Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Žába

Jsou dny, kdybyste se nejradši neviděli. A pak zase takové, kdy byste nejradši neviděli ani druhé, nejlépe nikoho. A to je můj dnešní případ...

Jakkoli je téma vážné, začnu vtipem.  Přijde žába k fotografovi a žádá si: "Pane fotografe, potřebovala bych pěknou fotečku, ale skutečně šik- mám to pro snoubence k výročí, víte, tak aby to vypadalo." "Samozřejmě," je fotograf samá ochota, "uděláme portrétovku, srdce snoubence se na ni bude smát nahlas!"

Žába posmutní a vyloží mu, že má jisté pochybnosti, jakož i špatné zkušenosti z dřívějška- jelikož má velká ústa, vypadá na každé fotce otlemená a kulatá a celkově nic moc. Dá se s tím něco dělat? Nějaký trik?

Fotograf září. "Ale ovšem, madam, lehká pomoc! Až takhle udělám," luskne prstem," řeknete džéééém, a uvidíte, jak skvostně budete na své fotografii vyhlížet!"

Žába se natěšeně usadí, fotograf si naaranžuje ji i aparát, a pak luskne. "Marmeláda!" vysloví snaživě žába...

Ten vtip mám od svého otce, po kterém mám kulatou hlavu, jakož i obličej; pokaždé ho vyprávěl, když se vrátil od fotografa, aby uvolnil svou frustraci.

Dneska jsem se byla vyfotit na novou občanku. Dnes vás vyfotí hned na místě, možnost úniku žádná. Fotka musí splňovat asi tak půl miliónu podmínek, kupodivu ale mezi nimi není, že pak nemá děsit lidi.

Snažila jsem se stočit hlavu trochu šikmo a pozvednout bradu, abych alespoň opticky zmenšila počet brad a zúžila chřtán. Nesměla jsem. Chtěla jsem vystrčit sem tam nějaký zub, což většinou fotku lehce vylepší- taky jsem nesměla. To bude fotečka jak do zločineckého alba, pomyslela jsem si posupně, ale poslušně jsem zabodla zrak do objektivu jak na rentgenu.

Neutekla jsem jedině proto, že bych zase příště vyplňovala ty stohy papírů, a znovu by mě čekalo stejné ponížení.

"Tak co, jak se vám líbí?" zeptala se se sadistickým úsměvem ta sveřepá osoba za přepážkou.

"Běžte někam!" málem jsem plačtivě zakřičela.

Na její obrazovce, nebo co to je, byla moje (?) hlava jako koule od sněhuláka, splývající s krkem, jako bych měla hlavohruď. Na ní dvě kulaté oči, jako když tříleté dítě nakreslí hlavonožce, a trpce semknuté rty uštvaného člověka...

 

Autor: Ivana Dianová | čtvrtek 4.10.2018 22:27 | karma článku: 39,15 | přečteno: 1132x
  • Další články autora

Ivana Dianová

Nedívej se tam, nikdo tam není

Nevím přesně, zda je to dar nebo prokletí. Jsem pro jistou skupinu obyvatel nepřehlédnutelná a neodolatelná. Vlastně s tím nic nechci dělat, i kdyby to šlo, když se tak nad tím zamýšlím.

10.4.2024 v 10:24 | Karma: 23,33 | Přečteno: 886x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma: 42,60 | Přečteno: 10353x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma: 29,49 | Přečteno: 876x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Kšeft století

Nejsem obchodně zdatná. Vůbec. Nemám v sobě to pnutí a když se občas snažím v tomto směru něco podniknout, kdekdo mě dokonale očůrá. Tím víc mě fasinují lidé, kteří to mají naopak, zejména když tím nepoškozují druhé.

21.3.2024 v 14:46 | Karma: 31,36 | Přečteno: 909x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Dvě ženy v jedné posteli

Je to méně přirozené než když se v posteli nachází muž a žena? Zažila jsem oboje a zjistila, že přirozené jsou obě možnosti, ale s mužem je to jednodušší.

15.3.2024 v 0:14 | Karma: 32,28 | Přečteno: 1348x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Fíkusová paralela

Rostlinou naší rodiny je jednoznačně fíkus. Měli jsme doma skutečného obra, který měl na svém kmeni neobvykle mnoho větviček. Každé z dětí, když přišel ten pravý čas, si jednu ulouplo a dalo do láhve od limonády s vodou.

5.3.2024 v 15:58 | Karma: 32,64 | Přečteno: 689x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Neučte mě znát učitelky

Nesnáším "Mekáč", ale moje dcery to mají naopak. Nevím, proč. Takže jim vždy vysvětlím, jaká že to zvěrstva jedí, nevynechám ani mleté kůže a chrupavky. A popíšu mastnotu. Přepálenou! Játra! Slinivka! No a pak jim něco objednám.

27.2.2024 v 18:51 | Karma: 33,41 | Přečteno: 1147x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Jak mi dcera odehnala partnera

Nikdy by mě nenapadlo, že to může být tak rychlé. Ale ať! Už to nebolí. Zjevně to nebyl ten pravý. A jiného než pravého už nechci!

7.2.2024 v 20:07 | Karma: 38,00 | Přečteno: 3775x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Právnička nebo houslistka?

Dramatické období, kdy dítě začíná rozvažovat o svém budoucím povolání, je, zdá se, tady. Moje starší dcerka má relativně jasno.

4.2.2024 v 23:45 | Karma: 32,23 | Přečteno: 741x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Které z dětí máš nejradši?

Moje starší dcera mi tuhle otázku klade každou chvíli. Vybafne to na mě, když to nejméně čekám. Jestli doufá, že se spletu nebo mě nachytá u nějaké nepřesnosti, těžko říct. Naopak tuším, proč se mě na to ptá.

1.2.2024 v 2:52 | Karma: 37,07 | Přečteno: 2637x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Nejdůležitější ze všeho je vyčistit si cévy

Nedělám si iluze, že moje cévy jsou křišťálově čisté, prakticky průhledné, a že uplést z nich pružnou pomlázku by byla brnkačka.

17.1.2024 v 3:21 | Karma: 35,58 | Přečteno: 1107x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Jak jsem zpívala v katolickém kostele svým skoro barytonem koledy

Pro spoustu lidí není podobná aktivita nijak neobvyklá či zarážející. Pro mne to však byla tak ojedinělá a pikantní zkušenost, že jsem se rozhodla ji písemně zpracovat a podělit se o ni.

6.1.2024 v 2:38 | Karma: 35,99 | Přečteno: 772x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Krajky. Všude samé krajky

Přehodil mi přes obličej a horní část těla studenou plachtu. Ukázalo se, že má jeden otvor. Tím sáhl dovnitř a ucítila jsem, jak se dotýká mých víček a vzápětí mi na oko nainstaloval nějaký přístroj. Propadla jsem panice.

21.12.2023 v 0:38 | Karma: 37,88 | Přečteno: 914x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Předvánoční setkání

Bylo vedro. Seděly jsme zase jednou s mámou u stolku na balkóně s výhledem na celé Nuselské údolí a Pankrác, před sebou poctivé hrnky s kávou, a povídaly jsme si. Letní den jak vyšitý. Brzy budou prázdniny.

4.12.2023 v 8:22 | Karma: 38,54 | Přečteno: 913x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Babybox. Ano - ne?

Anna tudy procházela už potřetí. Pokaždé, když míjela to místo, maličko zadrhla v chůzi a srdce se jí naopak rozběhlo rychleji. U hlavního vchodu do nemocnice bylo v tuto dobu docela rušno, ale tudy, za rohem, nešel skoro nikdo.

29.10.2023 v 13:45 | Karma: 41,97 | Přečteno: 2344x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Dej mi znamení

Dobře si pamatuji ten den. Sluneční paprsky se prodíraly skrz štětinaté větve starých borovic, vzduch voněl vodou z nedalekého rybníka a šťastnými výkřiky dovádějících dětí. Písek na pláži mě pálil do šlapek a já koukala do nebe.

17.10.2023 v 2:19 | Karma: 39,60 | Přečteno: 1053x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

S drápy na věčné časy a nikdy jinak, zdá se

"Ještě pár schodů a jsme tam," povzbuzovala mě halasně Vivi a tlačila svými maličkými packami do mých zad. "Hele, až budeme támhle, uvidíme vláček!" lákala mě.

14.10.2023 v 20:56 | Karma: 38,11 | Přečteno: 974x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Příběhy z naší rodiny VIII.

Každé dítě by mělo mít blízkou dospělou osobu, se kterou může svobodně rozebírat svoje myšlenky, pocity, zážitky a poznatky ze života. Neměl by to být rodič, ale někdo jiný z rodiny, popřípadě z přátel rodiny. Já jsem měla tetu.

5.10.2023 v 17:44 | Karma: 37,35 | Přečteno: 810x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Tři jahodové a jeden prs

Po třídní schůzce chodíme vždycky na zmrzlinu. Já si ji zasloužím, neb jsem vždy umluvená a vyprahlá jak horník, Vivi, která to absolvuje se mnou, za klidnou spoluúčast, Nanda za odměnu. Je to náš rituál.

21.9.2023 v 17:47 | Karma: 38,64 | Přečteno: 1114x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Dva tátové. A proč by ne?

Vracíme se s dcerkami ze hřiště. Cestou nás dobíhá nádherné dítě, tak dvouleté. Mini culíčky, obrovské černé oči s radostnými jiskřičkami. Maličká mi připomíná Nandu, když byla malá. Okamžitě zjihnu. "Ne! mami, ne!" zaklíná mě.

13.9.2023 v 17:26 | Karma: 37,25 | Přečteno: 1318x | Diskuse| Ona
  • Počet článků 628
  • Celková karma 33,24
  • Průměrná čtenost 2040x
Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš", ...a také Danajka.  Psát mi můžete na ohlasynablogdanajka@seznam.cz             Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy