Koukej se dobře, člověče, ať nezíráš

21. 06. 2018 23:04:20
Přistoupila ke mně upravená žena, tak čtyřicet let. V ruce lejstro s hlavou: nějaká asociace by ráda založila školu pro hluchoněmé. Aha, petice, napadlo mě. Začala jsem číst, zatímco žena pomlaskáváním naznačovala polibek.

Už už jsem uchopila nabízenou propisku, když mlaskání se stalo téměř frenetickým, což mě zarazilo. Naštěstí jsem zahlédla kolonku pro částku- očekávaný dar, a bylo vytapetováno. Stejným písmem, ale s rádoby jinými podpisy tam byly částky jako 9 tisíc, někde i víc.

Odvrátila jsem hlavu, aby žena - údajně hluchoněmá- nemohla odezírat z mých rtů, a s týmž milým úsměvem, se kterým jsem prve přijala papír, jsem řekla, že nemám peníze. Žena hbitě zareagovala posuňkem, kterým naznačovala "alespoň trošku". To už jsem neodolala a použila znakovou řeč. Úsměv jí okamžitě zmizel z tváře, neodpověděla; ta byla neslyšící asi jako netopýr. Aspoň už nemlaskala, potěšilo mne. Takže- co se mne týče- tato škola pro neslyšící hned tak stát nebude!

Popadla papír a zmizela. Nějaká žena, která prve nevěřícně zírala, že se s onou "hluchoněmou" vůbec zastavuju, si očividně oddechla. Zjevně mě měla za slaboducha. Dozvěděla jsem se, že na tomto místě, konkrétně ve Štěpánské, tato ženština operuje již dlouho, a je to mrcha podvodnická, fuj, že se nestydí, a kdybych jí byla chtěla něco dát, tato dobrá žena by jí namlela hubičku, jako onehdá, když chtěla podvést starou babičku s chodítkem a šátkem na hlavě.

Musím říct, že jsem si oddechla v několika minutách již podruhé: poprvé když podvodnice přestala mlaskat a dráždit mi tím čidla, a znovu nyní, když moje andělka strážná odešla pracovat do nedalekého obchodu. Tak trochu jsem se děsila obou dam.

Zírám, jak jsou někteří lidé kreativní. Jestlipak již někdo přispěl na tu bohulibou školu? A taky zírám, jak je možné, že tato dobračka zde údajně operuje již léta, ještě ji nesebrali?

Autor: Ivana Dianová | čtvrtek 21.6.2018 23:04 | karma článku: 41.42 | přečteno: 4445x

Další články blogera

Ivana Dianová

Dvě ženy v jedné posteli

Je to méně přirozené než když se v posteli nachází muž a žena? Zažila jsem oboje a zjistila, že přirozené jsou obě možnosti, ale s mužem je to jednodušší.

15.3.2024 v 0:14 | Karma článku: 27.04 | Přečteno: 984 | Diskuse

Ivana Dianová

Fíkusová paralela

Rostlinou naší rodiny je jednoznačně fíkus. Měli jsme doma skutečného obra, který měl na svém kmeni neobvykle mnoho větviček. Každé z dětí, když přišel ten pravý čas, si jednu ulouplo a dalo do láhve od limonády s vodou.

5.3.2024 v 15:58 | Karma článku: 28.77 | Přečteno: 542 | Diskuse

Ivana Dianová

Neučte mě znát učitelky

Nesnáším "Mekáč", ale moje dcery to mají naopak. Nevím, proč. Takže jim vždy vysvětlím, jaká že to zvěrstva jedí, nevynechám ani mleté kůže a chrupavky. A popíšu mastnotu. Přepálenou! Játra! Slinivka! No a pak jim něco objednám.

27.2.2024 v 18:51 | Karma článku: 31.48 | Přečteno: 1013 | Diskuse

Ivana Dianová

Jak mi dcera odehnala partnera

Nikdy by mě nenapadlo, že to může být tak rychlé. Ale ať! Už to nebolí. Zjevně to nebyl ten pravý. A jiného než pravého už nechci!

7.2.2024 v 20:07 | Karma článku: 37.33 | Přečteno: 3641 | Diskuse

Další články z rubriky Ona

Lenka Prokopová

Jarní prázdniny

Máme za sebou jarňáky. Čas, kdy se rodiny přesouvají do jiných regionů nebo do Alp. Čas, který český rodič zpravidla tráví se svými ratolestmi zimními radovánkami. Čas, kdy můžeme být jako rodina spolu.

18.3.2024 v 22:47 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 28 | Diskuse

Ivana Dianová

Dvě ženy v jedné posteli

Je to méně přirozené než když se v posteli nachází muž a žena? Zažila jsem oboje a zjistila, že přirozené jsou obě možnosti, ale s mužem je to jednodušší.

15.3.2024 v 0:14 | Karma článku: 27.04 | Přečteno: 984 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXVII.

Společenský život je osvědčeným lékem na splíny, byť v aktuálním abstinenčním modulu s omezenou účinností.

14.3.2024 v 20:31 | Karma článku: 12.16 | Přečteno: 222 |

Lucie Vacková

Viléme, Hynku, Jarmilo! Co to jen na mě leze?

Postupně jsem vyloučila chřipku, virózu, anginu, kovid, neštovice, černý kašel, vši, svrab i záškrt - prostě všechno, co může jeden schytat, pokud pracovní dny tráví v narvané školní třídě.

14.3.2024 v 17:21 | Karma článku: 17.17 | Přečteno: 339 | Diskuse

Lenka Prokopová

Máme psa aneb Moje psí omyly

Říká se, že pes je nejlepší přítel člověka. Pořídili jsme si tedy nejlepšího přítele. Zatím to vypadá, že je to přátelství naoko.

12.3.2024 v 12:11 | Karma článku: 21.29 | Přečteno: 555 | Diskuse
Počet článků 624 Celková karma 32.43 Průměrná čtenost 2025

Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš", ...a také Danajka.  Psát mi můžete na ohlasynablogdanajka@seznam.cz             Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené články

více

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Konec nadvlády programátorů. Pozic ubývá, na jednu se hlásí stále víc lidí

Premium Ochota firem splnit uchazečům skoro jakýkoli požadavek a velmi nízká konkurence. Tak by se ještě nedávno dala definovat...