Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Právě jsem se dozvěděla, že jsem těhotná aneb Chvála českému zdravotnictví

Jsem v naprostém šoku, neb jsem nic, ale vůbec nic netušila. A netušila jsem nic opravdu dlouho. Nečekala jsem to ani v nejmenším...Jak je to možné? Hlavou mi neodbytně víří spousty všelijakých otázek...

Ona maminka, takto slečna jménem Jade, pocházející z Británie, zákonitě musela být v šoku. O svém těhotenství se údajně dozvěděla až ve chvíli, kdy začala -v sedmém měsíci- rodit. Sice jí bylo asi tak ve čtvrtém měsíci zle, ale ona, a -považte- i lékaři v nemocnici- její obtíže přičítali poruchám trávení! A to i přes atypickou periodu, která u této pacientky probíhala- neprobíhala!

Četla jsem poněkud nevěřícně tenhle článek a se zájmem i diskusi pod ním.

Dejme tomu, že se článek zakládá na pravdě...

1) Svým způsobem oné slečně závidím. Užívala si prý celkem bujarého života prakticky až do porodu.. Já věděla o svém těhotenství už pár dní po početí, což zní jako nadsázka, ale nebyla. O pár dní později se mi udělalo zle, což mě neopustilo až do porodu syna. Stačilo přečíst si, že například někdo krájí šunku, a už to jelo...O každém sebemenším pohybu dítěte jsem věděla, nemusel by ani metat ty své typické kotrmelce. Prostě jsem cítila, že "tam někdo je", i když spal. Přestože jsem během půl roku zhubla jedenáct kilo, to bříško s miminkem tam prostě bylo, i když jsem byla hubená. Moje kamarádky a známé to měly podobné, byť ne tak dramatické

Určitě nemusí být každé nastávající matce zle, ale že by opravdu nic necítila?

2) Z vlastních i zprostředkovaných zkušeností vím, že u nás v případě sebemenších pochybností  přijde prakticky okamžitě na řadu ultrazvuk. Jít s bolestí břicha a nepravidelnou periodou k lékaři u nás - budiž pochváleno české zdravotnictví- znamená celkem jistý přesun na gynekologii plus následně celou řadu vyšetření včetně vyšetření krve. Neumím si představit lékaře, který by riskoval například mimoděložní těhotenství, které by bez zákroku mohlo mít fatální následky.

Tady se mi vtírá otázka, na jaké úrovni je  britské zdravotnictví?

3) Troufám si tvrdit, že u nás se každý školák na druhém stupni ZŚ zevrubně obeznámí s anatomií lidského těla. Jednak při výuce biologie, jednak díky různým přednáškám a školením.  Snad nejsem naivní, když věřím, že již v této době dívka chápe, kterým tělesným otvorem odchází stolice, kterým moč, kterým se rodí. Zde si jedenadvacetiletá slečna odskočila s nutkavou velkou potřebou na WC, která však znamenala začátek porodu. Při nahmatání hlavičky se Jade domnívala, že jí "vylézají vnitřnosti". Přiznám se, že mě to zarazilo.

Výuka- osvěta- nic?

Jak říkám, nedokážu posoudit pravdivost článku ani další věci, jakkoli by mě to zajímalo.

Takže jenom přeju chlapečkovi hodně štěstí a zdraví, myslím, že ho bude hodně potřebovat...

 

http://ona.idnes.cz/tehotenstvi-predcasny-porod-britanie-komplikace-fbh-/spolecnost.aspx?c=A160512_134927_spolecnost_bib

 

 

 

Autor: Ivana Dianová | pátek 13.5.2016 15:17 | karma článku: 36,16 | přečteno: 2905x
  • Další články autora

Ivana Dianová

Nedívej se tam, nikdo tam není

Nevím přesně, zda je to dar nebo prokletí. Jsem pro jistou skupinu obyvatel nepřehlédnutelná a neodolatelná. Vlastně s tím nic nechci dělat, i kdyby to šlo, když se tak nad tím zamýšlím.

10.4.2024 v 10:24 | Karma: 24,24 | Přečteno: 933x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma: 42,66 | Přečteno: 10378x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma: 29,93 | Přečteno: 896x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Kšeft století

Nejsem obchodně zdatná. Vůbec. Nemám v sobě to pnutí a když se občas snažím v tomto směru něco podniknout, kdekdo mě dokonale očůrá. Tím víc mě fasinují lidé, kteří to mají naopak, zejména když tím nepoškozují druhé.

21.3.2024 v 14:46 | Karma: 31,65 | Přečteno: 918x | Diskuse| Ona

Ivana Dianová

Dvě ženy v jedné posteli

Je to méně přirozené než když se v posteli nachází muž a žena? Zažila jsem oboje a zjistila, že přirozené jsou obě možnosti, ale s mužem je to jednodušší.

15.3.2024 v 0:14 | Karma: 32,42 | Přečteno: 1357x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Odpuzující. Strašit migrací je tak jednoduché, kritizoval Babiše ministr

24. dubna 2024  22:42

Ministr pro evropské záležitosti Martin Dvořák (STAN) v CNN Prima News vyčetl Andreji Babišovi...

Ukrajinci v branném věku budou moci získat pas jen ve vlasti, rozhodl Kyjev

24. dubna 2024  22:20

Ukrajinská vláda přijala rozhodnutí, podle něhož muži ve věku od 18 do 60 let budou moci získat...

Biskupové se distancovali od Zemanovy akce v Arcibiskupském paláci

24. dubna 2024  19:05,  aktualizováno  21:31

Pražský arcibiskup Jan Graubner se distancoval od akce, při které byla minulý týden v...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 628
  • Celková karma 33,49
  • Průměrná čtenost 2040x
Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš", ...a také Danajka.  Psát mi můžete na ohlasynablogdanajka@seznam.cz             Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy