám ještě teď, když to píšu.

Tak ještě jednou díky naší zachránkyni, ale i dalším lidem, kteří neváhají pomoci druhým…

 

Související článek: Ivana Dianová - Nikam nejdu! 

 

Autor: Ivana Dianová | neděle 23.11.2014 23:28 | karma článku: 30,68 | přečteno: 1102x
  • Další články autora

Ivana Dianová

Exotická večeře

Potřebujete se nějak potěšit? Utěšit? Není nad to, když vám někdo z lásky připraví nějakou líbeznou krmi.

25.4.2024 v 1:12 | Karma: 18,55 | Přečteno: 377x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Nedívej se tam, nikdo tam není

Nevím přesně, zda je to dar nebo prokletí. Jsem pro jistou skupinu obyvatel nepřehlédnutelná a neodolatelná. Vlastně s tím nic nechci dělat, i kdyby to šlo, když se tak nad tím zamýšlím.

10.4.2024 v 10:24 | Karma: 24,24 | Přečteno: 952x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma: 42,67 | Přečteno: 10391x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma: 29,94 | Přečteno: 902x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Kšeft století

Nejsem obchodně zdatná. Vůbec. Nemám v sobě to pnutí a když se občas snažím v tomto směru něco podniknout, kdekdo mě dokonale očůrá. Tím víc mě fasinují lidé, kteří to mají naopak, zejména když tím nepoškozují druhé.

21.3.2024 v 14:46 | Karma: 31,72 | Přečteno: 920x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 629
  • Celková karma 32,12
  • Průměrná čtenost 2036x
Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš", ...a také Danajka.  Psát mi můžete na ohlasynablogdanajka@seznam.cz             Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy