Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Tak vorel, aby bylo jasno, vyklofni mi , když už, to levé oko!

Bojím se ptáků. A fest! Nebo spíš si je ekluju. Jinak, než pavouky, ale taky nic moc. Ptáka bych nezabila, na rozdíl od pavouka, ale tím to končí.

Ptáci šustí, sáhla jsem si na slepici, holuba a papoušky, takže to vím. Taky mají šupinaté nohy, krhavé pohyby a neustále pokukují jedním, pak zase druhým okem. Taky koukám jenom jedním okem, ale nemrskám přitom hlavou, alespoň doufám, a občas mrknu, což se o ptácích v té míře tvrdit nedá.

Měla jsem dva papoušky. Měla jsem je moc ráda, ale když na mě nalétávali a mluvili u toho lidskou řečí, necítila jsem se nijak zvlášť komfortně. Jsou divní, to mi nikdo nevymluví.

Před lety byla do mé tehdejší školky pozvaná dvojice chovatelů dravců Jak jinak- byli to ptáci. Nejdřív jsem se chtěla hodit marod, ale pak jsem si řekla, že budu sedět na zahradě na lavičce za stromem a odsud se nehnu. Přinejhorším půjdu na záchod, kdyby snad vyvstala nutnost postavit se ptáku čelem.

Nuže, všechny třídy se usadily na školní zahradě, já za jabloní, v sobě Neurol, a bez dechu jsme všichni přihlíželi vystoupení asi sedmi dravců, od sovy po nějakého orla nebo co to bylo. Jeden dravcovodič vyhazoval ty bestie do vzduchu jak model letadélka, a tyto letěly přes celou zahradu na ruku druhého dravcovodiče, který měla v ruce (kožené rukavici) myš. Pojedla a letěla zpět, kde na ni čekal další myší labuž. Strašné.

To nejhorší ale mělo teprve přijít. Všechny učitelky byly vyzvány, aby si zahrály na mrchovodiče- krmiče. Bylo mi jasné, že musím na záchod, a to na hodně dlouho; ptáků bylo relativně dost. Že by na mě nevyzbyl, byla pěkná, ale nesmyslná myšlenka.

Okýnkem ke mně doléhaly nadšené hlásky dětí, které povzbuzovaly své pedagožky. "Jana! Jana! Jana! Olga, Olga!" Atd.

Byla jsem se sebou spokojená. Až vylezu, ptáci budou uštvaní a tudíž bez zájmu mě děsit zblízka.

Vyšla jsem ze dveří jako vítěz. Já vám dám ptáka!

"Ivanka! Ivanka! Povzbuzování nebralo konce. Ptačí muž se usmál. "Á, ještě jedna paní učitelka! No nic! Bohouš poletí dvakrát!" Sebral z bidélka, rozuměj z klacku jako moje noha, když je oteklá, nějakého vrahouna v kožené čepičce a odněkud vyhrábl chcíplou myš. Klidně bych se mohla na WC vrátit, a vůbec by to nebylo simulování. " Přece byste ty mrňousky nezklamala- všechny vaše kolegyně to zvládly!

"Takže vorel, by dva se domluvíme následovně. Já tě nesrazím k zemi v atavistickém obranném reflexu, a ty nebudeš šustit víc, než musíš a nevyklofneš mi oko! Když bys jó musel, tak levé, ale radši ani to!" šeptala jsem si modlitbičku.

Poslušně jsem natáhla ruku s myší, na radu odborníka si ji podepřela druhou, a čekala. Někde na druhém konci se zvedl tmavý flek, asi nějaký šarkan, podle velikosti, a zamířil ke mně. Jenom jistota, že by mě honil po celé zahradě, až bych padla vyčerpáním, mě přinutila stát na místě.

Pták se blížil, samozřejmě nechutně šustil a kdyby to bylo možné, řekla bych, že si pomlaskával zobákem. Usedl, pojedl, pohlédl mi do obličeje, tak nějak lidsky potměšile, jako ' tentokrát tě ještě nechám, ale do budoucna za nic neručím' , a odletěl pro další myš nazpátek ke svému pánovi.. Pták na myší pohon, prostě. Fujtajbl!

Děti jásaly, já pak měla týden neschopenku. Už nikdy žádného ptáka zblízka!

Proč jsem si na to vzpomněla. Na květen máme nahlášenou parádní akcičku. Zástupkyně celá zářila; dětem se to bude líbit! Ty se zblázní z toho zážitku! A prý si dokonce učitelky mohou vyzkoušet přivolávání některého z těch miláčků- bude jich prý sedm! (BOHOUŠ???!!!) na myš!

No, řekla bych, že nejenom děti se zblázní...

 

Autor: Ivana Dianová | úterý 6.3.2018 20:33 | karma článku: 34,13 | přečteno: 791x
  • Další články autora

Ivana Dianová

Exotická večeře

Potřebujete se nějak potěšit? Utěšit? Není nad to, když vám někdo z lásky připraví nějakou líbeznou krmi.

25.4.2024 v 1:12 | Karma: 0 | Přečteno: 22x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Nedívej se tam, nikdo tam není

Nevím přesně, zda je to dar nebo prokletí. Jsem pro jistou skupinu obyvatel nepřehlédnutelná a neodolatelná. Vlastně s tím nic nechci dělat, i kdyby to šlo, když se tak nad tím zamýšlím.

10.4.2024 v 10:24 | Karma: 24,24 | Přečteno: 934x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma: 42,66 | Přečteno: 10378x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma: 29,93 | Přečteno: 896x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Kšeft století

Nejsem obchodně zdatná. Vůbec. Nemám v sobě to pnutí a když se občas snažím v tomto směru něco podniknout, kdekdo mě dokonale očůrá. Tím víc mě fasinují lidé, kteří to mají naopak, zejména když tím nepoškozují druhé.

21.3.2024 v 14:46 | Karma: 31,65 | Přečteno: 918x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 629
  • Celková karma 30,45
  • Průměrná čtenost 2036x
Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš", ...a také Danajka.  Psát mi můžete na ohlasynablogdanajka@seznam.cz             Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy