Staromódní matka

28. 04. 2023 19:41:09
Vždycky jsem si přála dcerku. Holčičku, kterou si budu strojit do vkusných šatiček, botiček, česat jí copánky, a tak dále. Holčičky mám hned dvě, takže bych měla být v tomto smyslu uspokojená. Jenomže...

Dlouho to tak vypadalo. Nadšeně jsem nakupovala, vymýšlela modely, strojila krásnou holčičku, nejdřív jednu, pak druhou. Jak sebe nečančám, u holek jsem si módu užívala. V současné době si ale k mému smutku a rozladění užívám už jen u jednoho kusu, a sice u pětileté Vivi. Ta se ještě dá.

Nandě bude brzy jedenáct. Její šatník, mnou nacpaný k prasknutí, ji absolutně nevzrušuje. Respektive on ji vzrušuje, ale ne kladně. Nemohu tu napsat ten nejvýstižnější výraz, tak třeba...ji irituje? Chápete... Nandě se dramaticky změnil vkus. Šaty a sukně- jsou trapné! Barevná trika? Ta už jsou víc než trapná! Chci ji totálně znemožnit? Vztekle je pašuje do Vivinčina prádelníku, zatímco malé šťastně svítí očka. Růžové! Žluté! Ach! Ty jsi tak hodná, Nando!

Nandě také svítí očka, což o to, ale vedle v bráchově pokoji. Systematicky, s pro mě téměř zhoubnou kreativitou, mu průběžně probírá skříň! Starší bratr je extrémně hodný a chápavý, pro Nánu má od samého začátku obří slabost. Pro sestru by se rozdal, a to, že jeho matka trpí, je mu v tomhle případě úplně fuk. Kdyby chtěla Nanda vyrazit do světa v trenýrkách, co má právě na sobě, stáhne si je z těla a obratem jí je předá. Stal se pyšným výhradním dodavatelem Nániných výstředností. Co jsem těžce snášela na něm, coby klukovi, s radostí teď zapůjčuje holčičce. On sám je hubený, a i když je o třicet centimetrů vyšší, není v tom ani jím, ani sestřičkou spatřován nižádný problém. Černá mikina s lebkou, dlouhá až pod kolena? K tomu otřesná černá, ocvočkovaná kšiltovka s týmž symbolem, navíc kšiltem dozadu? Bomba! Volná rockerská trika a Matyho džíny, pětkrát ohrnuté? Mami, jak to, že to nechápeš? Jak to, že se vůbec, ale vůbec nevyznáš v módě? A já šílím, vysvětluju, domlouvám, občas zakazuju, a hlavně kontroluju.

Nanynka byla vždycky hodně chytrá a vynalézavá, a to jí zůstalo. Já zase jsem občas silně důvěřivá , ba naivní, a dělá mi strašný problém to změnit. Když si přivstanu, abych stihla před odchodem do školy z Nány otrhat problematické oděvy, opravdu upřímně věřím, že pak jde vstříc vzdělávání ve svých normálních džínách a modré mikině s kapucí, a ještě ji polituju stran nezvykle nacpaného batohu. Takže když pak se během dopoledne zastavím ve školní kanceláři pro nějaká lejstra, a náhodně spatřím na chodbě svou dcerušku v maskáčové košili od Antify, kterak všem důležitě ukazuje nápis na zádech: "Dobrou noc, bílá pýcho", sice v angličtině, ale nedělám si iluze, že by to učitelé nepřelouskali, jdou na mě mrákoty. Asi nehrozí, že by ji na ulici honili neonáckové, jako kdysi syna, ale stejně jsem neklidná.

Copak mě asi ještě čeká?

Autor: Ivana Dianová | pátek 28.4.2023 19:41 | karma článku: 35.72 | přečteno: 1176x

Další články blogera

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 41.38 | Přečteno: 9310 | Diskuse

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma článku: 25.44 | Přečteno: 697 | Diskuse

Ivana Dianová

Kšeft století

Nejsem obchodně zdatná. Vůbec. Nemám v sobě to pnutí a když se občas snažím v tomto směru něco podniknout, kdekdo mě dokonale očůrá. Tím víc mě fasinují lidé, kteří to mají naopak, zejména když tím nepoškozují druhé.

21.3.2024 v 14:46 | Karma článku: 28.86 | Přečteno: 745 | Diskuse

Ivana Dianová

Dvě ženy v jedné posteli

Je to méně přirozené než když se v posteli nachází muž a žena? Zažila jsem oboje a zjistila, že přirozené jsou obě možnosti, ale s mužem je to jednodušší.

15.3.2024 v 0:14 | Karma článku: 31.77 | Přečteno: 1222 | Diskuse

Další články z rubriky Ona

Mirka Pantlíková

Můj nešťastný pátek v UNI Hobby

Dnes je Velký pátek, jeden z největších křesťanských svátků, den utrpení Ježíš Krista. V ten den, jak praví Bible Kralická, vzal všechny hříchy na sebe a obětoval se za nás, hříšníky. To je čin v dnešní době naprosto neslýchaný...

29.3.2024 v 15:27 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 58 | Diskuse

Jana Melišová

Keď človek páchá zlo, kde je Boh?

Má človek slobodnú vôľu? Môžeme sa nezávisle rozhodovať a ovplyvňovať smerovanie nášho života? Mám za sebou desať rokov práce kaplána vo väzení. Takže trochu viem, čo to robí alebo nerobí s človekom, keď sa dopustí veľkého zla.

29.3.2024 v 11:54 | Karma článku: 13.47 | Přečteno: 211 | Diskuse

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 21.86 | Přečteno: 397 | Diskuse

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 30.69 | Přečteno: 541 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 9.48 | Přečteno: 192 |
Počet článků 627 Celková karma 33.00 Průměrná čtenost 2033

Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš", ...a také Danajka.  Psát mi můžete na ohlasynablogdanajka@seznam.cz             Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené články

více

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...