Šílení řidiči

25. 02. 2015 11:03:55
„Bacha aby ses neprodupla až na silnici,“ pronesl sarkasticky Mirek, takto můj kolega z kapely, kromě toho řidič auta, ve kterém jsem právě seděla. „Brzdu mám já, tady, na svojí straně, kdyby tě to náhodou zajímalo!“

Celý pyšný mě vezl z hraní ve svém novém starém autě (Mazda 323, já vím, Mirku, lezla tomu světla z důlků, jako nějakému ještěrovi, což mě děsilo), a zřejmě právem očekával, že z něj padnu do mdlob úžasem. To se spletl. Mé mdloby sice byly na spadnutí, ale strachy. Nebýt toho, že bylo dávno po půlnoci a taxíkem se mi nechtělo, nikdy bych mu do auta nevlezla. Já totiž vlezu do málokterého auta, a hlavně k málokterému řidiči...

Moje zážitky tohoto druhu jsou totiž zhusta takové, že jsem z nich dodnes jurodivá. Musím bohužel uvést, že nejhorší motoristické zkušenosti mám s vlastní rodinou, a to z otcovy strany, kde je očividně nejedna zátěž.

Můj otec v životě neměl nehodu. Jak je v ostatních věcech bohém, řidič byl vždy vzorný. Ale jet s ním v autě nebylo jen tak. Když vezl nás- děti na chatu, musely jsme celou cestu zpívat. Aby neusnul. A máma ho musela krmit bonbóny, aby mu neklesl cukr, protože pak byl extrémně nepříjemný. Wartburgy (otec měl postupně všechny typy tohoto vozu, jiný neuznával) duněly naše písně a máma průběžně vhazovala otci do úst kyselý drops jak Antonín, topič elektrárenský, uhlí do pece.

Když tuto svou povinnost z nějakého důvodu zanedbala, byl malér. „Co mi tu řvete, parchanti?“ osopil se na nás. Zmlkli jsme. Máma spěšně „přiložila“ hašlerku, a otec zvlídněl: „A což třeba Škoda lásky, děťátka?“ navrhnul něžně. A jelo se za bujarého zpěvu dál, dokud matka neklimbla a nepřerušila dodávku cukroví.

Nezapomenutelný zážitek mi připravil, když pro nás s mámou přijel do tanečních. Byly jsme s mámou potěšeny, ale pouze do té chvíle, než se ukázalo, že otec má vyndaná zadní sedadla! Vozil po celý den v autě sazenice na zahradu, a potřeboval tudíž více místa. Ve chvíli, kdy dostal nápad s naším odvozem, bohužel na absenci sedadel jaksi pozapomněl. Jela jsem tehdy v zavazadlovém prostoru, kam otec mrštil deku, v tanečních šatech, v zatáčkách na mě padaly prázdné bedničky...

Můj bratranec, syn otcovy sestry, neuvěřitelný cholerik, mě též jednou vezl ve své škodovce. Jednou. Na jedné z nejrušnějších křižovatek jsem mu utekla z auta. Tehdy ho nesmírně naštval kolega- řidič rovněž ve škodovce, a on vystoupil, aby mu to vytmavil. Za ohlušujícího troubení a řevu řidičů jsem prokličkovala na chodník a zdrhala jak zajíc, zatímco bratranec drápal kolegovi na kapotu, aby mu vyložil, že řídí jako čuně.

Bratr byl naopak kliďas. Proto jsem se nebála a nechala se pozvat na zkušební jízdu svým bleděmodrým trabantem za pět tisíc z x- té ruky. V první zatáčce se mi otevřely samy dveře a sedadlo nekontrolovaně popojelo dopředu a dozadu, což mnohokrát zopakovalo. „Ukááž, ty toho naděláš,“ bručel nevzrušeně bratr, natáhl se přese mne a dveře zkušeně zabouchl. Narovnal si kobereček, aby nebrousil nohama po silnici, a jel dál...

Teď si dělá řidičák můj syn. Nemyslím si, že si k němu kdy přistoupím, i když se těší, jak mě bude vozit. Bojím se už teď.

Autor: Ivana Dianová | středa 25.2.2015 11:03 | karma článku: 30.85 | přečteno: 1160x

Další články blogera

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 41.12 | Přečteno: 9183 | Diskuse

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma článku: 24.64 | Přečteno: 688 | Diskuse

Ivana Dianová

Kšeft století

Nejsem obchodně zdatná. Vůbec. Nemám v sobě to pnutí a když se občas snažím v tomto směru něco podniknout, kdekdo mě dokonale očůrá. Tím víc mě fasinují lidé, kteří to mají naopak, zejména když tím nepoškozují druhé.

21.3.2024 v 14:46 | Karma článku: 28.67 | Přečteno: 740 | Diskuse

Ivana Dianová

Dvě ženy v jedné posteli

Je to méně přirozené než když se v posteli nachází muž a žena? Zažila jsem oboje a zjistila, že přirozené jsou obě možnosti, ale s mužem je to jednodušší.

15.3.2024 v 0:14 | Karma článku: 31.69 | Přečteno: 1219 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 18.03 | Přečteno: 229 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 26 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 23 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.11 | Přečteno: 284 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.53 | Přečteno: 495 | Diskuse
Počet článků 627 Celková karma 32.85 Průměrná čtenost 2033

Učitelka MŠ, matka, muzikantka, autorka knih "30% pro život" a  "Dokonalá rozkoš", ...a také Danajka.  Psát mi můžete na ohlasynablogdanajka@seznam.cz             Miluju Ich formu a mám jen jeden život, takže... :-)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené články

více

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...