Pohádka mládí

Když za námi na chatu přijede můj otec, moje kuchařské sebevědomí vždy naroste do nebetyčných výšin. I tak vařím ráda, ale pro tátu dvojnásob: rád totiž jí a umí dobré jídlo ocenit.

I letos jsem se před plánovaným příjezdem důkladně předzásobila vším možným a už dopředu se těšila, jak bude otec pomlaskávat a jak zase přibere, což bývá pravidlem.

Čekalo mě však hořké zklamání. Na přivítanou jsem usmažila kuřecí řízky, ušťouchala vařené brambory s bylinkami, a vše poházela kousky másla. Otec rozpačitě smýkal řízkem po talíři a vzdychal. Nakonec si talíř odnesl do svého pokoje. „Já si to sním později,“ sliboval, „jsem po té cestě nějak zničený, ani nemám hlad.“ To jsem chápala: tři a půl hodiny v jednom autobuse, pak skoro hodina v druhém, půl hodiny pěšky ze vsi k chatě....Taky mívám dost.

Talíř zůstal skoro nedotčen až do večera. „Tak ti naleju aspoň polívku,“ chtěla jsem ho namlsat. Kuřecí vývar se zeleninou a domácími nudlemi, tátova oblíbená. „No, tak krapet,“ pronesl bez nadšení, a bez nadšení ji i snědl. „Pořád mi nějak nejni,“ přiznal, „ chuť nejni,“ upřesnil. „Z toho se vyspíš,“ uklidňovala jsem jeho i sebe. „Zítra budeš zase žravej a fit!“

Druhý den bylo lečo. Srdce, oči i jazyk se na něj zrovna smály, jak bylo dobré a jak pěkně vypadalo. Otec usedl za stůl pod borovicí zase tak nějak nenadšeně. „Ááá,“ zamával rukama, „to ses moc nestrefila, ještě nemám hlad...“ Talíř opět odnesl jak anorektik do svého pokoje s podotknutím, že si to sní odpoledne. Nevěděla jsem, jestli se mám urazit nebo mít strach, přece jenom čtyřiaosmdesátka není málo!

Třetí den jsem podusila maso se smetanovou omáčkou a uplácala jsem houskový knedlík. I naše dvouletá holčička s vervou nabírala a cpala se; to musí klapnout! „Nech mi to na večer,“ rovnou otec pronesl, „já měl ráno to lečo, a ještě nemám hlad.“ Teď už jsem byla nejenom uražená, ale i ustrašená a navíc jako kuchařka totálně frustrovaná.

Další den jsem brala ve statku mléko. Dovalila jsem obří bandasku a odhodlaně vytáhla kašovar; co se budu přeexponovávat! Uvařila jsem k tomu míchaný kompot a rozlila bělostnou kaši do talířů. „Perník, skořici, kakao, med?“ vychrlila jsem na tátu skoro výhrůžně. Otec mi ožil před očima. „Všecko!“ vykřikl radostně. Ozdobila jsem mu kaši jak chodský koláč a zakousla se do svého chleba se sádlem. Já osobně bych dobrovolně ani neolízla naběračku, jak krupicovou kaši nesnáším.

Rodina dlabala jak posedlá, v mžiku bylo snědeno a všichni se spokojeně usmívali. „Téhle dobroty bych snědl třeba kýbl,“ ukázal otec na nádobu, se kterou jsme chodili pro vodu, a mně se z té představy udělalo mdlo. Všichni přikyvovali.

Každopádně kašička otce konečně rozjedla a já si už nemusela dělat starosti o jeho zdraví...   

 

Autor: Ivana Dianová | pondělí 21.7.2014 22:23 | karma článku: 27,58 | přečteno: 1280x
  • Další články autora

Ivana Dianová

Nedívej se tam, nikdo tam není

Nevím přesně, zda je to dar nebo prokletí. Jsem pro jistou skupinu obyvatel nepřehlédnutelná a neodolatelná. Vlastně s tím nic nechci dělat, i kdyby to šlo, když se tak nad tím zamýšlím.

10.4.2024 v 10:24 | Karma: 24,09 | Přečteno: 924x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma: 42,65 | Přečteno: 10371x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma: 29,84 | Přečteno: 891x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Kšeft století

Nejsem obchodně zdatná. Vůbec. Nemám v sobě to pnutí a když se občas snažím v tomto směru něco podniknout, kdekdo mě dokonale očůrá. Tím víc mě fasinují lidé, kteří to mají naopak, zejména když tím nepoškozují druhé.

21.3.2024 v 14:46 | Karma: 31,58 | Přečteno: 917x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Dvě ženy v jedné posteli

Je to méně přirozené než když se v posteli nachází muž a žena? Zažila jsem oboje a zjistila, že přirozené jsou obě možnosti, ale s mužem je to jednodušší.

15.3.2024 v 0:14 | Karma: 32,35 | Přečteno: 1356x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Exposlanec ODS Šťastný, lékař bývalého prezidenta, se pokouší za ANO o návrat

23. dubna 2024  12:26,  aktualizováno  12:52

Pražské ANO ve středu rozhodne, zda zkusí vrátit do nejvyšších pater politiky Borise Šťastného,...

Začaly vypovídat poškozené. Vyslechnout si je Cimický k soudu nepřišel

23. dubna 2024  11:02,  aktualizováno  12:47

V případu psychiatra Jana Cimického, který čelí obžalobě z několika znásilnění a desítek případů...

Jste pryč, když jiní umírají? Ukrajinci v branném věku přišli o konzulární služby

23. dubna 2024  12:37

Ukrajina přestala poskytovat konzulární služby ukrajinským občanům v branném věku, kteří pobývají v...

Bezdůvodně napadl děti na zastávce a v tramvaji. Agresora policie dopadla záhy

23. dubna 2024  12:16

Napadení dvou skupin dětí krátce po sobě šetřili v polovině dubna policisté v Praze Řepích. Nejprve...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 628
  • Celková karma 33,43
  • Průměrná čtenost 2040x
Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš", ...a také Danajka.  Psát mi můžete na ohlasynablogdanajka@seznam.cz             Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy