Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Máš ráda svou babičku?

Kdo by si pomyslel, že taková nevinná otázka může mít tak dramatický, téměř drásající dopad? Vždyť kdo by neměl rád svou babičku? A přece...
Réza je skutečně moc hodná...

Moje maminka v zásadě psy moc nemusela. Vzala na milost jedině naši Meggy. Tu znala od štěňátka, takže přerod něžné strakaté kuličky ve středně velkého vořecha proběhl pozvolna, nenásilně a bezbolestně. Té se nebála.

Meggy navíc byla mimořádně chytrá a sociálně zdatná, tudíž si to uměla zařídit. K babičce vzhlížela tak okázale, že ta nemohla jinak, než se do naší vypráskané fenky zamilovat. Kdyby bylo v celé její domácnosti deset deka šunky a přišlo deset hladových hostí, lahodná uzenina byla jednoznačně čubajzny!

Jednoho dne jsme objevili v útulku naši Rézu. Pan Srstka ji nabízel ve svém pořadu: "No. Rézinka, sluníčko, kdo by ji nechtěl, takový poklad?" Psice byla v dětství a dospívání týraná, byla označená jako obtížně vychovatelná a taky dvakrát vrácená coby nezvladatelná. Měla takové ty patřičně psí oči. A byla neuvěřitelně podobná Meggy! Všechno tohle dohromady pro mě byla jasná indikace k převzetí do péče!

Fenka se okamžitě sčuchla s celou rodinou, včetně stávající psičky. Nadešel den, kdy jsme ji hodlali představit prarodičům. Nebyla jsem si nijak zvlášť jistá, že babička bude nadšená. Děda byl jasný, tam jsem nepochybovala, ale babička, ach jo, už když jsem jí volala, že máme o psa víc, byla velmi podrážděná. Celkem logicky poukazovala na absurditu situace, kdy v jednom malém bytečku žijí dva psi, o jiných zvířatech nemluvě. Navíc tady byla jedna přitěžující okolnost: Na rozdíl od patnáctikilové Meggy byla Réza mnohem větší a silnější.

Rozhodli jsme se jít na to vědecky. I. P. Pavlov by si mlasknul! Stačil nám na to jeden sáček piškot, asi tak kilo syrového hovězího nakrájeného na kousky a víkend. "Máš ráda babičku?" zeptala jsem se naléhavým hlasem, v ruce pochoutku. Syn uchopil krásnou psí hlavu a souhlasně s ní zakýval, načež jsem vložila do kožešinové mordy lahodné sousto- odměnu.

Tomuto pošetilému konání jsme se oddávali po dva dny. Réza nejdřív nadšeně spolupracovala, ale čím byla sytější, tím výmluvnější ksichty u toho dělala. Ale KÝVALA! V neděli už z nás byla na prášky. Jakmile jsem vzala do ruky budoucí odměnu, Réza kývala jak blázen, nadšeně poskakovala, jazyk jí vlál až na zem, uculovala se čumákem jak šús, no děs běs.

Vypravili jsme se k našim, abychom rychle udali naše cirkusové číslo, dokud Réza ještě vypadá jako pes.

"Bože, kam sem vedeš toho koně?" spráskla ruce babička. Réze cvakaly drápy jak koni kopyta, s drobnou stařenkou si prakticky hleděly do očí....

"To je naše Rézinka," objala jsem strakatou hlavu, abych ukázala, jak moc hodná a vlídná naše fena je. Už do telefonu jsem ji patřičně vychválila! "Má tě moc ráda, víš, já jsem jí o tobě vyprávěla,a..." šaškovala jsem.

"No čoveče, ty ses už úplně pomátla z těch všech svých potvor chlupatejch", děla máma. To už ale pomalu roztávala. Lehce ji pohladila a fena se na ni vděčně podívala. "No, hodná asi je, což o to," babička ji začala hladit odvážněji a začala se usmívat. Réza nadšeně vrtěla a nastavovala hlavu.

"Hele, babi, že jsem nekecala, ona tě má fakt ráda!" nevydržela jsem. Zatímco babička masírovala psí čelo a uši, sáhla jsem do kabelky a vytáhla šustivý sáček s piškotami. Réza najednou nahodila takový ten varovný pohled jakože "a ty už mě s tím nes.r!" Nenechala jsem se však zastavit. Tohle číslo prostě předvedu! "Rézinko!" Fena pozvedla obočí, jako by říkala "no, co je, co zase chceš?" Babička se natěšeně uculovala, a já jsem sladce dořekla: "Máš ráda babičku?"

A Réze definitivně hráblo. Pysky až u nosu, zuby vyceněné jako vlk, začala vydávat neuvěřitelné hrdelní zvuky. Rozeřvala se jak šílenec a evidentně používala samá sprostá slova!

Babička vyděšeně ucukla. Tolik lásky ani nečekala? Tak to se nepovedlo, pomyslela jsem si zdrceně. Teď už asi mámu nikdo nepřesvědčí, že ji Réza miluje...

Réza konečně utichla. Pak přišla až těsně k babičce, opatrně jí položila svou vlčí hlavu do klína a oddaně a blaženě si něžně povzdechla, když ucítila její ruku na svém čele...

 

 

Autor: Ivana Dianová | neděle 28.8.2016 12:24 | karma článku: 36,18 | přečteno: 2102x
  • Další články autora

Ivana Dianová

Nedívej se tam, nikdo tam není

Nevím přesně, zda je to dar nebo prokletí. Jsem pro jistou skupinu obyvatel nepřehlédnutelná a neodolatelná. Vlastně s tím nic nechci dělat, i kdyby to šlo, když se tak nad tím zamýšlím.

10.4.2024 v 10:24 | Karma: 23,32 | Přečteno: 875x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma: 42,60 | Přečteno: 10352x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma: 29,49 | Přečteno: 874x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Kšeft století

Nejsem obchodně zdatná. Vůbec. Nemám v sobě to pnutí a když se občas snažím v tomto směru něco podniknout, kdekdo mě dokonale očůrá. Tím víc mě fasinují lidé, kteří to mají naopak, zejména když tím nepoškozují druhé.

21.3.2024 v 14:46 | Karma: 31,36 | Přečteno: 908x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Dvě ženy v jedné posteli

Je to méně přirozené než když se v posteli nachází muž a žena? Zažila jsem oboje a zjistila, že přirozené jsou obě možnosti, ale s mužem je to jednodušší.

15.3.2024 v 0:14 | Karma: 32,28 | Přečteno: 1347x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Fíkusová paralela

Rostlinou naší rodiny je jednoznačně fíkus. Měli jsme doma skutečného obra, který měl na svém kmeni neobvykle mnoho větviček. Každé z dětí, když přišel ten pravý čas, si jednu ulouplo a dalo do láhve od limonády s vodou.

5.3.2024 v 15:58 | Karma: 32,64 | Přečteno: 689x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Neučte mě znát učitelky

Nesnáším "Mekáč", ale moje dcery to mají naopak. Nevím, proč. Takže jim vždy vysvětlím, jaká že to zvěrstva jedí, nevynechám ani mleté kůže a chrupavky. A popíšu mastnotu. Přepálenou! Játra! Slinivka! No a pak jim něco objednám.

27.2.2024 v 18:51 | Karma: 33,41 | Přečteno: 1147x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Jak mi dcera odehnala partnera

Nikdy by mě nenapadlo, že to může být tak rychlé. Ale ať! Už to nebolí. Zjevně to nebyl ten pravý. A jiného než pravého už nechci!

7.2.2024 v 20:07 | Karma: 38,00 | Přečteno: 3774x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Právnička nebo houslistka?

Dramatické období, kdy dítě začíná rozvažovat o svém budoucím povolání, je, zdá se, tady. Moje starší dcerka má relativně jasno.

4.2.2024 v 23:45 | Karma: 32,23 | Přečteno: 740x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Které z dětí máš nejradši?

Moje starší dcera mi tuhle otázku klade každou chvíli. Vybafne to na mě, když to nejméně čekám. Jestli doufá, že se spletu nebo mě nachytá u nějaké nepřesnosti, těžko říct. Naopak tuším, proč se mě na to ptá.

1.2.2024 v 2:52 | Karma: 37,07 | Přečteno: 2636x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Nejdůležitější ze všeho je vyčistit si cévy

Nedělám si iluze, že moje cévy jsou křišťálově čisté, prakticky průhledné, a že uplést z nich pružnou pomlázku by byla brnkačka.

17.1.2024 v 3:21 | Karma: 35,58 | Přečteno: 1106x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Jak jsem zpívala v katolickém kostele svým skoro barytonem koledy

Pro spoustu lidí není podobná aktivita nijak neobvyklá či zarážející. Pro mne to však byla tak ojedinělá a pikantní zkušenost, že jsem se rozhodla ji písemně zpracovat a podělit se o ni.

6.1.2024 v 2:38 | Karma: 35,99 | Přečteno: 772x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Krajky. Všude samé krajky

Přehodil mi přes obličej a horní část těla studenou plachtu. Ukázalo se, že má jeden otvor. Tím sáhl dovnitř a ucítila jsem, jak se dotýká mých víček a vzápětí mi na oko nainstaloval nějaký přístroj. Propadla jsem panice.

21.12.2023 v 0:38 | Karma: 37,88 | Přečteno: 914x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Předvánoční setkání

Bylo vedro. Seděly jsme zase jednou s mámou u stolku na balkóně s výhledem na celé Nuselské údolí a Pankrác, před sebou poctivé hrnky s kávou, a povídaly jsme si. Letní den jak vyšitý. Brzy budou prázdniny.

4.12.2023 v 8:22 | Karma: 38,54 | Přečteno: 913x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Babybox. Ano - ne?

Anna tudy procházela už potřetí. Pokaždé, když míjela to místo, maličko zadrhla v chůzi a srdce se jí naopak rozběhlo rychleji. U hlavního vchodu do nemocnice bylo v tuto dobu docela rušno, ale tudy, za rohem, nešel skoro nikdo.

29.10.2023 v 13:45 | Karma: 41,97 | Přečteno: 2344x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Dej mi znamení

Dobře si pamatuji ten den. Sluneční paprsky se prodíraly skrz štětinaté větve starých borovic, vzduch voněl vodou z nedalekého rybníka a šťastnými výkřiky dovádějících dětí. Písek na pláži mě pálil do šlapek a já koukala do nebe.

17.10.2023 v 2:19 | Karma: 39,60 | Přečteno: 1053x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

S drápy na věčné časy a nikdy jinak, zdá se

"Ještě pár schodů a jsme tam," povzbuzovala mě halasně Vivi a tlačila svými maličkými packami do mých zad. "Hele, až budeme támhle, uvidíme vláček!" lákala mě.

14.10.2023 v 20:56 | Karma: 38,11 | Přečteno: 974x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Příběhy z naší rodiny VIII.

Každé dítě by mělo mít blízkou dospělou osobu, se kterou může svobodně rozebírat svoje myšlenky, pocity, zážitky a poznatky ze života. Neměl by to být rodič, ale někdo jiný z rodiny, popřípadě z přátel rodiny. Já jsem měla tetu.

5.10.2023 v 17:44 | Karma: 37,35 | Přečteno: 810x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Tři jahodové a jeden prs

Po třídní schůzce chodíme vždycky na zmrzlinu. Já si ji zasloužím, neb jsem vždy umluvená a vyprahlá jak horník, Vivi, která to absolvuje se mnou, za klidnou spoluúčast, Nanda za odměnu. Je to náš rituál.

21.9.2023 v 17:47 | Karma: 38,64 | Přečteno: 1113x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Dva tátové. A proč by ne?

Vracíme se s dcerkami ze hřiště. Cestou nás dobíhá nádherné dítě, tak dvouleté. Mini culíčky, obrovské černé oči s radostnými jiskřičkami. Maličká mi připomíná Nandu, když byla malá. Okamžitě zjihnu. "Ne! mami, ne!" zaklíná mě.

13.9.2023 v 17:26 | Karma: 37,25 | Přečteno: 1318x | Diskuse| Ona
  • Počet článků 628
  • Celková karma 33,24
  • Průměrná čtenost 2040x
Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš", ...a také Danajka.  Psát mi můžete na ohlasynablogdanajka@seznam.cz             Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy